Strasznie brudny strych.

1. Data: 2008-05-12 12:18:09

Temat: Strasznie brudny strych.
Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Oprócz mieszkania mam również strych nad mieszkaniem który to strych tak jak
go chyba zbudowali tak stoi (czyli od kilkudziesięciu lat). W tym roku
chciałabym go po prostu posprzątać czyli usunąć śmieci i umyć ściany.
I teraz tak:
Ściany są z cegły, podłoga to podkłady kolejowe, częściowo drewno częściowo
beton.
Czym umyć cegły? Najpierw to chyba odkurzaczem pajęczyny, ale chciałabym je
umyć. Czy zwykła woda z płatkami mydlanymi / szarym mydłem będzie działać
również dezynfekująco? I to jest moje drugie pytanie, bo chciałabym ten
strych również zdezynfekować. Nie ma tam żadnych zwierząt, ale strych stoi
kilkadziesiąt lat, jakieś stare buty tam leżą, wiadra, nawet łóżko (to
wszystko oczywiście będzie wyniesione). Czy robić to własnym sumptem czy
zamówić pana który to zwyczajnie odkazi?

Pozdrawiam

Kaja

2. Data: 2008-05-12 12:53:12

Temat: Re: Strasznie brudny strych.
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli strych jest suchy, to bym sie specjalnie nie bał jakichś strasznych
zarazków aby trzeba było dezynfekować. Zamiast szarego mydła lepszy będzie
Domestos (koniecznie rękawiczki).
Do odkurzania warto pożyczyć odkurzacz przemysłowy, który łyknie parę kilo
brudu w odróżnieniu od domowego malucha.
Warto też zakupić zwój worków na śmieci takich 160 albo 220 litrów i jakieś
jednorazowe maski przeciwpyłowe na twarz.
Jacek

3. Data: 2008-05-12 13:23:56

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 14:18, "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> wrote:
> [...]
> wszystko oczywiście będzie wyniesione). Czy robić to własnym sumptem czy
> zamówić pana który to zwyczajnie odkazi?

Po odkurzeniu spryskac opryskiwaczem np. Neptun 15 firmy Kwazar
(niedrogi), choc są specjalne do odkażania też Kwazara, mlekiem
wapiennym lub wodą wapienną, zrobioną osobiscie z wapna palonego.
Wystarczy na wybicie wszelkiego gadziejstwa.

4. Data: 2008-05-12 16:49:11

Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ściany są z cegły, podłoga to podkłady kolejowe, częściowo drewno
> częściowo beton.

Mam nadzieję, że te podkłady kolejowe drewniane nie są nasączane, tak
jak podkłady powinny być, mam nadzieję, że to tylko porównanie.
Pozdrawiam.
JacekG.

5. Data: 2008-05-13 08:08:40

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JacekG." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mam nadzieję, że te podkłady kolejowe drewniane nie są nasączane, tak jak
> podkłady powinny być, mam nadzieję, że to tylko porównanie.
> Pozdrawiam.
> JacekG.

Muszę się przyjrzeć bo szyny na pewno są, reszta przysypana gruzem, tak się
kiedyś ponoć na świeże wylewki robiło, to miałam na myśli mówiąc 'podkłady'
ale wydaje mi się że te drewniane elementy pod szynami to właśnie są te
prawdziwe podkłady...
Nie strasz - czym były nasączane...?
I czy po kilkudziesięciu latach to nadal działa...?

Pozdrawiam

Kaja

6. Data: 2008-05-13 11:55:38

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wapiennym lub wodą wapienną, zrobioną osobiscie z wapna palonego.
> Wystarczy na wybicie wszelkiego gadziejstwa.

Potwierdzam.
Wcześniej odkurzaczem *przemysłowym*

--
__________________________________________MAT_______

7. Data: 2008-05-13 13:31:48

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> się kiedyś ponoć na świeże wylewki robiło, to miałam na myśli mówiąc
> 'podkłady' ale wydaje mi się że te drewniane elementy pod szynami to

http://www.muratordom.pl/ogrod-i-otoczenie/pomysly-n
a-ogrod/czy-podklady-kolejowe-sa-szkodliwe_,7190_780
.htm

> I czy po kilkudziesięciu latach to nadal działa...?

Tak, ale mniej. Przecież po to sie nasącza żeby nie zgniły nawet po
kilkudziesięciu latach

MaW

8. Data: 2008-05-13 13:44:07

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> napisał w
wiadomości news:g0c586$3pd$1@news.onet.pl...

> [...]
.htm

> Tak, ale mniej. Przecież po to sie nasącza żeby nie zgniły nawet po

To teraz czy jest na sali chemik / technik / kolejarz i mi powie czy przed
II wojną światową, kiedy ten budynek powstawał (przełom lat 20tych i 30tych
XX w.) podkłady też były pryskane.
A ja jutro rano bladym świtem jak będzie jasno idę na strych i dokładnie
patrzę co pod tym gruzem i pomiędzy szynami mam.

Kaja

9. Data: 2008-05-13 14:22:13

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A ja jutro rano bladym świtem jak będzie jasno idę na strych i dokładnie
> patrzę co pod tym gruzem i pomiędzy szynami mam.

Znam takie konstrukcje, jaką opisywałaś - dokładnie z tego okresu.
Obstawiam, że masz zwykłe belki stropowe, szaro-brudne. W najgorszym razie
ktoś mógł je przed laty zakonserwować smołą.
Ostrożnie z usuwaniem gruzu - pamiętaj, że poniżej masz sufit mieszkania - i
lepiej stań na jednej z belek :)

JBP

10. Data: 2008-05-13 15:01:20

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JBP" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ktoś mógł je przed laty zakonserwować smołą.
> Ostrożnie z usuwaniem gruzu - pamiętaj, że poniżej masz sufit mieszkania -
Jak wyglądają belki - to jutro powiem. Czy te szyny kolejowe nie stabilizują
całości?
Obok jest strych sąsiada z parteru i tam jest pokój zaadaptowany w którym
ktoś sobie mieszka, nie wpadł mi do mieszkania więc chyba strop się trzyma
:)
Chyba nie byłoby głupim pomysłem zrobić ekspertyzę budowlaną?
Biorąc pod uwagę że za rok byłby robiony nowy dach i nieco podwyższana
wysokość od podłogi do dachu przez dołożenie cegieł (kilkadziesiąt cm).
Już nie mówiąc o zaadaptowaniu w jakimś nieokreślonym kiedyś strychu na cele
mieszkalne.

> JBP
Kaja

Blender - okreslone zadania ma wykonywac - co kupic?
Jaki bezpiecznik
[spam] Bateria umywalkowa Deante Bratek satyna
Radiobudzik z projektorem i 2 alarmami - czy ktoś ma?
Jaka kosiarka elektryczna?