Re: Jak

From: Quasi <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak
Date: Mon, 17 Jul 2006 18:02:05 +0200
Sender: quasi_idg@uzytkownicy_idg
<e92l97$45d$1@inews.gazeta.pl> <e92nrm$186$1@nemesis.news.tpi.pl>
<e933vp$7fc$1@inews.gazeta.pl> <e935g3$bav$1@atlantis.news.tpi.pl>
<e93d57$b8a$1@inews.gazeta.pl> <e93ha0$sls$1@nemesis.news.tpi.pl>
<e93r73$8to$1@inews.gazeta.pl> <e94thp$4ed$1@nemesis.news.tpi.pl>
<e950lq$80f$1@inews.gazeta.pl> <e95537$mag$1@nemesis.news.tpi.pl>
<e95atl$mq3$1@inews.gazeta.pl> <e97pkd$2in$1@nemesis.news.tpi.pl>
<e97stu$keb$1@inews.gazeta.pl> <e97ulp$eo0$1@nemesis.news.tpi.pl>
<e9809m$4cr$1@inews.gazeta.pl> <e981cd$2r$1@atlantis.news.tpi.pl>
<e98718$2ti$1@inews.gazeta.pl> <e9aemg$b7u$1@atlantis.news.tpi.pl>
<e9digc$8ic$1@inews.gazeta.pl> <e9g6dc$jef$1@atlantis.news.tpi.pl>

x napisał(a):

[pytanie na marginesie: co Cie sklonilo, aby nagle wprowadzic tu tak
wielkie "przerwy w zyciorysie"?]

> Nie ma to znaczenia czy powinna czy nie powinna wykonywać tego zawodu.
> Faktem jest, że większość nie jest ponieconych.

Uwazasz, ze jestes to w stanie stwierdzic?

Ja powiem tak:
1) uwazam, ze to czy kobieta w pornolu jest czy nie jest podniecona,
jest bardzo trudne do stwierdzenia - nie warto ludzic sie, ze nasze
wrazenia sa trafne;
2) nawet jesli nie jest podniecona, to byc moze - i pewnie
profesjonalistki zwykle tak maja - seks nie jest dla niej nieprzyjemny,
bo albo podniecaja sie w trakcie albo zwilzaja sie sztucznym lubrykatorem;
3) zgadzam sie z Toba, ze wiekszosc aktorek porno *nie jest*
podnieconych, ale nie nazwalbym tego ani faktem (zadnej pewnosci nie
mam), ani wnioskiem z obserwacji (j.w. - IMHO takie obserwacje sa
wyjatkowo niepewne) tylko zwyklym przypuszczeniem (wiedzac, o kobiecych
wymaganiach seksualnych i wyobrazajac sobie techniczna strone
pornograficznego rzemiosla, zakladam, ze obie rzeczy nie sa ze soba
wystarczajaco kompatybilne).

> Decydując się na taką
> profesję, myślę, że biorą pod uwagę co będą wykonywały, a to, że robią to
> "bez podniecania" wynika z tego, że faceci (producenci, aktorzy, reżyserzy)
> nie przykładają do tego wagi, nie ma czasu, atmosfery itp....

Pewnie tak. Pamietaj - to jest *praca*, nie rozrywka...

> Teraz odpowiedź na Twoje pytanie: dlaczego seks w filmach jest udziwniony, a
> nie naturalny, bo - nie przedstawia tego, czego pragną kobiety, tylko to co
> lubią (oglądać, robić) mężczyźni.

Tak, z tym zgadzalem sie od poczatku.

> Seks kobiecy jest delikatniejszy - nie
> mówię tu o świecach (zapalonych) i gadaniu do białego rana.

Hmmm... Na podstawie swojego - jak dotad dosc skromnego - doswiadczenia
w tej materii, zgadzam sie z Toba. Jednak niedawna znalazlem na
pl.soc.sex dosc liczne oswiadczenia kobiet, ktore smieja sie z
(hipotetycznych) kolezanek ktore przedkladaja "czulosc i delikatnosc"
nad - cytuje - "ociekajace potem ostre rzniecie"... Przyznam, ze troche
mnie to zaskoczylo.

> Jak dla mnie - większość.

Uwazam, jak juz wczesniej pisalem (pkt 1.), ze praktycznie niesposob
tego stwierdzic. Nie mniej jednak - zgadzam sie z Toba (pkt 3.).

> Pisząc "techniczna" miałam na myśli kobiece ciało, reakcje, jeknięcia itd.
> Nie zwraca się uwagi czy kobieta odczuwa rzeczywistą przyjemność, czy udaje
> pod film.

