J.Miedlar tez byl w kinie

1. Data: 2018-10-09 10:54:36

Temat: J.Miedlar tez byl w kinie
Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

>Obejrzałem ,,Kler". Zrobiłem to nie po to, by zaspokoić swoją ciekawość
i poznać ,,prawdę o Kościele". Obejrzałem go, by napisać Państwu rzetelną
recenzję. By nie mając nic do stracenia, a zarazem nic do zyskania,
pokazać gdzie Smarzowski - mówiąc kolokwialnie - przegiął pałę, a gdzie
nie. Na ile film Smarzowskiego prezentuje obraz polskiego duchowieństwa,
a na ile go przeinacza.

Tak się składa, że kler znam od środka. Dawałem temu wyraz w licznych
wypowiedziach medialnych, w telewizji publicznej i komercyjnej oraz w
publikacjach. Kto mnie zna, wie że lubię gdy ,,tak jest, a nie jest nie".
Dziś już nie jestem częścią polskiego duchowieństwa. Dziś moje życie
wygląda zupełnie inaczej, gdyż zadziałały kurialne mechanizmy, które
przedstawiono w ,,Klerze". Już nie mieszkam na plebanii, a o poranku nie
wstaję z łóżka, aby zasiąść w konfesjonale. Te okoliczności sprawiają,
że czuję się zobowiązany jak mało kto, by zrecenzować ,,Kler".
(...)

Podkreślam, przypadki zaprezentowane przez Smarzowskiego nie są wyssane
z palca. Ale nie mogę powiedzieć, że film Smarzowskiego może przynieść
dobre owoce. Zabrakło rzetelności. Gdyby rezygnując z totalnej sensacji,
reżyser zdecydował się na pokazanie innych problemów kościelnych kurii i
kilku poczciwych duchownych, byłoby zupełnie inaczej. Zabrakło tylko
tyle, albo aż tyle.

Liczyłem na wspólną reformę, a nie nastawioną na zarobek tanią
destrukcję. Nie żałuję, że na film wydałem całe 22 złote, ale po jego
obejrzeniu czuję się oszukany. Film Smarzowskiego jest oszustwem.
Sprawnie zagranym, sprawnie wyreżyserowany OSZUSTWEM. A oszustwo nigdy
do niczego dobrego nie prowadzi.<

https://wprawo.pl/2018/10/05/j-miedlar-oszustwo-rece
nzuje-kler/

Nie wiem, nie bylem (jeszcze), p. Miedlar nie jest z mojej bajki,
komentarze ciekawe itd.

Wodan akbar!
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

2. Data: 2018-10-09 12:47:29

Temat: Re: J.Miedlar tez byl w kinie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

silvio balconetti <s...@i...invalid> wrote:
> [...]

zdecydował się na pokazanie innych problemów kościelnych kurii i kilku
poczciwych duchownych, byłoby zupełnie inaczej. Zabrakło tylko tyle, albo

No ba. KILKU??? Poczciwych duchownych jest WIĘKSZOŚĆ! W moim długim życiu
miałam styczność z przynajmniej około setką - DWÓCH z nich kwalifikuję jako
wyrzutków, reszta to ludzie pełni wiary i poświęcenia, choć nie pozbawieni
ludzkich wad, a przynajmniej 20 oceniam jako wybitnych kapłanów.
Ten film równie dobrze mógłby być nakręcony o innej grupie społecznej i
nosić tytuł ,,Lekarze", ,,Sędziowie", ,,Notariusze", ,,Komornicy",
,,Pedagodzy"", ,,Politycy", ,,Strażacy", ,,Działacze", ,,Samorządowcy",
,,Policjanci", ,,Wojskowi", ,,Producenci", ,,Piłkarze", ,,Wędkarze",
,,Celebryci".
Ale, jak napisał Ilona, jest właśnie o klerze, o ważnych
ludziach wspólnego Kościoła, waznym elenencie WIELKIEJ WSPÓLNEJ sprawy
ludzi wierzących - i to w nich, w tych zwykłych ludzi, a nie w kler,
najmocniej uderza ten film.
Po co? Żeby coś pokazać? Zmienić? Nieeee, po to, żeby NAJLICZNIEJSZA grupa
ludzi w Polsce poszła na ten film i KUPIŁA bilety.
Przecież pan Smarzowski nie jest durniem i wie doskonale, że katolicy także
durniami z reguły nie są.

