Re: Jak poprawić swój intelekt?

From: "lusterus" <T...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak poprawić swój intelekt?
Date: Sat, 10 Jan 2009 12:46:30 +0100

Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał

> "Pewnie dostrzegła u mie w
> końcu, że nudna osobowość nie mająca nic ciekawego i inteligentnego do
> powiedzenia" - dostrzegła raczej, że jesteś gościem, który ma zbyt
> niskie o sobie mniemanie i będzie od niej oczekiwał pochwał i zachwytu
> na każdym kroku, żeby normalnie funkcjonować.
> Oczywistą oczywistością jest, że jeśli ktoś chce ze Tobą rozmawiac i
> rozmawia, to znaczy że jest zainteresowany. Ty później to rozwalasz.
>
> --
> //-\\ || )) //-\\ ][\/][

Tutaj trafiłeś. Wiem, że moja niska samoocena jeżeli nawet nie odpowiada za
całe zło, w sposób znaczący się do niego przyczynia. Mogło być pewnie i tak,
że czuła, iż chcę się "podczepić" pod jej ciekawe życie zamiast stworzyć je
sobie samemu. Niestety jest tak, że każdą opinię na mój temat traktuję zbyt
poważnie niezależnie od tego czy jest ona negatywna czy pozytywna.
Ale nie chcę, aby na podstawie tego co piszę wysnuwać prosty wniosek, że
brak pewności siebie jest winnym moich problemów. Przecież ta niska
samoocena skądś się wzięła. To nie jest tak, coś sobie uroiłem i za Chiny
nie chće się pozbyć tego irracjonalnego poczucia. Nazwałbym to raczej
doświadczeniem, które wynika z wcześniejszych przyżytych sytuacji. Na jego
podtawie mogę przewidzieć efekt działań podejmowanych przez mnie w celu
nawiązywania znajomości z ludźmi.