Homeopatia i tarczyca.

41. Data: 2001-11-23 18:44:07

Temat: Re: Homeopatia to tylko efekt placebo...
Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

WuTomek <w...@f...onet.pl> wrote:

>Pewno?ae siebie godna inkwizytora. A je?eli pewne osoby leczy, a
>innych nie (nie szkodz?c przy tym) ?

(uzupelniam to co juz napisalem)

jezeli substancja jedne grupy ludzi leczy a inne nie (a nawet im
szkodzi) i badania kliniczne okreslily jakie to sa grupy, to znaczy ze
jest lekiem.

nie stwierdzono jakiegokolwiek dzialania leczniczego preparatow
homeopatycznych. nie stwierdzono rowniez dzialania szkodliwego, wiec
mozna sobie lykac te cukierki

42. Data: 2001-11-24 09:58:00

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WuTomek" <w...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości
> On Fri, 23 Nov 2001 10:28:01 -0500, Jack Szaniawski <i...@n...com>
>
> Pewność siebie godna inkwizytora. A jeżeli pewne osoby leczy, a
> innych nie (nie szkodząc przy tym) ? Nie warto go stosować jako
> wspomaganie ?
Jest taka stara zasada farmakologii - każdy lek, który ma jakieś
działanie terapeutyczne, ma również działania uboczne. A coś co nie ma
działań ubocznych, nie ma działąnia terapeutycznego. Substancja może
miec działanie uboczne, szkodliwe, nie działając terapeutycznie.
Natomiast nie zgodzę się że nie warto stosować leków
homeopatycznych... hehe. Czasem, w niektórych wypadkach, u niektórych
pacjentów, o psychice podatnej na sugestię i autosugestię - takie leki
się przydają. Zazwyczaj tylko po to żeby spławić pacjenta. Tylko to
już kwestia etyki. I zwyczajnej przywoitości
Pozdro
Massai

43. Data: 2001-11-26 09:23:12

Od: "Krzysztof Lyzwa" <k...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jack Szaniawski"

> ale jak to sie dostalo do aptek w polsce? podobno mamy bardzo
> restrykcyjna komisje ds. lekow. to nie jest pytanie retoryczne,
> naprawde chcialbym wiedziec.

Pozwole sobie odpowiedziec cytatem z innej listy dyskusyjnej:
===========
1. Leki homeopatyczne nie sa umieszczone w podstawowym dokumencie opisujacym
leki i materialy medyczne dopuszczone do obroyu w aptekach w naszym kraju
URZEDOWY WYKAZ LEKOW I MWTERIALOW MEDYCZNYCH' 2000
2. Skad sie jednak biora w aptekach?
Bo po przebadaniu przez odpowiednie komorki Instytutu Lekow w Warszawie pod
wzgledem bakteriologicznym i zawartosci zanieczyszczen chemicznych
dopuszczono je jako nie przekraczajace okreslonych norm dla srodkow
przyjmowanych doustnie.
Nie posiadaja wiec statusu leku.
Srodowiska zwolennikow homeopatii urzywa okreslenia leki homeopatyczne, a
wielcedochodowy przemysl farmaceutyczny np. firma Boiron czy Heel utrwala
emitowanymi reklamami to klamstwo w swiadomosci pacjentow.
============
Krzysztof

44. Data: 2001-11-26 10:30:30

Od: WuTomek <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Nov 2001 11:06:47 -0500, Jack Szaniawski <i...@n...com>
wrote:

> [...]

Wydaje mi się, że nie pisaliśmy tu o tym czy coś można zdefiniować
jako lek, ale czy coś pomaga. Lekko zmieniasz temat - mądralo.
Mieszanina jodyny i glicerolu nie jest chyba sklasyfikowana jako lek,
a we wczesnych stadiach bakteryjnego zapalenia gardła pomaga jak
cholera.

>zastanow sie troche zanim cos napiszesz.

To Ty przeczytaj zanim odpowiesz :) Chodzi mi o to, że jeśli jeszcze
czegoś jednoznacznie nie udowodniono/obalono, to nie znaczy że nie
zrobi się tego jutro.

>niczego ci nie bede zabraniac. pakuj w siebie dowolne paskudztwo tylko
>dlatego, ze byc moze w przyszlosci okaze sie, ze substancja leczy.