No a o czym innym pisałam wyżej :-)

--
XL

3. Data: 2018-10-09 14:05:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> ludziach wspólnego Kościoła, waznym elenencie WIELKIEJ WSPÓLNEJ sprawy
> ludzi wierzących - i to w nich, w tych zwykłych ludzi, a nie w kler,

Bo chce imputować im i światu, że są głupi, że ich wiara jest na nic, że są
oszukiwani.
A to zwyczajna NIEPRAWDA.

J.w.
--
XL

4. Data: 2018-10-09 17:52:30

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-09 o 12:47, XL pisze:

> No ba. KILKU??? Poczciwych duchownych jest WIĘKSZOŚĆ!

Kogoś, kto nic nie robi i żyje na czyjś koszt, opowiada bajki i w zamian
za to szantażem wyciąga od ludzi pieniądze, trudno nazwać "poczciwym".
Złego słowa bym nie powiedział, gdyby uczciwie powiedzieli, że
opowiadają bajki. Nie ma nic złego w opowiadaniu bajek za pieniądze.
Ale jeżeli ktoś mówi: teraz mi zapłaćcie, bo jak nie, to zły wilk was
zje, to zwyczajnie nie jest ani poczciwy, ani uczciwy.

> [...]
> wyrzutków, reszta to ludzie pełni wiary i poświęcenia, choć nie pozbawieni
> ludzkich wad, a przynajmniej 20 oceniam jako wybitnych kapłanów.

Twoje "kwalifikowanie" ludzi jest niewiarygodne.
Jeżeli rasista mówi, że jego kolega rasista, to spoko gość, to nie
oznacza, że to spoko gość.

> [...]
> ,,Pedagodzy"", ,,Politycy", ,,Strażacy", ,,Działacze", ,,Samorządowcy",
> ,,Policjanci", ,,Wojskowi", ,,Producenci", ,,Piłkarze", ,,Wędkarze",

Ale nie został nakręcony o innej grupie społecznej.
Przypadki w innej grupie społecznej nie usprawiedliwiają tych przypadków.

> [...]
> ludziach wspólnego Kościoła, waznym elenencie WIELKIEJ WSPÓLNEJ sprawy
> ludzi wierzących - i to w nich, w tych zwykłych ludzi, a nie w kler,

I ci zwykli ludzie nic z tym nie robią. Nadal tam posyłają własne dzieci
znając skalę tej patologii. Gorzej, dla "dobra instytucji" często nie
wierzą własnym dzieciom, za "kłamstwo" jeszcze im wpierdol spuszczą.

> Po co? Żeby coś pokazać? Zmienić?

Tak. Właśnie po to.

> Nieeee, po to, żeby NAJLICZNIEJSZA grupa
> ludzi w Polsce poszła na ten film i KUPIŁA bilety.

I przejrzała na oczy.

> Przecież pan Smarzowski nie jest durniem i wie doskonale, że katolicy także
> durniami z reguły nie są.

Nie jest durniem. Dlatego powstał ten film.
http://www.tokfm.pl/Tokfm/10,115170,23969132,kler-dl
aczego-wojciech-smarzowski-nakrecil-ten-film.html

"Smarzowski podkreśla, że "Kler" to nie jest film o biskupach i
księżach, ale i o świeckich ludziach, którzy zgadzają się na ich
korupcję, obłudę i przestępczość seksualną".

