Jak powinna wyglądać idealna teściowa??

31. Data: 2002-11-04 13:01:19

Temat: Re: Jak powinna wyglądać idealna teściowa??
Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:aq5qkh$nl9$1@news2.tpi.pl...

> Użytkownik "Jojo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> >
>mogę podać rękę Jojo jesli chodzi o forme wyrażania uczuć przez jej
> teściową, jedyne co nas rózni to to, ze od mojej czuć alkohol :-)))))

moja ma jeszcze tescia do pomocy - podzielili się rolami : on załatwia
sprawę obelg publicznych i obmawianie mnie po mieście wśród znajomych 9
ostatnio się właśnie dowiedziałam) a ona woli mniejszą widownię ;)
i nie zaliczają się do tzw. patologicznych rodzin, więc zupełnie serio
pytałam co mozna zrobić takiego, że zasłużyło się na takie traktowanie
i jak wytłumaczyć to dziecku - to jest dla mnie najważniejsze

pozdr.Joanna

32. Data: 2002-11-04 13:15:42

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jojo" <m...@i...pl> napisał w

> nie tyle w kłótni, ile w zwyczajnej rozmowie moze nie tyle nie panuje nad
> słowami ile uważa że ma do tego swięte i niezaprzeczalne prawo a ja uwazam
> ze nie więc wychodzę po takich numerach
> raczej dyskutować po czyms takim nie można imho

Masz racje - dyskutować nie można ;-( Naprawdę współczuję.
Tylko tak się zastanawiam - skąd u niej przeświadczenie, że ma prawo ? I na
jakiej podstawie ?
Jakby Cię np. określała epitetem "głupia" to jeszcze byłabym w stanie
zrozumieć (wiesz ... jakaś droga logiczna ona - stara - mądra ... Ty -
młoda - głupia) ale te słowa, które ona używa ... logiczne nie są ... więc
skąd to prawo ?
Chodzi mi o to czy ona to jednak kiedyś wytłumaczyła ?

Nie odpowiadaj jak to drażliwy temat. Ja z ciekawości pytam (bo dzięki
wszelkim mocom mam szczęście do mądrej i fajnej teściowej, która też
oczywiście ma swoje wady ale w porównaniu z teściowymi tu opisywanymi ... są
to zalety).

> co trzeba zrobić twoim zdaniem, zeby na cos takiego sobie zasłużyć? pytam
> serio

Postaram się serio odpowiedzieć ... ale nie bierz tego do siebie ... po
prostu gdybam.

a) można zdradzać męża (czyli syna teściowej) - ona o tym wie i się wścieka
b) może jego albo całą ich rodzinę wykorzystywać (szastać kasą, ciągnąć
materialnie do siebie, zrzucać na nich opiekę nad dzieckiem)
c) można jawnie okazywać jak się ich nie znosi (nie wpuszczać do swojego
domu, zabraniać chodzić do nich mężowi, nie zezwalać na wizyty dziecka)
d) można być niemiłą i niegrzeczną (z butną miną twierdzić "jestem młodą
gospodynią i _nikt_ nie wie lepiej co mam zrobić)
e) można wykonywać milion drobnych rzeczy bądz gestów, które teściowa
odbiera personalnie i traktuje jako atak na jej osobę - a które przez ileś
tam lat urosły do miana "wojny"

Wiem, ze teraz pewnie napiszesz, że u Ciebie nic takiego się nie dzieje.
A mimo to teściowa zachowuje się nieodpowiednio.
Więc o co chodzi ?
Pytam - czy Ty wiesz dlaczego tak jest ? Nie musisz tego tu pisać ... ale
czy zdajesz sobie sprawę o co jej chodzi ?

> specjalne i celowe obrazanie gościa, którego się zaprosiło pod groźbą
> zerwania wszelkich stosunków ale w celu "pojednania" to sposób zycia ,
który
> mnie ma nie drażnić?

Nie dziwię się, że Cię to drażni ;-)
Ale ... może ... a) lepiej już się nie pojednywać, b) może lepiej uznać (dla
własnego świętego spokoju) że to ludzie niekulturalni i nieinteligentni i
oni _nie_rozumieją_ że tak działać nie można

> a cały temat jest dla mnie przykry nie ze względu na mnie a na dziecko
> głównie i ich syna takoż i tego niestety nie da się rozwiązać

Chyba w takiej sytuacji pozostaje tylko sobie przetłumaczyć, że tak być musi
i próbować się nie denerwować takimi głupotami (!).

Pozdrawiam
MOLNARka

33. Data: 2002-11-04 13:20:04

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety" <t...@i...pl> napisał

> nawet jesli ktos nie panuje nad słowami w kłótni to nie ma prawa w ten
> sposób, takimi słowami obrzucac drugiego cżłowieka.

