Re: J.Miedlar tez byl w kinie

Subject: Re: J.Miedlar tez byl w kinie
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Kviat
Date: Tue, 9 Oct 2018 17:52:30 +0200

W dniu 2018-10-09 o 12:47, XL pisze:

> No ba. KILKU??? Poczciwych duchownych jest WIĘKSZOŚĆ!

Kogoś, kto nic nie robi i żyje na czyjś koszt, opowiada bajki i w zamian
za to szantażem wyciąga od ludzi pieniądze, trudno nazwać "poczciwym".
Złego słowa bym nie powiedział, gdyby uczciwie powiedzieli, że
opowiadają bajki. Nie ma nic złego w opowiadaniu bajek za pieniądze.
Ale jeżeli ktoś mówi: teraz mi zapłaćcie, bo jak nie, to zły wilk was
zje, to zwyczajnie nie jest ani poczciwy, ani uczciwy.

> W moim długim życiu
> miałam styczność z przynajmniej około setką - DWÓCH z nich kwalifikuję jako
> wyrzutków, reszta to ludzie pełni wiary i poświęcenia, choć nie pozbawieni
> ludzkich wad, a przynajmniej 20 oceniam jako wybitnych kapłanów.

Twoje "kwalifikowanie" ludzi jest niewiarygodne.
Jeżeli rasista mówi, że jego kolega rasista, to spoko gość, to nie
oznacza, że to spoko gość.

> Ten film równie dobrze mógłby być nakręcony o innej grupie społecznej i
> nosić tytuł ,,Lekarze", ,,Sędziowie", ,,Notariusze", ,,Komornicy",
> ,,Pedagodzy"", ,,Politycy", ,,Strażacy", ,,Działacze", ,,Samorządowcy",
> ,,Policjanci", ,,Wojskowi", ,,Producenci", ,,Piłkarze", ,,Wędkarze",
> ,,Celebryci".

Ale nie został nakręcony o innej grupie społecznej.
Przypadki w innej grupie społecznej nie usprawiedliwiają tych przypadków.

> Ale, jak napisał Ilona, jest właśnie o klerze, o ważnych
> ludziach wspólnego Kościoła, waznym elenencie WIELKIEJ WSPÓLNEJ sprawy
> ludzi wierzących - i to w nich, w tych zwykłych ludzi, a nie w kler,
> najmocniej uderza ten film.

I ci zwykli ludzie nic z tym nie robią. Nadal tam posyłają własne dzieci
znając skalę tej patologii. Gorzej, dla "dobra instytucji" często nie
wierzą własnym dzieciom, za "kłamstwo" jeszcze im wpierdol spuszczą.

> Po co? Żeby coś pokazać? Zmienić?

Tak. Właśnie po to.

> Nieeee, po to, żeby NAJLICZNIEJSZA grupa
> ludzi w Polsce poszła na ten film i KUPIŁA bilety.

I przejrzała na oczy.

> Przecież pan Smarzowski nie jest durniem i wie doskonale, że katolicy także
> durniami z reguły nie są.

Nie jest durniem. Dlatego powstał ten film.
http://www.tokfm.pl/Tokfm/10,115170,23969132,kler-dl
aczego-wojciech-smarzowski-nakrecil-ten-film.html

"Smarzowski podkreśla, że "Kler" to nie jest film o biskupach i
księżach, ale i o świeckich ludziach, którzy zgadzają się na ich
korupcję, obłudę i przestępczość seksualną".

> ,,(...)Liczyłem na wspólną reformę, a nie nastawioną na zarobek tanią
> destrukcję. Nie żałuję, że na film wydałem całe 22 złote, ale po jego
> obejrzeniu czuję się oszukany. Film Smarzowskiego jest oszustwem. Sprawnie
> zagranym, sprawnie wyreżyserowany OSZUSTWEM. A oszustwo nigdy do niczego
> dobrego nie prowadzi.(..)"
>
> No a o czym innym pisałam wyżej :-)

"Pazerność proboszczów nie bierze się znikąd. Z jednej strony może ona
wynikać ze złej woli proboszcza. Z drugiej strony, może to być efekt
dużych nacisków kurii diecezjalnej, która ma bardzo wielkie wymagania
finansowe. Pewne jest, że dla wielu księży, zwłaszcza dla wikarych,
branie od wiernych koperty z pieniędzmi jest naprawdę czymś nieprzyjemnym."

No faktycznie, wyciąganie od ludzi kasy jest dla nich nieprzyjemne i to
ich usprawiedliwia. Wystarczy się wyspowiadać przed biskupem z tej
nieprzyjemności.
LOL :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr