Re: Jak oszczędnieogrzewać?

Data: 2003-06-16 12:36:53
Temat: Re: Jak oszczędnieogrzewać?
Od: "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to>

Użytkownik "Bulbe" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bck9f4$a6f$1@nemesis.news.tpi.pl...

> "Adam Rolbiecki" <A...@e...pl> wrote in message
> [...]
>

> Niby to nie rewelacje, fakt.
> Ale z rozmów ze znajomymi, którzy mają porównywalne zapotrzebowanie na
> ciepłą wodę (a nawet więcej - 2 dzieci ;-)) - wynika, że zużywają co
> najmniej 30-40% gazu mniej. Więc u mnie musi być jakaś "dziura"! I tego
> właśnie szukam - czy walnięty piec czy inny powód...
>
> Bulbe

Podobne zużycie gazu miałam przy starym piecyku gazowym i w czasie gdy
korzystało z mieszkania 6 osób, w tym dwoje dzieci. Wymiana piecyka na
nowoczesny Junkers zmniejszyła zużycie gazu do ok. 60 m3.

Ponieważ wodę grzeję w łazience a do kuchni rury mają kilkanaście m ostatnio
założyłam podzlewozmywakowego Aristona. Oszczędność ok. 10 m3 na miesiąc.
Nie spodziewałam się aż takiej redukcji zużycia, zależało mi bardziej na
wygodzie, że odkręcam ciepłą wodę i mam ją w kranie a nie po kilku minutach
ciągłego lania się wody. Poza tym jak już raz doczekałam się ciepłej wody
nie opłacało się zakręcać, by cała procedura nie zaczęła się od nowa. A
ciepła woda w często jest w kuchni potrzebna. Z takiego rozwiązania jestem
bardzo zadowolona, wzrost zużycia prądu nie jest tak zauważalny jak spadek
zużycia gazu.

Pytanie dodatkowe, jakie masz zużycie wody?

pozdr.
Kasia