Re: I po raz trzeci

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: I po raz trzeci
Date: Thu, 5 Nov 2015 20:09:16 -0600
<1an7gc3xs8flo$.sly3n1zzevci.dlg@40tude.net> <n1439v$sko$1@dont-email.me>
<xo0y8jxpz7fa.urwr4u6xq5vt$.dlg@40tude.net> <n160a2$pnc$1@dont-email.me>
<563687fa$0$641$65785112@news.neostrada.pl> <n16gjv$fa1$1@dont-email.me>
<n1ce8b$hc5$2@news.icm.edu.pl> <n1cqbq$sqs$1@dont-email.me>
<n1d6ek$j0c$2@news.icm.edu.pl> <n1d81p$grr$1@dont-email.me>
<n1dutb$hfe$1@news.icm.edu.pl> <n1egg7$7kc$1@dont-email.me>
<n1eug4$prj$1@news.icm.edu.pl> <n1fjj8$hf5$1@dont-email.me>
<n1gj1v$uh9$1@news.icm.edu.pl>

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
news:n1gj1v$uh9$1@news.icm.edu.pl...

> To może jednak nie (zawsze) jest tak źle? :)

No nie każdy jest na tyle intelignenty aby pełne konsekwencje
rozumieć z tych pierdół jakie tłuką mu na katechezie do głowy...
Po niektórych katecheza spływa jak po kaczce, tak jak majca
w szkole - nie wyciągają wniosków ani z tego ani tamtego.

> To jest jakiś model, niekoniecznie wszędzie obowiązujący.

Gdzie "niewidzialna bozia notująca w kapowniku grzechy"
nie obowiązuje? Bo w katolicyzmie jest, w całym chrześcijaństwie
też, u Muslimów XL-ki też jest, u Żydów też jest... Gdzie jej nie ma?

> Wolałabym, żebyś mnie nie mylił z XL.

To musisz się jaskrawiej wyróżniać, kochana... :-P

> To tak nie działa, bo wiarę nabywa się przez obserwację, kontakt z
> wierzącym. Tacy (wierzący) rodzice musieliby oddać dziecko gdzieś na
> przechowanie albo udawać kogoś, kim nie są, żeby "nie indoktrynować".
> To idiotyzm jakiś.

Znam paru takich rodziców, moich rówieśników, co to nie wierzą
ale dzieci na religie posyłają aby się bały grzeszyć i dobre były...
Znam też takich co posyłają aby dzieci nie czuły się w szkole inne
i aby 99% dzieci (reszta klasy) nie wytykali palcami - różnie bywa.