Homodyktat w ofensywie.

251. Data: 2012-04-22 15:52:35

Temat: Re: Homodyktat w ofensywie.
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message
news:jmmvha$640$1@news.icm.edu.pl...

> Bzdura. Celibat jest podyktowany gromadzeniem i zabezpieczaniem (przed
> podziałem) mienia kościelnego. Nie ma dzieci, nie ma dziedziczenia
> majątku, nie ma podziału.

oczywiscie, ze tak. Ksieza tak duzo mieli dzieci z roznymi parafiankami, ze
w koncu
poszliby z torbami.

i.

252. Data: 2012-04-22 15:55:33

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <p...@w...pl> wrote in message

> A to chyba nie do końca przecież w kościele protestanckim nie ma celibatu.
> To z pewnością jeden z powodów, że tak powiem pragmatycznych, bo wg
> definicji sens jest taki (za a jakże Wikipedią ;-) ) :

w kosciele protestanckim pastor ma z reguly jedna zone. I zwykle dostaje
szmal jako pensje.
A ksieza z KK to siali nasienie na lewo i prawo, wiec wiecej dzieci mieli
niz z jedna oficjalna zona.
Pomijam juz to, ze poczatkowo KK zagrabial majatki gdzie sie dalo, wiec sie
nachapali dosc sporo
jesli by tak porownac z kosciolem protestanckim.

i.

253. Data: 2012-04-22 16:10:13

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...
On 22 Kwi, 13:04, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> pierwsi mieli Cię w nosie". Jeśli nawet znikłaby możliwość takiej
> wymówki, zawsze znajdzie się inna.
> To natura ludzka. Po prostu ta kategoria ludzi szuka wymówek tak w
> życiu, jak i w sprawach wiary.
>
> Widzisz, Ty w życiu nie poszedłes na łątwiznę, nie szukałes wymówek -
> chciałes naprawić i uratować to, co masz najcenniejszego - miłość. I
> naprawiłeś, i uratowałeś, nie patrząc na to, ze "innym nie zależy".
> Tak samo powinno się w wierze. Przynajmniej trzeba próbować - nie
> oglądajac się na to, co robi sąsiad i ksiadz.

Oczywiście powyższe wcale nie oznacza, że po mnie spływa jak po gęsi
to, co się złego dzieje w Kościele, jak zachowuja się NIEKTÓRZY ludzie
i NIEKTÓRZY księża. Jednak mam swój kierunek, którego staram sie
trzymać obiema rękami. Oczywiście czasem g... z tego wychodzi, odpadam
od tej "liny" i wtedy nie ma się czym chwalić.
Ale ZAWSZE WRACAM, żeby nie wiem co. Zbyt wiele Mu zawierzyłam, zbyt
wiele od Niego otrzymałam, abym mogła przypuszczać, że to wszystko
przypadek.
Pewnie ci, którym jest bardzo źle, mają trudniej. A moze
niekoniecznie? - wiara w sytuacjach patowych wzmacnia się raczej, jak
możemy się dowiedzieć z licznych ludzkich traum...

=====

Ja tylko twierdzę, że KRK sam powinien dbać o swój wizerunek. Takich złych
kapłanów- z pożytkiem dla siebie i wiernych- powinien nawet po cichu-
pozbywać się. I w tym sensie odrzucenie kuracji przeczyszczającej, jaką
mogła być lustracja księży- było złe dla nas, katolików

serdecznie pozdrawiam

Chiron

254. Data: 2012-04-22 16:15:19

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-22 18:10, Chiron pisze:

> [...]
> cichu- pozbywać się. I w tym sensie odrzucenie kuracji
> przeczyszczającej, jaką mogła być lustracja księży- było złe dla nas,

A lustracja to by akurat pomogła jakoś np. na pedofilię ?
Jest może jakiś prosty związek, że zakamuflowany komuch
- ksiądz - to pedofil ?
Jakoś tak mi się wydaje, że KRK ostatnio nie miał większych problemów,
niż z aferą pedofilii. Infiltracja przez SB to przy tym pikuś.

255. Data: 2012-04-22 16:22:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 16:00, zażółcony <r...@c...pl> wrote:

> Lubisz te kwantyfikatorki.
> Ja trochę zmiękczę.
> Ciekawe, jak siez tym poczujesz.
> Twoja wiara, Iksi oczywiście nie polega tylko na patrzeniu, co robią
> inni, ale ...
> Miłe, nie ? :)

Nie wiem, będę to wiedziała jak dokończysz zdanie.

256. Data: 2012-04-22 16:23:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:fc5a4d63-f589-4814-b6bd-e420f9812b29@
> [...]
> pozbywać się. I w tym sensie odrzucenie kuracji przeczyszczającej, jaką
> mogła być lustracja księży- było złe dla nas, katolików

Pamiętaj, że lustracja to tylko narzędzie - niekoniecznie obiektywne.