No wlasnie, ze sie zwraca - tylko skoro udaje, to wprowadza obserwatora
w blad. Nawet jesli racjonalnie rozumujac spodziewam sie udawania (wiem,
ze udaje), to i tak jest w stanie "oszukac" moja "seksualna percepcje".
Podobnie jak ludzi, ktorzy wzdrygaja sie na filmach przedstawiajacych
naturalistyczne sceny okrocienstwa, tortur, okaleczen i bolu, choc
wiedza oni, ze to wszystko jest na niby.

> Ile widziałeś filmów na których kobiety przeżywały
> orgazm???????????????????????????????

No, we wszystkich. Tyle, ze spodziewam sie, ze *wszystkie* one byly
udawane. Nie wiem jak Ty, ale ja uwazam, ze nie jestem w stanie z duza
pewnoscia stwierdzic, czy przedstawiony na ilmie orgazm jest prawdziwy
czy nie.

> Ja jeden przez całe życie - i to nie było porno z mężczyzną.

A z kim? Z kobieta czy sama ze soba? Po czym wnioskujesz, ze akurat
tamten orgazm byl prawdziwy?

Kiedys wodzialem jakies forum, na ktorym wypowiadala sie pewna wegierska
aktorka porno, ktora stwierdzila, ze wprawdzie *nie zawsze* osiaga
orgazm w scenach z partnerem/partnerka, ale praktycznie zawsze osiaga go
w scenach solo (masturbacyjnych). Tylko nie wiem, czy nalezy wierzyc w
jej zapewnienia, wszak oczywistym jest, ze aktorka bedzie sie starala
"zareklamowac" wsrod swoich "fanow".

Rozejrzalem sie jeszcze za dyskusjami na temat udawanych/prawdziwych
orgazmow i trafilem na taki oto watek na forum dla entuzjastow pornoli
(tu akurat lesbijskich):
[ http://group.lezlove.com/shwmessage.aspx?ForumID=44&
MessageID=31488 ].

Zdaniem watkodawcy, rzekomy orgazm w zalaczonym filmiku, nie mogl byc
udawany. Wprawdzie IMHO - bez wzgledu na to czy jest prawdziwy czy nie -
z cala pewnoscia jest "podrasowany" sztucznymi onomatopejami i jekami.
Jednak za jego autentycznoscia moze przemawiac to, ze wyglada on tak,
jakby pojawil sie dosc "niespodziewanie", wprawiajac aktorki w pewna
konsternacje. Poza tym gwaltowne wyrwanie sie tej autoreczki pasuje do
obserwacji, ze po orgazmie lechtaczka zwykle staje sie hiperwrazliwa, a
jej stymulacja - bolesna. Zreszta, sama zobacz i ocen.

(...)

> Tu ciacham teksty o szacunku do kobiet wykonujących wiadomy zawód, bo cieżko
> brać mi dalszy udział w dyskusji na ten temat, zwłaszcza, że brak mi wiedzy
> na temat traktowania takich kobiet w ich środowisku czy nawet w
> nieporno-środowisku.

Masz racje. Przy braku twardych danych i jakiegos punktu odniesienia nie
ma sensu gdybac o nibystworach z nibylandow.

> ... "odpowiednio inteligentny mezczyzna, z odpowiednio otwartym umyslem" to
> w końcu rozmawiamy o wyjątkach czy o ogóle? ;)

Rozmawiamy o ogole. Mam nadzieje, ze tacy mezczyzni w ogolnej masie
stanowia dosc znaczacy odsetek ;-)

(...)

> nie wiem jak Ci odpisać. Uważam, że widzę, czy kobieta jest podniecona czy
> nie, czy to na początku czy w trakcie, czy na końcu.

Odwazne slowa. No coz, moze masz racje i faktycznie jestes w stanie
skutecznie zweszyc prawdziwe podniecenie?

> Moze i masz rację, że
> nie są podniecone na początku, tylko później, ale i tak myślę, że nie jest
> to takie podniecenie jakie mogło by być przy trochę/znacznie innym seksie.

Niewatpliwie.

> Kobiecego orgazmu tak jak napisałm wyżej - nigdy nie widziałam w
> pornofilmie...

Hmmm... A wczesniej napisalas, ze widzialas jeden. Cos placzesz sie w
zeznaniach ;-)

> Tu już powinni wypowiadać się mężczyźni. ;)

No to sie wypowiedzialem. Wydaje mi sie, ze czasem nie jestem w stanie
go wyczuc.

> Boże... nie, tego nie napiszę,

Czego?

pozdrawiam
Quasi

--
"Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution"
Theodosius Dobzhansky