Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?

11. Data: 2010-01-04 17:43:33

Temat: Re: Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
Od: "user" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:hhs4c1$27j$1@inews.gazeta.pl...

> Tak, taką najzywklejszą w świecie.

> Tak. Włącznik ma być dwupozycyjny, choć osobiście nie dawałbym osobnego
> wyłącznika wentylatora, tylko podpiął go pod wyłącznik oświetlenia
> łazienki.

No ale jak podłącze do włącznika łazienkowego to będę musiał mieć tą samą
fazę co w gnizdku, zresztą chcę włącać wwywiew kiedy chcę ale nie cały czas
bo od tego jest czujnik wilgoci.
Wydaje mi się że powinien być jednal włącznik 1 pozycyjny odbijający bo on
ma chyba tylko dać impuls do działania bo sam wiatrak wyłączy się po pewnym
czasie (timer) ale pewny nie jestem.

12. Data: 2010-01-04 19:33:11

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał

> Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie.
Ja nie widzę tu twardego gresu.

Skoro kafle są duże, to z dużym prawdopodobieństwem jest to gres.

13. Data: 2010-01-04 19:34:25

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 3 Jan 2010 23:22:35 -0800 (PST), wolim napisał(a):

> Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie. Twoja metoda jest
> dobra na zwykłe miękkie płytki, ale w gresie się zajedziesz.

Wiertłem diamentowym? LOL. W szkle mogę tak zrobić.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

14. Data: 2010-01-04 20:04:30

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

user <a...@g...pl> wrote:

> No ale jak podłącze do włącznika łazienkowego to będę musiał mieć
> tą
> samą fazę co w gnizdku,

A co za problem?

> zresztą chcę włącać wwywiew kiedy chcę ale
> nie cały czas bo od tego jest czujnik wilgoci.

No to chyba, że tak. To oczywiście kwestia gustu, ja uznałem, że
wiatrak włączany na życzenie osobnym przyciskiem to zbędne
komplikowanie sobie życia i podłączyłem go razem z oświetleniem,
jedynie dorabiając mu ograniczenie obrotów (i wynikającego stąd
hałasu).

> [...]
> wyłączy
> się po pewnym czasie (timer) ale pewny nie jestem.

To działa w ten sposób, że jak podasz mu zasilanie na ten zacisk LN,
to będzie działał nonstop, a po zaniku tego zasilania wyłączy się po
zadanym czasie. Więc oczywiście możesz dać włącznik chwilowy i
będzie to działać x minut po kliknięciu.

J.

15. Data: 2010-01-04 20:10:27

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim napisał(a):
> Ja nie widzę tu twardego gresu.
> Skoro kafle są duże, to z dużym prawdopodobieństwem jest to gres.
Skoro kafle są duże to o niczym nie świadczy z czego są.
--
Krzysiek

16. Data: 2010-01-04 20:22:38

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

> Wiertłem diamentowym? LOL. W szkle mogę tak zrobić.

Nie zapominaj, że wiertło diamentowe nie jest tanie.
Solidne wiertło diamentowe kosztuje grubo ponad 100 zł. I mówię tu o
wiertle, nie o otwornicy! Porządna otwornica diamentowa kosztuje kilkaset
złotych.
I też musisz się namęczyć, bo wietło trzeba chłodzić wodą, co przy wierceniu
w pionie nie jest rzeczą prostą bez odpowiednich (profesjonalnych) narzędzi.

Tarczę do gumówki kupisz za kilkanaście złotych i tnie najtrwardszy gres jak
masło.

Idę o zakład za każdą kasę, że szybciej wytnę otwór gumówką pod gniazdko niż
nawiercisz go wiertarką.

Pzdry,
/\/\\/\/

17. Data: 2010-01-04 20:25:01

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał

> Ja nie widzę tu twardego gresu.
> Skoro kafle są duże, to z dużym prawdopodobieństwem jest to gres.
Skoro kafle są duże to o niczym nie świadczy z czego są.

Powiem tak. Możemy się tu spierać ile chcesz.

Różnica jest taka, że moja metoda jest uniwersalna, Twoja sprawdza się tylko
w przypadku małego procenta płytek.

Pzdry,
/\/\\/\/

18. Data: 2010-01-04 21:08:05

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim napisał(a):
> Powiem tak. Możemy się tu spierać ile chcesz. Różnica
> jest taka, że moja metoda jest uniwersalna,
Różnica jest taka, że mój patent na jedno gniazdko w
mieszkaniu zamieszkanym jest lepszy od Twojego, bo wiertarkę
lub wkrętarkę ma prawie każdy, i wiertła też.
A gumówkę nie każdy posiada zwłaszcza z odpowiednią tarczą,
a taki patent na wycinanie to bym polecał na niezamieszkanej
chacie i na kilka gniazdek. Ale to IMHO.
> Twoja sprawdza się tylko w przypadku małego procenta
> płytek.
Od lat wiercę w płytkach, taka praca, i wiem co mówię.
--
Krzysiek

budowa domu - kosztorys
Domy z bali
Do użytkowników podłogówki
Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
Tarcza do betonu wieksza od fi 230