Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :( Re: Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(

Re: Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(

Data: 2005-09-26 06:40:31
Temat: Re: Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(
Od: "Paweł" <n...@k...pl>

> Ja natomiast widziałem przewlekłą niewydolność nerek spowodowaną
> przyjmowaniem NLPZ, które można kupić w każdym kiosku, marskość wątroby po
> nadużywaniu paracetamolu przez wiele lat.

To akurat nie jest wcale dziwne! NLPZ, fenacetyna, ponoc toksyczna, była
masowo nadużywana przez babcie i lekomanów. Paracetamol - tez dziwne
nie jest, skoro przy obecniej dostępności pacjenci łączą kilka srodków
zawierających ten sam składnik, łączą z alko itp. Typowy przykład pijaczków
których po pół litra głowa boli.

> W sprawach medycyny to Ty jesteś ignorantem - nie znasz biochemii,
> anatomii, interny itd.. Dobrze jeżeli to zrozumiesz, bo inaczej czytająć
> Twoje posty będą przeze mnie (i prawdopodobnie wielu innych lekarzy)
> traktowane jak wymysły osobowości pieniaczej.

Nie znam i wiem o tym. Dlatego staram się nie brać argumentów z sufitu tylko
z dobrych źródeł. I nie mam wcale zamiaru nadużywać NLPZ. Wolałbym mieć
jednak podwyższone Aspat/Alat z powodu użycia miminalnej (10 mg) dawki
statyny niż żyć parę lat krócej z powodu wcześniejszego wystąpienia
incydentu wieńcowego.