Re: Jak już prać ludziom mózgi

Data: 2017-09-17 03:50:07
Temat: Re: Jak już prać ludziom mózgi
Od: j...@o...pl

W dniu środa, 13 września 2017 09:54:22 UTC+2 użytkownik XL napisał:
> [...]
otowi-walczyc-za-swoj-kraj-niemcy-najmniej-gdzie-sa-
polacy-zobacz-mape-i-wez-udzial-w-naszej-ankiecie-so
nda/

> [...]
> obywatelskie przywileje. Córka moich znajomych, od lat zamieszkujących w
> Polsce, wychowana w Poksce, własnie SAMA się zgłosiła do armii. Ma podwójne
> obywatelstwo, CHCE.
> Gdybym ja dziś była w stosownym wieku, zgłosiłabym się do zawodowej armii
> RP albo do obrony terytorialnej - nie ma przeproś. I na szczęście młodych
> Polaków w tych szeregach nie brak, jest nawet nadmiar chętnych.
> Powinien być pobór powszechny jak w Izraelu, bo stopień zagrożenia jest
> podobny u nas, jak u nich. Macierewicz rozpoczął dobrą robotę. Wreszcie

daruj, ikselkus. nie wiem, jak jest teraz w wojsku,
ale za moich czasow, to byla nie tylko strata czasu,
lecz tez kreowanie w czlowieku wszelkiego zla, mozna powiedziec.
pewnie nie bylas, to i nie wiesz.

co do poboru powszechnego, to, w obecnej sytuacji,
chyba zart jakis; zagrozenie na pewno nie jest az takie,
zeby dobrze oplacana zawodowa armia i symbolicznie
oplacani patrioci nam nie wystarczyli.
zreszta to najwlasciwsze, moim zdaniem, rozwiazanie.

po prostu nie moze byc nadmiernych przechylow w jakakolwiek strone;
armia zawsze krocie kosztuje, i jest budowana czyims kosztem.
oczywiscie pomijajac casus USA, kiedy lupi sie po prostu swiat
za utrzymanie swojej armii; ale i trzeba przyznac,
ze tez Stany utrzymuja jako taki porzadek.
oczywiscie dla siebie najbardziej intratny.

my ani mozemy, ani chcemy byc chyba jak USA,
i jak Rosja tez byc nie chcemy.

musimy po prostu znalezc swoja wlasna droge;
tysiac lat dumnej historii tez do czegos zobowiazuje.

pozdrawiam,
jacek