Re: Homeopatia = leki ekologiczne ? Re: Homeopatia, biorezonans i inne takie

From: Jacek <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci
Subject: Re: Homeopatia = leki ekologiczne ? Re: Homeopatia, biorezonans i inne takie
Date: Sun, 14 Apr 2002 17:08:21 +0200

Digit wrote:

> Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in

> Wydawalo mi sie ze Jola P. wyjasnilo wszystko w tej sprawie...
> Osoby wypowiadajace sie w sposob jak powyzej zachecam do siegniecia
> do encyklopedii chociazby (podaje za internetowa WIEM
> http://wiem.onet.pl/wiem/01294a.html)
>
> Homeopatia to:
> "1) zasada stosowania dawki najmniejszej leku, ktora osiaga sie przez
> kolejne rozcienczenia. Homeopatia stwierdza, ze im wieksze
> rozcienczenie, tym silniejsze dzialanie leku,
homeopatia nic takiego nie stwierdza
gdyby tak bylo, to w dystrybucji mielibysmy jedynie leki o najwyzszych
potencjach,

a takze iz roztwor, w
> którym lek juz nie wystepuje, jest terapeutyczny,"
to jest teoria
"pamieci rozpuszczalnika rozpuszczonej substancji"
I jak dotychczas nie zostala ani udowodniona , ani obalona.

> Tlumacze: oznacza to, ze lek w ktorym stezenie substancji aktywnej
> jest tak duze jak napisano w poscie powyzej nie jest homeopatyczny i
> tu mozna skonczyc dyskusje.
Nie.
Potencja, czyli inaczej rozcienczenie jest mierzone skala potegowania
dwojkowego albo potegowania dziesietnego i znane sa potencje 1,2,3,4
itd.

> "2) zasada leczenia podobnego podobnym, czyli stosowanie np. w
> stanach biegunkowych leków zwiekszajacych perystaltyke jelit czy w
> stanach zapalnych leków drazniacych,"
Tyle ze w duzym bardzo rozcienczeniu.

> Tlumacze: dzialania zwiazkow "aktywnych" stosowanych w "lekach"
> homeopatycznych jest na ogol znane i w wiekszych stezeniach (jak
> napisano powyzej "nie mniejszych niz w tradycyjnych lekach" wywoluja
> efekty zblizone do objawow chorobowych - czyli podane
> przeciwgoraczkowo podnosza temperature itd. i tu znowu mozna skonczyc
> dyskusje bo o efektach leczniczych wiekszych dawek nie moze byc mowy.
> No i nie jest to homeopatia. Wiec o czym dyskutowac ?
Chyba nie rozumiesz tematu.
Poczytaj dziela Hannemanna jak budowal swoja teorie.

> Co ciekawe argumenty takie podnosi jak sie zdaje zwolennik
> homeopatii... co swiadczy o calkowitym niezrozumieniu jej zasad.
> Chyba ze to ktos w rodzaju Wallenroda ;-)
>
> Przy okazji uprzedzajac inne argumenty
> Homeopaty zawierajace wieksze dawki substancji aktywnych innych niz
> podane na opakowaniu ;-) (a z tego co wiem w lekach homeopatycznych
> znajdowano witaminy, sterydy itp czyli zwiazki jak najbardziej
> wywodzace sie z medycyny konwencjonalnej) rowniez nie mozna zaliczyc
> do lekow homeopatycznych.

Nie gniewaj sie, ale to jest grupa science, a nie encyklopedia.
Wiedza popularno-encyklopedyczna jest przeznaczona dla amatorow
a dziela tworcy Homepatii mozna przeczytac w oryginale.

Samuel Hannemann zbudowal teorie Homeopatii na poczatku lat 1800 czyli
wieku dziewietnastego
i tak ja zbudowal jak potrafil.
A temat potencji jest dokladnie opisany w internecie.

