Re: Instalacja gło?nikowa w salonie

Data: 2011-05-02 07:45:45
Temat: Re: Instalacja gło?nikowa w salonie
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

quent wrote:

> Wzory są znane ale ja nie mam zamiaru na podstawie obliczeń wyrabiać
> sobie opinii nt. kabla. Zapominasz, że dotykamy dosyć sliskiej materii
> jaką jest dźwięk.

materia nie jest śliska, jest mierzalna odpowiednim sprzętem pomiarowym, to
nie jest religia to jest domena nauki. To tylko audiofile zachowują sie tak
jakby mieli doczynienia z religia.

> Cała masa elektrycznych cech stanowi o tym czy dane
i mechanicznych
> kolumny głośnikowe grają przestrzennie czy też dźwięk się do nich lepi
> nie tworząc żadnej sceny stereo.

KOLUMNY, przedmiot mechaniczny który kształtuje dzwięk, tak dobre kolumny są
trudne do zaprojektowania, ale producenci też posługują sie programami
komputerowymi i pomiarami w komorach w celu optymalizacji ich konstrukcji.

> Masz na tę piękną scenę jakąś pewną
> matematyczną receptę? Poza rezystancją zmieniać się może charakter
> pojemnościo-indukcyny przeowodu co może mieć wpływ na pracę
> wzmacniacza. Dużo częściej co prawda miałem okazję testować kolumny
> głośnikowe niż kable ale kiedyś robiłem taki test dla siebie mając
> kable od jakiegoś budżetowego kombjana 1mm2 oraz dosyć grube bo 4mm2
> kable głośnikowe bandridge (oba po max 10m), które podłaczyłęm w
> bi-wiring i dało się usłyszeć różnice coś więc ją musiało powodować.

a ile kilowatów miały te kolumny? biwiring ma trochę sensu jako metoda
kompensacji oporności przewodów, choć w profesjonalnym sprzęcie estradowym
nie jest raczej stosowana.

> I nie chodziło o większe lub mniejsze ciśnienie akustyczne
> przekładające się na głośność tylko o charakter dźwięku. Nie
> podejrzewam, żeby przy tej długości kabla na tę zmianę miała wlyw
> tylko różnica przekrojów.

Sugestia... nie widzisz jakiegoś jezusa na szybie?
W literaturze jest wiele przykładów gdy ślepe testy obalały teorie, że można
usłyszeć różnicę miedzy zwykłym drutem miedzianym (o odpowiednim przekroju)
a hiper kablem do głośników po 50E za 1m.

Marketing i sugestia.