Filc do polerowania

1. Data: 2008-05-13 05:10:24

Temat: Filc do polerowania
Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam do wypolerowania pewną drobną rzecz. Ma do tego ponoć
wystarczyć filc. I tak się zastanawiam, czy są jakieś proste
filcopodobne narzędzia do wiertarki? Coś w rodzaju trzpieni z
kamykami do szlifowania lub gumowej tarczy do krążków z papieru
ściernego. A może coś innego, zupełnie innego, a co mi do głowy
nie przychodzi. Może ktoś coś polecić?

Swego czasu wpadł mi w ręce taki nieduży cylinder z twardego
filcu. Coś jak wycięty kawałek z gałęzi o średnicy kilku
centymetrów. Nie miał żadnego elementu do uchwytu, montażu itp.
Po prostu sam walec. Wówczas dawca powiedział mi, że tym można
polerować. I teraz sobie o tym czymś przypomniałem, ale bladego
pojęcia nie mam jak to wykorzystać? Nie chcę tym ręcznie machać,
bo na pewno nie do tego służyło. Spotkał się ktoś z czymś takim
lub ma pomysł co do użycia?

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

2. Data: 2008-05-13 08:00:06

Temat: Re: Filc do polerowania
Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 13, 7:10 am, ab <a...@i...wroc.pl> wrote:
> [...]
> kamykami do szlifowania lub gumowej tarczy do krążków z papieru
> ściernego. A może coś innego, zupełnie innego, a co mi do głowy

Tak, w ktoryms z marketow spozywczych widzialem.
Filcowy 'talerz' montowany do wiertarki.

Przyda sie tez pasta do polerowania pewnie, warto pomyslec.

Nie taniej/prosciej/szybciej/wygodniej/bezpieczniej oddac ta drobna
rzecz zegarmistrzowi/szewcowi/komukolwiek z maszynka
do polerowania? :)

3. Data: 2008-05-28 21:40:36

Od: "Jackare" <1...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po prostu sam walec. Wówczas dawca powiedział mi, że tym można
> polerować. I teraz sobie o tym czymś przypomniałem, ale bladego

Są w sprzedaży takie właśnie filcowe walce z trzpieniem do mocowania w
wiertarce. ale sam filc słabo poleruje i szybko się niszczy. Potrzebna jest
jeszcze pasta do polerowania. Wtedy polerowania trwa sekundę i filc się nie
niszczy, przynajmniej w przypadku polerowania metalu.
--
Jackare

4. Data: 2008-05-29 04:59:37

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisane przez "Jackare", dnia 28 maj 2008:

> [...]
> Wtedy polerowania trwa sekundę i filc się nie niszczy,
> przynajmniej w przypadku polerowania metalu.

Znalazłem w międzyczasie. A służyć to będzie do miękkich
materiałów, np. bursztyn. I tu mam kolejną zagwózdkę.
Zdecydowałem się na najprostsze rozwiązanie, czyli na elementy
wkręcane w uchwyt wiertarki, bo po pierwsze wiertarkę już
mam, używać tego będę nie za często, a i elementów typu
ściernego czy polerującego jest różnorodność. No i padłem, bo
po próbach okazuje się, że wiertarka zachowuje się jak traktor,
czyli bardzo głośno. Biorąc pod uwagę, że to będą prace w
mieszkaniu w bloku i do tego po parę godzin dziennie
(sporadycznie, ale jednak), to będzie to upierdliwe zarówno dla
mnie jak i sąsiadów. Szukam więc alternatywy. Wystarczą, a nawet
wskazane są niskie obroty, możliwość ustawienia obrotów na stałe
i praca sprzętu bez pomocy rąk. Poleci mi ktoś jakiś pomysł, bo
moje odpadły. Wkrętarka do śrub zachowuje się cicho, ale trzeba
trzymać dynks ręką, aby pracowała. Wiertarka jest głośna, chyba,
że są jakieś ciche w sensie pracy na biegu jałowym. Szlifierki z
wymiennymi tarczami (to się chyba nazywa gumówka czy coś w tym
stylu) ma za szybkie obroty. Widziałem w sklepie jakieś ręczne
szlifierki precyzyjne, ale nic nie wiem na ich temat: zakres
niskich obrotów, grubość trzpienia z wkręcanym elementem
ściernym, możliwość blokady by zwolnić ręce itd.). Pomoże ktoś i
podpowie jakieś rozwiązanie?

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)
"Życie z Reiki" (doskonały podręcznik nt. Reiki i rozwoju)
Ezoteryka: http://alfabeta.of.pl

kołdra oddychająca syntetyczna
Moskitiera na okno dachowe - znajde jakis patent?
Zasłona prysznicowa...
Strasznie brudny strych.
Blender - okreslone zadania ma wykonywac - co kupic?