Jak pić?

1. Data: 2007-10-12 11:05:38

Temat: Jak pić?
Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem w prezencie paprykowego Nemiroffa.
Jak toto pijecie? Chciałoby się normalnie z kieliszka, ale nie przepadam za
smakowymi wódkami w nierozcieńczonej postaci...

Pozdry,
/\/\\/\/

2. Data: 2007-10-12 12:11:26

Temat: Re: Jak pić?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <w...@i...pl> wrote in message
> [...]
za
> smakowymi wódkami w nierozcieńczonej postaci...

Akurat tego bym nie rozcieńczał.
Ani z kliukwy...

3. Data: 2007-10-12 12:35:11

Od: Felinity <f...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny dzień - Fri, 12 Oct 2007 13:05:38 +0200, urocza istota znana

Do Krwawej Mary dolej :-)

HTH,
Fel

--
http://felinity.jogger.pl/

4. Data: 2007-10-12 14:15:00

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> Dostałem w prezencie paprykowego Nemiroffa.
> Jak toto pijecie? Chciałoby się normalnie z kieliszka, ale nie przepadam
za
> smakowymi wódkami w nierozcieńczonej postaci...

mocno zimniutką - fantastycznie rozgrzewa :-)))
ostatnio smakowałem ze słoninką prosto z Ukrainy - chyba "sało" to sie
nazywało...

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)

5. Data: 2007-10-12 14:15:56

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> napisał

> ostatnio smakowałem ze słoninką prosto z Ukrainy - chyba "sało" to sie
> nazywało...

A to jakoś specjalnie przyrządzona słonina?
Przyznam, że słyszałem kiedyś o tym, że na Ukrainie zagryza się wódkę
słoniną, ale nigdy nie dane mi było spróbować tego specyfiku... a nie chce
mi się wierzyć, że taką zwykłą... surową... ;)

zdry,
/\/\\/\/

6. Data: 2007-10-12 14:29:31

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" wrote in message news:fenuvn$kvn$1@news.interia.pl...

> [...]
> słoniną, ale nigdy nie dane mi było spróbować tego specyfiku... a nie chce
> mi się wierzyć, że taką zwykłą... surową... ;)

Jeśli taką zasoloną można uznać za surową, to surową... Ale też bywa w
wersji wędzonej :) Do tego dobry chleb i zielony szczypior :) A wódka
powinna być zmrozona do postaci oleistej. Dużo można wypic pod taką
zakąskę...

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

7. Data: 2007-10-13 07:16:38

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chce
> mi się wierzyć, że taką zwykłą... surową... ;)

nie była surowa (znaczy - taka prosto ze sklepu :-))), była jakos
przyrzadzana, leżakowana - tłumaczyli, ale nie spamietałem ... :-)))
do konsumpcji kroiliśmy w bardzo cienkie paseczki - przy najblizszej
okazji przepytam i zapiszę...

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)

8. Data: 2007-10-13 09:13:16

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zbisa pisze:
> [...]
> przyrzadzana, leżakowana - tłumaczyli, ale nie spamietałem ... :-)))
> do konsumpcji kroiliśmy w bardzo cienkie paseczki - przy najblizszej

W Kielcach, w sklepach "U Bartosa" (producent) i tylko w tych, można
kupić coś takiego: wędzona, dość ostro paprykowana słonina, mięciutka
jak masełko. Mój mąż uwielbia, ja też JADŁAM 8-)
Musimy to kupować, kiedy przyjeżdżają goście - upominają sie już tydzień
wcześniej :-D

--
XL wiosenna

9. Data: 2007-10-13 09:20:39

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:fenuvn$kvn$1@news.interia.pl...

> [...]
> przyrzadzana, leżakowana - tłumaczyli, ale nie spamietałem ... :-)))
> do konsumpcji kroiliśmy w bardzo cienkie paseczki - przy najblizszej

To sało:)
@Panslavista podawał przepis;p
Pół szklanki soli na litr wody i łupinki z czterech cebul.
Doprowadzamy do wrzenia i wrzucamy słoninę, którą w tej zalewie
gotujemy 10 (dziesięć) minut. Następnie zdejmujemy z ognia i
przetrzymujemy tę słoninę w owym roztworze przez 24 godz.
Tak przyrządzona słonina jest pyszna, ale dzisiaj jest problem ze
zdobyciem słoniny (im grubsza tym lepsza). Bo to co spotykam w handu,
to w sumie tłusta warstwa tkanki skórnej. Słonina ma jednak inną
konsystencję i przylega do tej tłustej warstwy skórnej.
No cóż - dzisiaj hoduje się mniej tłuste (chude?) świnie;p

--
Pozdrawiam :)
JM

10. Data: 2007-10-13 10:19:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
ps.com...
> [...]

konsystencję i przylega do tej tłustej warstwy skórnej.
No cóż - dzisiaj hoduje się mniej tłuste (chude?) świnie;p

Witaj!

Bardzo długo Ciebie nie było, stęskniłem się!!!

Podawałem różne przepisy na przyrządzanie słoniny: polskie, rosyjskie,
ukraińskie.
Prawdziwe sało o fantastycznym smaku i lecznicze (sic!!!) jest rpobione z
tłuszczu okołonerkowego. Dawniej wyjmowano ten tłuszcz przed rozcięciem
sztuki na połowki, obecnie jest podzielone. Można zamówić u rzeźnika, choć
też niektóre sklepy prowadzą sprzedaż gotowego. gdy się dostanie - trzeba
wymoczyć, dać temu odcieknąć i posolić grubą solą (najlepsza kamienna, jak
do kiszenia ogórków czy kapusty) później zwija się błonką na wierzch w
roladę i sznuruje - musi dojrzeć - niektórzy trzymają nad blachą kuchni,
później moze leżeć w chłodziarce.
Na Ukrainie i Słowacji podają w restauracjach przed obiadem słoninę
pokrojoną w kostkę i butelkę wódki - na dobry apetyt i trawienie...

pomidorowa.
obiad, schab i... jakies porady?
Przekąska bez cukru
Rama Creme Fine