Re: Homeopatia to tylko efekt placebo...

Data: 2001-11-22 10:20:04
Temat: Re: Homeopatia to tylko efekt placebo...
Od: WuTomek <w...@f...onet.pl>

On Wed, 21 Nov 2001 14:18:03 +0100, "Massai" <t...@b...ids.pl>
wrote:

>Homeopatia to jest bardzo interesujaca sprawa. Dla mnie jest to
>usankcjonowane oszustwo, na którym w dodatku robi sie straszne
>pieniadze. Firma Dolisos zarabia krocie zerujac na koniunkturze na
>"naturalne", "alternatywne" lecznie. I jakos nikt sie nie burzy, tak
>jak o tych nieszczesnych bioenergoterapeutów, biorezonatorów itp.!

Wydaje mi się, że prawda leży jak zwykle gdzieś pośrodku.
Moją rodznę leczy lekarz który próbuje stosować homeopatię jako
wspomaganie. Jak na razie nie pomógł żaden przepisywany przez niego
lek :))), ale z jednym wyjątkiem. Na samym początku naszej znajomości
polecił mi syrop przeciwkaszlowy, który kupiłem i który mi pomógł - co
ciekawe, nie wiedziałem, że jest on homeopatyczny, zatem teoria z
autosugestią odpada. Mamy w rodzinie odwieczny problem z infekcjami
górnych dróg oddechowych i jesteśmy odporni na wszelkie autosugestie w
tym względzie. Albo coś pomaga, albo nie. Wydaje mi się, że problem
tkwi w tym, że jest kilka preparatów, które w pewnych określonych
przypadkach mogą pomóc, a reszta jedzie na wózku nowopowstałej mody.
Bo nie można kategorycznie powiedzieć, że homeopatia to tylko efekt
placebo - to podobnie, jak powiedzieć kilkaset lat temu, że padaczka
to efekt nawiedzenia przez złe duchy. Troszkę pokory, może mamy za
mało wiedzy na ten temat ?
--
Pozdrowienia

Tomek