Prawda.
Ale sama wiesz, że czasami w kłótni człowieka ponosi (a jeszcze jak jest
ogólnie mało inteligentny to szybciej) i takie epitety się zdarzają.
I ja (wypowiadam się tylko za siebie) trochę inaczej na to patrzę (z większą
dozą tolerancji i szybciej przebaczam) niż wypowiedzenie tego ot tak na
zimno.

Pozdrawiam
MOLNARka

34. Data: 2002-11-04 13:22:33

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jojo" <m...@i...pl> napisał

> moja ma jeszcze tescia do pomocy - podzielili się rolami : on załatwia
> sprawę obelg publicznych i obmawianie mnie po mieście wśród znajomych

A jak Cię obmawia to co mówi ?
Bo z tych informacji można by wywnioskować skąd u nich o Tobie takie zdanie.

> więc zupełnie serio
> pytałam co mozna zrobić takiego, że zasłużyło się na takie traktowanie

A ich pytałaś ?

Pozdrawiam
MOLNARka

35. Data: 2002-11-04 13:34:25

Od: "tweety" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ale sama wiesz, że czasami w kłótni człowieka ponosi (a jeszcze jak jest
> ogólnie mało inteligentny to szybciej) i takie epitety się zdarzają.

Dla m,nie własnie to jest fikcją bo nigdy kłócąc sie nie uzywam tego typu
argumentów. Zawsze mnie rodzice i szkoła uczyli, ze nie da sie dyskutować na
zasadzie:
1-sza osoba argument
2-ga osoba: jesteś głupi/a czy jesteś k**********
i własnie to jest dla mnie nie zrozumiałe. Bo to, ze mozna osiągnąć szczyt
wsciekłosci itp. to tak, ale własnie wypowiadane słowa w czasie kłótni
swiadczą o naszej kulturze. Takie jest moje zdanie.

Magdalena+Karolka 4,9+...(06-01-03)
http://strony.wp.pl/wp/mwota/
http://tweety2000.w.interia.pl/

36. Data: 2002-11-04 13:41:16

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wsciekłosci itp. to tak, ale własnie wypowiadane słowa w czasie kłótni
> swiadczą o naszej kulturze. Takie jest moje zdanie.

To wszystko prawda - podpisuję się obiema rękoma ;-)
Nie zmienia to jednak faktu, że łagodniej podchodzę (jeśli w ogóle można tak
powiedzieć) do obraźliwego epitetu wypowiedzianego w czasie wielkiej kłótni
(nie oszukujmy się - takowe się zdarzają) a wypowiedzianego tak zwyczajnie
bez emocji.

Dla mnie to wygląda tak: czasami w czasie kłótni jak komuś już zabraknie
logicznych argumentów sięga po te 'epitetowe' "Ty dziwko" bo po prostu nie
chce się przyznać do porażki i jego musi być na wierzchu (nie wazne czy jest
to argument właściwy).
I w jakimś sensie ja to bardziej rozgrzeszam niż wypowiedzine zwykłym
głosem, bez żadnego powodu "jesteś dziwką".
Wszystko IMO.

Pozdrawiam
MOLNARka

37. Data: 2002-11-04 13:52:10

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko tak się zastanawiam - skąd u niej przeświadczenie, że ma prawo ? I
na
> jakiej podstawie ?

kiedys powiedziała, ze jestem obca i wiecej praw ode mnie ma ich pies, który
notabene dostał porządnego kopa (dosłownie) jak na świat przyszły wnuki

> Chodzi mi o to czy ona to jednak kiedyś >wytłumaczyła ?

ani ona ani on uwazają , że nie muszą sie z niczego tłumaczyć i nie robią
tego w bardzo prosty sposób - jak ich syn próbuje się czegos dowiedzieć to
mówi do ściany, nie widzą również różnicy w tym czy za cel służę im ja czy
kilkuletnie dziecko, jest ono traktowane często jako dorosły uczestnik
konfliktu

> [...]
> wszelkim mocom mam szczęście do mądrej i fajnej teściowej, która też
> oczywiście ma swoje wady ale w porównaniu z teściowymi tu opisywanymi ...

no i właśnie dlatego my , kobiety rodzinne, zazdrościmy tym (nie mylić z
zawiścią), które te mądre i fajne teściowe mają

> Postaram się serio odpowiedzieć ... ale nie bierz tego do siebie ... po
> prostu gdybam.
Ok :)

> a) można zdradzać męża (czyli syna teściowej) - >ona o tym wie i się
wścieka

kiedy my oboje monogamiści- przynajmniej na razie;)