> [...]
> zagranym, sprawnie wyreżyserowany OSZUSTWEM. A oszustwo nigdy do niczego

"Pazerność proboszczów nie bierze się znikąd. Z jednej strony może ona
wynikać ze złej woli proboszcza. Z drugiej strony, może to być efekt
dużych nacisków kurii diecezjalnej, która ma bardzo wielkie wymagania
finansowe. Pewne jest, że dla wielu księży, zwłaszcza dla wikarych,
branie od wiernych koperty z pieniędzmi jest naprawdę czymś nieprzyjemnym."

No faktycznie, wyciąganie od ludzi kasy jest dla nich nieprzyjemne i to
ich usprawiedliwia. Wystarczy się wyspowiadać przed biskupem z tej
nieprzyjemności.
LOL :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

5. Data: 2018-10-09 17:56:51

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-09 o 14:05, XL pisze:

> Bo chce imputować im i światu, że są głupi, że ich wiara jest na nic, że są
> oszukiwani.

Przecież są oszukiwani.

> A to zwyczajna NIEPRAWDA.

Prawda jest taka, że bogów nie ma.
Gdyby jakiś był, to by zareagował, gdyby jakiś zboczeniec gwałcił
dziecko (i w wielu innych przypadkach).
Ja bym zareagował.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

6. Data: 2018-10-09 18:10:59

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-10-09 17:52, Kviat wrote:

> [...]
>
> No faktycznie, wyciąganie od ludzi kasy jest dla nich nieprzyjemne i to
> ich usprawiedliwia. Wystarczy się wyspowiadać przed biskupem z tej

Boże!
Tylu, tak głupich argumentów w jednym miejscu, to w życiu nie widziałem!
Może to jest i dobry film, dla tych, którym wydaje się, że Katolicyzm,
to celebra i klepanie zdrowasiek, (z całym szacunkiem dla tych, którzy
się modlą) i może jeszcz zbieranie 'na tace'.

Tylko debil, jest w stanie przełknąć gładko takie gówno, bez żadnej
refleksji nad katolicyzmem, jako, elementem kultury, czy szerzej,
filozofią chrześcijańska.

7. Data: 2018-10-09 18:14:11

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-10-09 17:56, Kviat wrote:

> Przecież są oszukiwani.

> Prawda jest taka, że bogów nie ma.
> Gdyby jakiś był, to by zareagował, gdyby jakiś zboczeniec gwałcił
> dziecko (i w wielu innych przypadkach).
> Ja bym zareagował.

A to, to, takie, które pod twoim łóżkiem po nocach siedzi, to co to jest?

8. Data: 2018-10-09 18:25:23

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-09 o 18:10, Ilona pisze:

> Boże!
> Tylu, tak głupich argumentów w jednym miejscu, to w życiu nie widziałem!

A czego konkretnie nie zrozumiałaś?

> Może to jest i dobry film, dla tych, którym wydaje się, że Katolicyzm,
> to celebra i klepanie zdrowasiek, (z całym szacunkiem dla tych, którzy
> się modlą) i może jeszcz zbieranie 'na tace'.

To nie jest kwesta "wydawania się".
Wystarczy zajrzeć do podręcznika historii. Władza, seks i pieniądze.

> Tylko debil, jest w stanie przełknąć gładko takie gówno, bez żadnej
> refleksji nad katolicyzmem, jako, elementem kultury,

Tylko debil nie ma żadnej refleksji na temat katolicyzmu i zamiast
kultury broni "dobra kościoła".

> czy szerzej,
> filozofią chrześcijańska.

Z którą kościół nic wspólnego nie ma. Oprócz własnych deklaracji, że ma.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2018-10-09 18:29:16

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-10-09 18:25, Kviat wrote:

> [...]
> kultury broni "dobra kościoła".

> Z którą kościół nic wspólnego nie ma. Oprócz własnych deklaracji, że ma.

Ale, może to i lepiej, że tego nie rozumiesz.

10. Data: 2018-10-09 18:30:04

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-09 o 18:14, Ilona pisze:

> A to, to, takie, które pod twoim łóżkiem po nocach siedzi, to co to jest?

Byłaś pod moim łóżkiem? Bez mojej wiedzy? Normalnie szacun...
To co to jest?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Kandydat na prezydenta