257. Data: 2012-04-22 16:24:20

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jakoś tak mi się wydaje, że KRK ostatnio nie miał większych problemów,
> niż z aferą pedofilii. Infiltracja przez SB to przy tym pikuś.
Japierdziu. Ty jesteś tak przetresowany, że nie trudno Cię przewidzieć.
Hasło lustracja- odzew zakamuflowany komuch. Hasło Żyd- odzew antysemita.
Hasło w rządzie są gangsterzy- odzew spiskowa teoria dziejów .A ostatnio,
jak zauważyłem (nawiązuję do postu o delegacji obowiązków i uprawnień)
niczym molierowski "mieszczanin szlachciem "- wziąłeś się za tłumaczenie
innym, że mówią prozą
:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

258. Data: 2012-04-22 16:26:28

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Apr 2012 16:04:02 +0200, zażółcony napisał(a):

> Może dlatego, że Iksi napisała z typową dla siebie swobodą "TYLKO"
> a Ty, z typową dla siebie ugodowością, nie zaprotestowałaś, tylko
> rozmawiasz z nią w taki sposób, jakby w ogóle nie było tam
> przesad, grubych niezręczności i fałszów ? :)))

Nie wiem, o której wypowiedzi Iksi piszesz. Mam jeszcze 216 postów do
przeczytania :) No i każdego na pewno nie skomentuję, ale liczę się z tym,
że i za milczenie można "oberwać" :))

Pozdrawiam,
M.

259. Data: 2012-04-22 16:50:32

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

googlegroups.com...

> [...]
> mogła być lustracja księży- było złe dla nas, katolików

Pamiętaj, że lustracja to tylko narzędzie - niekoniecznie obiektywne.
====

A istnieje obiektywne? OK- narzędzie. Jednak to, do czego doprowadził jej
brak- będzie miało IMO negatywne skutki dla KRK na pokolenia

serdecznie pozdrawiam

Chiron

260. Data: 2012-04-22 18:14:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:09e6cf5b-8bf7-4d27-a576-a03fbe4a9075@
> [...]
>
> A istnieje obiektywne? OK- narzędzie. Jednak to, do czego doprowadził jej
> brak- będzie miało IMO negatywne skutki dla KRK na pokolenia

Wydaje mi się, że niestety jedyną efektywną i sensowną "lustracją
Kościoła" (a właściwie hierarchii koscielnej!) jest
świadomość=jawność=nagłaśnianie tego, co się w nim dzieje. To
wystarczy. Część ludzi w poczuciu bezsilności lub z powodu własnej
słabości (szukanie wymówki) oczywiście się odsunie i już to czyni, ale
pozostaną ci, być może nieliczni, którzy mając świadomość istnienia
zła będą bacznym okiem je obserwować, wyłapywać i żądać piętnowania na
bieżąco. Żadne odgórne narzędzia tego nie zastąpią.

Bo zło istnieje wszędzie, Kościół też nie jest od niego wolny i trzeba
mieć tego świadomość: "Nie myślcie, że Szatana nie ma!"// JPII

"Istnienia, obecności i działania szatana jako sprawcy zła na świecie
nie można ignorować. W ostatnich czasach nie wspomina się o nim jednak
zbyt często. Wielu uznaje, że w epoce racjonalizmu, rozwoju nauki i
postępu technicznego nie wypada mówić o szatanie. Ludzi, którzy wierzą
w jego istnienie i działanie uznaje się za "zacofanych",
"prymitywnych", chcących "zastraszyć" innych piekłem.
Szatan istnieje. Mówi o nim Pismo Święte (por. m. in. 1 Krn 21,1; Hi
1; Za 3; Mt 4,1nn; Mt 12,24nn; Mk 4,14nn; Łk 13,16; Łk 22,3; Łk 22,31;
Dz 5,3; 2 Kor 2,10n; 2 Kor 11,13n; 1 Tes 2,18; 2 Tes 2,9; Ap 12,9).
Chcąc, by rozszerzało się na świecie i w życiu każdego z nas dobro
trzeba zachować czujność i trzeba walczyć."
http://www.voxdomini.com.pl/vox_art/walka.html

Nie da się odgórnie odsiać "złych" kapłanów od dobrych jak plewy od
ziarna. Nie da się oddzielić dobra od zła. Nie ma do tego żadnego
narzędzia. Po prostu nie ma.
A Kościół... cóż, ludzie odchodzą od niego. To nic.
"Kościół trzeciego tysiąclecia nie musi być liczny (...)"// JPII

W hitlerowskich Niemczech, jak i w stalinowskiej Rosji aborcja była zakazana.
W kulturze w której kobieta nic nie znaczy.
Wizerunek firmy rodzinnej...
anti pedofile
te same słowa- inne treści