Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(

11. Data: 2005-09-24 10:28:47

Temat: Re: Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(
Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

zaprzestanę dyskusji merytorycznej... bo wydaje mi się, że nie warto

skoro jesteś taki mądry, masz tyle wiedzy i informacji to po co ci
lekarze, po co do nich chodzisz i pytasz o cokolwiek???

jak się dobrze zakręcisz to kupisz statynę, albo ktoś znajomy wypisze ci
receptę, albo w aptece zagadaj (mając tyle informacji zbajerujesz jakąś
młodą farmaceutkę)... i już... masz lek, leczysz się tak jak chcesz

myślę, że twoi lakarze odetchną z ulgą, bo jak na razie to współczuje
wszystkim przedstawicilom zawodów medycznych którzy mieli z tobą jakiś
kontakt... :(

[bez podpisu]

12. Data: 2005-09-24 10:52:45

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <n...@k...pl> napisał w wiadomości

> Korzy?ci przeważaj? nd ryzykiem.

W grupach ryzyka. W Twoim przypadku ryzyko 10 letnie wynosi ok 1% Nie
jesteś jeszcze w kolejce:)

> Raz jeszcze powróć proszę do statystyk umieralno?ci w Polsce na
> choroby
> ukł-kr?żenia w Polsce i na pomysł z OTC w Wielkiej Brytaniii.

Tak, ale rejestracja dotyczyła o ile wiem tylko jednej statyny i to w
dawce 10mg, czyli najmniejszej. Poza tym, tam jak bierzesz cos na własna
rękę, to nie łazisz później od jednego lekarza do drugiego by na fundusz
leczyć skutki nieroztropnego zażywania leku. Tylko sam odpowiadasz za
siebie.
Problem ze statystykami umieralności jest taki, ze liczbę tworzą nie
młodzi, wykształceni i świadomi zagrożeń, dbający o zdrowie, tylko
starzy, schorowani......,którzy nie zawsze rozumieją konieczność
zastosowania leku za "całe" 10 zł (tyle kosztuje średnia dawka
generycznej simvastatyny) - reagują: DROGO:-(

PZDR
Marek Li

13. Data: 2005-09-24 11:00:59

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł wrote:

> Szkoda :)
> Daj link na badania, statystyke, cokolwiek... może umiesz angielski - w
> przeciweństwie do mnie i masz jakieś publikacje na poparcie swych słów?... a
> tak, to rzeczywiście nie ma po co.

ze standardów Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego dotyczących
leczenia hipierlipidemii:

"
Cele leczenia hipolipemicznego zale?ą od oceny globalnego ryzyka
pacjenta. Na przykład intensywne leczenie
hipolipemiczne jest wskazane u pacjentów z chorobami
sercowo-naczyniowymi lub wielorakimi czynnikami ryzyka,
podczas gdy dieta hipolipemiczna mo?e być wystarczającym leczeniem u
pacjentów z łagodną hipercholesterolemią i
bez nielipidowych czynników ryzyka.

Prevention of coronary heart disease: Scientific background and new
clinical guidelines. Recommendations of the
European Atherosclerosis Society prepared by the International Task
Force for Prevention of Coronary Heart Disease
Nutr. Metab. Cardiovasc. Dis., 1992, 2, 113-156.
"
znalezione tak na szybko...

...ale wiesz co, zmieniłem zdanie:

TY POWINIENEŚ BRAĆ LEKI...

zapomniałem, że poza zasadą leczenia choroby, a nie wyników badań, jest
jeszcze jedna zasada, że pacjent z poczuciem choroby jest chory....

skoro czujesz się chory to się lecz, kup sobie statyny i się lecz...

jak bardzo chcesz to wypiszę ci nawet receptę (grupa na tym skorzysta,
bo przestaniesz pisać)... :)

EOT

[bez podpisu]

14. Data: 2005-09-24 11:07:17

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem, że miało być EOT, ale jeszcze jedna ważna sprawa, z tych samych
zaleceń co poprzednio:

"
Dieta jest podstawową metodą leczenia hiperlipidemii. Opiera się na
podobnych
zasadach jak ?ywienie racjonalne, jednak?e u pacjentów z
hipercholesterolemią i
hiperlipidemią mieszaną poło?ony jest większy nacisk na ograniczenie
spo?ycia
nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu, gdy? oba te składniki
diety podnoszą
stę?enie cholesterolu LDL.