> b) może jego albo całą ich rodzinę wykorzystywać (szastać kasą, ciągnąć
> materialnie do siebie, zrzucać na nich opiekę nad dzieckiem)

odpada - sami cienko przędą, a pretensje mieli ze zaraz po urodzeniu nie
zrzekłam sie praw do opieki nad dzieckiem i nie oddałam im

> c) można jawnie okazywać jak się ich nie znosi (nie wpuszczać do swojego
> domu, zabraniać chodzić do nich mężowi, nie >zezwalać na wizyty dziecka)

opinia ogółu obserwujacego - ponoć zrobiłam już wszystko oprócz lizania
butów

> d) można być niemiłą i niegrzeczną (z butną miną twierdzić "jestem młodą
> gospodynią i _nikt_ nie wie lepiej co mam zrobić)

moze i można:), ale w domu nieco inne wychowanie odebrałam i jakoś ciężko mi
było tak sie zachowywać zwłaszcza w stosunku do ludzi starszych

> e) można wykonywać milion drobnych rzeczy bądz gestów, które teściowa
> odbiera personalnie i traktuje jako atak na jej osobę - a które przez ileś
> tam lat urosły do miana "wojny"

np. oddychanie w jej obecności?;) albo niechęć do rozmów z nim na temat
naszego sexu;)

> Pytam - czy Ty wiesz dlaczego tak jest ? Nie musisz tego tu pisać ... ale
> czy zdajesz sobie sprawę o co jej chodzi ?

wydaje mi się że oni są po prostu złymi ludźmi i tyle, wiem że to zabrzmi
śmiesznie bo i mnie kiedys tak brzmiało ale doszłam do wniosku ze to prawda
i ze tak bywa
i nawet jesli alkoholika nałóg w jakiś sposób "tłumaczy', człowiek chory ma
tez wyjaśnienie swojego zachowania, to ludzie będący z gruntu źli takiego
wytłumaczenia nie mają

wiem też, ze gdybym miała duuużą kasę to w trzy sekundy byliby pod moimi
drzwiami i to z uśmiechem

> Chyba w takiej sytuacji pozostaje tylko sobie przetłumaczyć, że tak być
musi
> i próbować się nie denerwować takimi głupotami (!).

sobie tłumaczę, ale synowi nie potrafię wytłumaczyć dlaczego tak traktują go
dziadki :(
w każdym razie juz dziś mi mówi , że ja i tata to będziemy prawdziwymi
dziadkami dla jego dzieci i tyle

pozdr.Joanna

38. Data: 2002-11-04 14:01:52

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak Cię obmawia to co mówi ?
> Bo z tych informacji można by wywnioskować skąd u nich o Tobie takie
zdanie.

głównie że takiej nie powinno się do domu wpuszczać ani rozmawiać, bo: mogę
coś wynieść, komuś z nich zrobić bliżej nieokreśloną krzywdę, w ogóle ktoś
może ponieść bliżej nieokreślony uszczerbek na zdrowiu i mieniu
zapytany o to teść w jednym zdaniu wyparł się wszystkiego a w druim
powiedział, ze to dla mojego dobra
ja zeszłam w tym momencie

> A ich pytałaś ?

tak ale jak długo można gadać ze ścianą?

pozdr.Joanna

39. Data: 2002-11-04 14:13:51

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wydaje mi się że oni są po prostu złymi ludźmi i tyle, wiem że to zabrzmi
> śmiesznie bo i mnie kiedys tak brzmiało ale doszłam do wniosku ze to
> [...]

To są po prostu SOCJOPACI. Po czesku o takich ludziach mówi się (fachowo!)
że są "spolecznie debilni" :)
A zatem możesz spokojnie stwierdzić, że to patologia społeczna...jeśli Cię
to choć trochę pocieszy.
Ola

40. Data: 2002-11-04 14:25:53

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(fachowo!)
> że są "spolecznie debilni" :)
> A zatem możesz spokojnie stwierdzić, że to patologia

Jak ja to wszystko czytam - to sie bardzo dziwę, jak oni w ogóle mogli
wychować syna ze wyrósł na porządnego człowieka i nie jest on jakos
społecznie uposledzony.
Ale od razu sobie myśle że mój ojciec czasem (bo na szczęście nie
zawsze) przejawiał podobne zachowania. Na szczęscie mama to
równoważyła. A jednak jakos nie jestem osobą uposledzoną społecznie, a
funkcjonuję w społeczeństwie i mam nadzieję w rodzinie całkiem nieźle.
A też było coś takiego, jak wyzywanie mojego męża od h... ,
nastawienie małych dzieci przeciwko niemu (ten wasz Tata to nic nie
umie i nawet na dom zarobic nie umie).
Tylko że w przypadku takich konfliktów ja zawsze murem stałam po
stronie męża.

Pozdrowienia.

Basia

co znowu z TPSA????