Ile płacicie za podgrzanie wody za m szes w blokach w Warszawie?

1. Data: 2008-05-13 09:11:36

Temat: Ile płacicie za podgrzanie wody za m szes w blokach w Warszawie?
Od: " " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile płacicie za podgrzanie wody za m szesc. w blokach w Warszawie?
Ja dostalam rozliczenie, na ktorym jest kwota podgrzania wody za m szesc. 25

2. Data: 2008-05-13 10:26:02

Od: Maverick <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@N...gazeta.pl pisze:
> Ile płacicie za podgrzanie wody za m szesc. w blokach w Warszawie?
> Ja dostalam rozliczenie, na ktorym jest kwota podgrzania wody za m szesc. 25
> zł

Place ok 5 pln za m3 zimnej wody + oplata za podgrzanie ok 8 pln za m3

Wiec m3 goracej wody to jakies 13 pln

--
Regards,
Maverick

3. Data: 2008-05-13 19:28:20

Od: "mikont" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

> Place ok 5 pln za m3 zimnej wody + oplata za podgrzanie ok 8 pln za m3
>
> Wiec m3 goracej wody to jakies 13 pln

jak się to ma do podgrzewacza elektrycznego lub piecyka gazowego
az

4. Data: 2008-05-13 22:51:42

Od: "Hipcio" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mikont" <q...@g...pl> napisał w wiadomości

> jak się to ma do podgrzewacza elektrycznego lub piecyka gazowego

1m3 = 1000litrów

Ciepło właściwe wody cw = 4200 J/(kg.K)
podgrzewasz od 10 do 40stopni=30 stopni (K)

Praca którą trzeba wykonać = 4200 J/(kg.K)*1000kg*30K=126000000J=126MJ

1 kWh = 3 600 000 J = 3,6 MJ

126MJ/3,6=35kwh - tyle kwh trzeba zużyć

35kwh*0,4PLN/kwh=14PLN (samo podgrzanie przy założeniu 100% sprawności i 0
strat)
przy cieple "miejskim - ze SPECu" 8PLN czyli około 2xtaniej

--
http://galerkiwnetrz.pl/

5. Data: 2008-05-14 04:04:28

Temat: Re: Ile płacicie za podgrzanie wody za m szes w blokach w Warszawie?[ot]
Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hipcio pisze:
> U?ytkownik "mikont" <q...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

> 1m3 = 1000litrów
>
> Ciep?o w?a?ciwe wody cw = 4200 J/(kg.K)
> podgrzewasz od 10 do 40stopni=30 stopni (K)
>
> Praca któr? trzeba wykonaae = 4200 J/(kg.K)*1000kg*30K=126000000J=126MJ
>
> 1 kWh = 3 600 000 J = 3,6 MJ
>
> 126MJ/3,6=35kwh - tyle kwh trzeba zu?yae
>
> 35kwh*0,4PLN/kwh=14PLN (samo podgrzanie przy za?o?eniu 100% sprawno?ci i 0
> strat)
> przy cieple "miejskim - ze SPECu" 8PLN czyli oko?o 2xtaniej

eh... a lud krzyczy, ze matematyka nie potrzebna na maturze

pozniej sie dziwia, ze nawet pieniedzy policzyc sobie nie umią*

*-celowe

Filc do polerowania
kołdra oddychająca syntetyczna
Moskitiera na okno dachowe - znajde jakis patent?
Zasłona prysznicowa...
Strasznie brudny strych.