Pewnie tak samo mówili Ci którzy upuszczali krwi na wszelką
dolegliwość :)

>w przypadku homoepatii przynajmiej sobie nie zaszkodzisz

Dobre chociaż to. Środkami sklasyfikowanymi jako leki niedouczeni
lekarze często szkodzą.
--
Pozdrowienia

Tomek

45. Data: 2001-11-26 11:42:03

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Massai" <t...@b...ids.pl> wrote:

> [...]
>Jest taka stara zasada farmakologii - ka?dy lek, który ma jakie?
>dzia?anie terapeutyczne, ma równie? dzia?ania uboczne. A co? co nie ma
>dzia?a? ubocznych, nie ma dzia??nia terapeutycznego. Substancja mo?e
>miec dzia?anie uboczne, szkodliwe, nie dzia?aj?c terapeutycznie.
>Natomiast nie zgodz? si? ?e nie warto stosowaae leków
>homeopatycznych... hehe. Czasem, w niektórych wypadkach, u niektórych
>pacjentów, o psychice podatnej na sugesti? i autosugesti? - takie leki
>si? przydaj?. Zazwyczaj tylko po to ?eby sp?awiae pacjenta. Tylko to
>ju? kwestia etyki. I zwyczajnej przywoito?ci

ale zwykly cukier tanszy ;-)

46. Data: 2001-11-26 11:56:10

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

WuTomek <w...@f...onet.pl> wrote:

>To Ty przeczytaj zanim odpowiesz :) Chodzi mi o to, ?e je?li jeszcze
>czego? jednoznacznie nie udowodniono/obalono, to nie znaczy ?e nie
>zrobi si? tego jutro.

widze, ze jednak slabo sie zastanowiles. chodzi o to, ze jezeli
dopusci sie argument ze nie wiadomo co bedzie jutro to mozna w ten
sposob "racjonalnie" uzasadnic dowolna glupote.

47. Data: 2001-11-26 22:03:26

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Lyzwa" <k...@y...com> wrote:

> [...]
>wzgledem bakteriologicznym i zawartosci zanieczyszczen chemicznych
>dopuszczono je jako nie przekraczajace okreslonych norm dla srodkow

czyli mozna sie spodziewac, ze w ktoryms momencie wprowadza do
sprzedazy slone paluszki ;-)

z ktorej listy ten cytat?

48. Data: 2001-11-27 08:18:51

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>natomiast mui chodzilo o to, zeby niewiedzy nie maskowac "uczonymi"
>terminami.

no to sie zgadzamy...

choc czy nie powinnismy dazyc do poznania, a nie z gruntu odrzucac?

49. Data: 2001-11-29 11:22:58

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

WuTomek wrote:

> Pewnie. A jak nie chce wykrystalizować?, lub jest za duże na NMR ?
> Będziesz przewidywał strukturę drugo - trzeciorzędową za pomocą
> algorytmów statystycznych? Bawiłem się w to na studiach - nie działa
> :)))

Jak jesteś z Warszawy, to:
Polskie Towarzystwo Genetyczne Oddział Warszawski ZAPRASZA NA ODCZYT Dr Janusza
Bujnickiego
Z Pracowni Bioinformatyki Międzynarodowego Instytutu Biologii Molekularnej i
Komórkowej

pt. „Charakteryzacja funkcji białek w oparciu o przewidywanie i analizę struktury
przy pomocy metod bioinformatycznych”

Początek o godzinie 13.30 w sali nr 31 SGGW (dawna sala Senatu – parter) 30
listopada 2001. (ul. Rakowiecka)

> Cóż. Optymista z Ciebie.
>
> BTW. Czym się zajmujesz w swoim labie, bo jak się domyślam nie jesteś
> z wykształcenia lekarzem.Raczej biochemikiem-optymistą :)))

Jestem z wykształcenia lekarzem, po stażu i kilku latach praktyki w szpitalu. O
optymizm się nie podejrzewam. Powiedziałbym raczej, że lubię podziwiać sukcesy nauk
biomedycznych, a znajomość zarówno medycyny jak i biochemii/biologii molekularnej
sprawia, że tym bardziej je cenię. To taki rodzaj wiary - w potęgę nauki... :-)))
W codziennej pracy interesuje mnie przekaźnictwo sygnałowe, obecnie próbujemy dobrać
się do pewnej kinazy, zaś w niedawnej przeszłości badałem także mutacje i metylacje
w onkogenach, oraz uczestniczyłem w badaniach nad Helicobacter pylori.

Leszek

50. Data: 2001-12-01 11:49:28

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Na samym pocz?tku naszej znajomo?ci
> poleci? mi syrop przeciwkaszlowy, który kupi?em i który mi pomóg? - co
> ciekawe, nie wiedzia?em, ?e jest on homeopatyczny, zatem teoria z
> autosugesti? odpada.

Syrop (st??ony roztwór sacharozy) dzia?a wykrztuœnie niezale?nie od tego
czy zawiera leki (homeopatyczne, allopatyczne) czy nie.

jotem

Sauna
pierwszy okres po porodzie
Jak to jest z ta opryszczka ?