Re: I Bóg stworzył...

From: medea <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: I Bóg stworzył...
Date: Fri, 02 Sep 2011 18:24:41 +0200

W dniu 2011-09-02 17:20, olo pisze:
> Użytkownik "medea"

> Historia oczekiwania na cud w KRK ma kilkanaście wieków i doczekała
> się jednej dużej schizmy u dziejów zarania i dwóch mniejszych i
> jednego małego ruchu reformatorskiego. To chyba jest jakiś prognostyk?

Zakładam, że z historii KRK jesteś bardziej obcykany i przyjmuję te
informacje na wiarę (widzisz, jak się czasem przydaje? ;) ). Jednakowoż
mam nieodparte wrażenie, że pomimo braku licznych reform, KRK
średniowieczny różni się od obecnego bardziej niż to miałoby wynikać
nawet z jego formalnych wytycznych. Z prostego faktu - świat się zmienił
i ludzie też.

> Natomiast w nieco ponad dwudziestoletnim burzliwym okresie rozwoju
> naszej demokracji, cud zwycięstwa lewicy miał już dwukrotnie miejsce.

Cud jak cud. Tym razem jednak tego "cudu" na pewno nie będzie.

> Natomiast dużo bardziej prawdopodobny jest dłuuuugotrwały proces
> laicyzacji społeczeństwa.

Owszem, też tak myślę. Od jakiegoś czasu mam jednak obawę, że to mimo
wszystko wcale nie jest najlepszy kierunek.

Ewa