"

[bez podpisu]

16. Data: 2005-09-24 11:13:11

Od: "Paweł" <n...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W grupach ryzyka. W Twoim przypadku ryzyko 10 letnie wynosi ok 1% Nie
> jesteś jeszcze w kolejce:)

Czy nie ma więc bezpieczniejszej alternatywy, aby zapobiegać tworzeniu się
blaszek, zakrzepów, zwężeń tętnic ? Zakładamy nieskuteczną dietę.

Czy nie można zastosować nawet najniższej dawki 5-10 mg/dobe ?

Zakładam że nie stac mnie na koronografie wirtualną żeby ocenić ile juz mam
tych złogów :(

A co wnosi badanie ASCOT na 19,3tys pacjentów, tam zastosowana malutką
dawkę leku ?

> [...]
> za "całe" 10 zł (tyle kosztuje średnia dawka generycznej simvastatyny) -

Wspomniana semiwastatyna jest refundowana - Simvahexal (jeden z najtańszych)
w dawce 0,01g - 9 PLN, 0,02g - 14 PLN za 30 tabletek. Średnia dawka to
pewnie(?) 40 mg u starszych. Jak wyszło Ci 10 zł na dawkę ?

17. Data: 2005-09-24 11:13:30

Od: "Paweł" <n...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> TY POWINIENEŚ BRAĆ LEKI...
>
> jak bardzo chcesz to wypiszę ci nawet receptę (grupa na tym skorzysta, bo

Taak, podocinaj mi, ulżyj swoim kompleksom...:/

18. Data: 2005-09-24 12:07:43

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel" <n...@k...pl> wrote in message
> Chciałbym zapytać Szanowne Grono, jaki wiek predystynuje do rozpoczęcia
> leczenia zaburzeń gospodarki lipidowej w celu zapobieżenia progresji
> miażdżycy statynami/fibratami/żywicami ?
>
> Problem wynika z faktu, że nikt nie chce się podjąć leczenia, zalecając
> tylko na odczepnego dietę i wysiłek

bo to tez jest "leczenie".
http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identif
ier=1200009

poszperaj po tej stronie a sam sie przekonasz. od diety i wysliku sie
zaczyna.
co wiecej niedawno udowodniono, iz wysilek regularny, obniza cholesterol
bardziej
aznizeli leki. dlatego zamisat sie cieszyc, iz na razie nie musisz lykac
lekow
zacznij cwiczyc, i kontunuuj diete (przeanalizuj czy aby jest ok).

iwon(K)a

19. Data: 2005-09-24 12:41:27

Od: Jarosław Rzeszótko <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Sep 2005 07:07:43 -0500, Iwon(k)a wrote:
> [...]
> lekow
> zacznij cwiczyc, i kontunuuj diete (przeanalizuj czy aby jest ok).
Bardzo dobrze koleżanka napisała, zamiast biadolić zacznij się więcej
ruszać i tą dietę jednak zmień, skoro nic nie daję.

I połykaj przez jakiś czas preparat z magnezem, najlepiej dolomit -
cholesterol podobno wraca do normy w ciągu miesiąca.

--
Jarosław "sztywny" Rzeszótko
sztywny(at)epf.pl // sztywny(at)gmail.com

20. Data: 2005-09-24 12:42:55

Od: "Paweł" <n...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I połykaj przez jakiś czas preparat z magnezem, najlepiej dolomit -
> cholesterol podobno wraca do normy w ciągu miesiąca.

Dziękuję :)

Łykałem już lecytynę, jem czosnek marynowany, skórkę z kurczaka też
zdejmuję. Wyniki kiedyś były gorsze, teraz są lepsze no ale... po
LDLu tego widać wcale, wrecz przeciwnie

Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(
Ignorancja lekarzy :( brak zainteresowania [lipidy]
Ważne! Proszę o pomoc.
Jakie ćwiczenia gimnastyczne możecie polecić?
Permanentne łzawienie