> I jeszcze jedno - zawsze denerwowalo mnie naduzywanie terminu
> ekologiczny
> Ekologia to dzial biologii badajacy przejawy zycia na poziomie
> organizacji wyzszym niz pojedynczy organizm, zajmuje sie
> oddzialywaniami pomiedzy osobnikami jednego lub roznych gatunkow,
> pomiedzy organizmami a srodowiskiem a takze zjawiskami zachodzacymi w
> calej biosferze i jej fragmentach
> (rowniez zachecam do skorzystania z encyklopedii)

Staram sie unikac korzystania z tak popularnego zrodla informacji jak
encyklopedia, ktora jest przeznaczona dla uczniow w szkole, osob
rozwiazujacych krzyzowki, bioracych udzial w teleturniejach itd.
zawsze staram sie uzyskac dostep do materialow zrodlowych, ktore sa
latwo osiagalne w internecie.

Czym w koncu jest homeopatia.
Jest szczepieniem po wystapieniu choroby
i sens jej istnienia i podstaw teoretycznych jest w miare zrozumialy.

Jezeli wystapi choroba i organizm potrafi zaktywizowac mechanizmy
obronne, aby zaczac ja zwalczac , to Samuel
poszedl one-step-ahead.
Czyli wlaczmy substancje aktywna, ktora poddana wywala podobne objawy
chorobowe,
to wtedy organizm szybciej zaktywizuje mechanizmy obronne i szybciej
zwalczy chorobe, gdyz uzna
ze zagrozenie jest wieksze, niz sama choroba.
Czyli lek homeopatyczny ma dzialac jako dodatkowy
placebopodobny-stymulant objawow chorobowych,
dla zintensyfikowania i przyspieszenia dzialania obronnego organizmu.
I to naprawde ma sens.

I ta wiedza byla stosowana od lat.
M.in. szybkie i intensywne masowanie zmarznietej nogi sniegiem, a nie
wkladanie do cieplej wody.
Picie podczas przeziebienia gardla oranzady ( podgrzanej), ale tej
wlasnie, ktora wypita zimna moze wywolac bol gardla.

A dalej juz to odwrocenie zasady szczepienia sie po wystapieniu choroby
i zaszczepienie przed wystapieniem choroby.

Zasade Homeopatii Hannemanna stosuje sie z powodzeniem w przypadku
kryzysow na gieldach swiatowych,
gdy rynek jest coraz slabszy i kursy akcji spadaja coraz szybciej, to
aby sie kursy odbily od dna, czyli ozdrowialy, wymagane jest
zastosowanie bardzo silnego bodzca chorobowego, ktory wywola reakcje
przeciwna
i odwrocenie trendu i wzrost kursow akcji , czyli ozdrowienie rynku.

A co do pamieci substancji rozpuszczanej w rozpuszczalniku to jest
trudno te teorie obalic,
gdy stosowane sa filtry odwroconej osmozy.
Filtry te potrafia odfiltrowac wszystkie czasteczki o okreslonej
wielkosci,
i np. mozna odzyskiwac pitna wode z moczu.

Ale majac do wyboru wode filtrowana z wody wodociagowej
a wody filtrowana z moczu,
ktora wybierzemy ?

Jednak efekt pamieci substancji rozpuszczonej, jakkolwiek rzekomo
nieistniejacej w rozpuszczalniku,
istnieje , a czy jest mierzalny doswiadczalnie ?
z pewnoscia jest mierzalny w badaniach socjologicznych .
Kto twierdzi inaczej niech przygotuje znajomym 2 szklanki
przefiltrowanej wody z wskazanych 2 zrodel
i powie o tym znajomym, zapisujac reakcje, ktora szklanke wybiora.

Zatem uzasadnione jest nazywanie homeopatii ekologiczna medycyna.
Co wiecej. Podejmowane sa proby homeopatyzowania medycyny
farmakologicznej, przez podanie choremu np.
nie calej pastylki aspiryny, a 1/10 czy 1/100 tej pastylki
albo opisywane juz tutaj zazywanie 1/4 pastylki viagry.

who knows, czy zazycie 1/100 pastylki wiagry nie wzmoze potencji jeszcze
mocniej ?

Jacek