Holandia - co warto przywieźć

1. Data: 2007-01-08 19:02:56

Temat: Holandia - co warto przywieźć
Od: "Lukasz" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Wybieram sie na dwutygodniową delegację do Holandii. Jakie specjały
polecacie przywieźć do Polski ?

Pozdrawiam
Lukasz

2. Data: 2007-01-08 19:08:06

Temat: Re: Holandia - co warto przywieźć
Od: "eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hej,
>
> Wybieram sie na dwutygodniową delegację do Holandii. Jakie specjały
> polecacie przywieźć do Polski ?
>
> Pozdrawiam
> Lukasz

Właśnie wróciłam.

Alberthein to taka sieć sklepów dobrze zaopatrzone. Miałam 10 kd nadbagażu
ale warto było.

- Masala którą ciężko u nas
- prawdziwy olej do woka poprostu super
- pasty curry jaka chcesz zielona, czerwona, złota
- makarony
- przyprawy kupa przypraw - jeśli nie w sklepie to na targu jest jak w
Indiach siedza araby i hindusy i sprzedaja z worków świeże przyprawy.
Dostaniesz wszystko
- Wino, ocet balsamiczny
- sery orginalne włoskie i do tego wędliny z całego świata

Jakieś dodatkowe pytania ???

3. Data: 2007-01-08 19:47:00

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 8 janvier 2007 ŕ 20:08:06, dans <enu51f$pbl$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> - sery orginalne włoskie i do tego wędliny z całego świata

> Jakieś dodatkowe pytania ???

Tak. Dlaczego zalecasz kupowanie * włoskich* serow, przeciez on nie
jedzie do Wloch ino do Holandii :p

Czyzbys w czasie twojago pobytu nie pomyslala o zakupie oryginalnych
holenderskich serow (maasdam, gouda, edam, mimolette...) ?

Co do reszty : kiedy bywam w Holandi, objadam sie tym co Holendrzy
potrafia dobrze robic, tzn rybami z Morza Polnocnego (sledzie i
losos), oraz krewetkami.

> - przyprawy kupa przypraw - jesli nie w sklepie to na targu jest jak w
> Indiach siedza araby i hindusy i sprzedaja z worków swieze przyprawy.
> Dostaniesz wszystko

Co do kuchni azjatyckich, to co jest naprawde ciekawe w Holandii, to
kuchnia indonezyjska (Holandia miala tam kolonie, stad obecnosc tej
kuchni) i slynny "rijsttafel" czyli "stol ryzowy. Byc w Holandii i nie
skosztowac to naprawde strata dla kogos kto intersuje sie kuchnia.

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2007-01-08 19:54:23

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

eva <e...@p...onet.pl> w % i napisał(a):

> - sery orginalne włoskie

A holenderskie? Ja przywiozłem swego czasu ser, z tym że kupowałem w
lokalnej wytwórni, a nie w sklepie.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...com otwarte okna"

5. Data: 2007-01-08 20:41:14

Od: "eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
>

> Co do reszty : kiedy bywam w Holandi, objadam sie tym co Holendrzy
> potrafia dobrze robic, tzn rybami z Morza Polnocnego (sledzie i

A Kibelinga jadlas ?

Sery oczywiscie ze holenderskie ale sa rowniez wysmienite wloskie

6. Data: 2007-01-08 21:05:06

Od: "ashley" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Lukasz" wrote:
Jakie specjaly
> polecacie przywiezc do Polski ?

Moze niekoniecznie przywozic, ale ja nie wyobrazam sobie dnia w Holandii bez
ziola. Kupujesz najprosciej w Cofee shopie, pelen legal. Procz ziola polecam
sery.

7. Data: 2007-01-08 21:38:04

Od: "Akna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hej,
>
> Wybieram sie na dwutygodniową delegację do Holandii. Jakie specjały
> polecacie przywieźć do Polski ?

Sery, które też mają swoje www ;-) http://www.henriwillig.com/
Rewelacja, szczególnie taki z ziołami i czosnkiem
Wiem, że są do kupienia w takim domu towarowym za pałacem królewskim w
Amsterdamie
A i szczególnie polecam przepyszne lody (ale to do konsumpcji na miejscu)
będące mieszaniną lodów i bitej śmietany. Niebo w gębie.
Wklejam opis po angielsku, bo mi się nie chce tłumaczyć. Ale te lody są
grzechu warte.
Banketbakkerij van der Linden, Nieuwedijk ?? (from Damrak to Nieuwedijk
through 'Passage', then turn right, it's on your right), 1999/01/??
In summer, people line up outside for the ice cream sold here. It is a
mixture of whipped cream and dairy ice cream (softijs) unexplicably
delicious. Of course, the `kaaskroket' (cheese croquet?) is a wonderful
savoury snack which we discovered later. You can also buy your cake (gebak)
et cetera here.

Pozdrawiam,
Akna

8. Data: 2007-01-08 22:36:00

Temat: Re: Holandia - co warto przywie 1/4 ae
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 8 janvier 2007 ? 21:41:14, dans <enuaad$sqe$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> A Kibelinga jadlas ?

Kibbelingow nie jadlam. Moja ukochana rybka w Holandii jest surowy
sledz tylko obdarty ze skory, pofiletowany, posypany cebulka, i
spozywany z reki na targu. Eh, haring, haring...

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2007-01-09 07:59:55

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akna <a...@g...pl> napisał(a):

> A i szczególnie polecam przepyszne lody (ale to do konsumpcji na miejscu)
> będące mieszaniną lodów i bitej śmietany. Niebo w gębie.

jak dla mnie puchate i bezpłciowe, no ale jak kto lubi ;-))

Za to z drugiej strony: nie polecam tego, czym zachwyca się większość
Holendrów, czyli jakieś paskudne kulki z makaronu, otaczane w panierce i
wrzucane na głęboki olej. Raz dałam się złapać na zachwalanki - nie wierzcie
im ;-))

Kuchnia indonezyjska + sery HOLENDERSKIE oczywiście. A i w lokalnych
masarniach, np. tureckich swietne kiełbaski z papryką (chyba ichna biała,
ale nie biała ;-))

10. Data: 2007-01-09 08:18:27

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz schrieb:
> Hej,
>
> Wybieram sie na dwutygodniową delegację do Holandii. Jakie specjały
> polecacie przywieźć do Polski ?

oprócz tego, co już napisano (z serów polecam gouda belegen i
cumin-gouda) to jeszcze stroopwaffels są warte grzechu. Cholernie
słodkie i nie mniej kaloryczne, ale warte grzechu.

Waldek

Kto kupowal http://www.akcesoria-kuc henne.pl/
"Zważony" krem śmietanowy
Piekarnik z programu Pascal gotuje