Re: Jak sie pozbyc szerszeni?

Data: 2003-08-28 07:31:31
Temat: Re: Jak sie pozbyc szerszeni?
Od: "tigerski" <t...@w...pl>

I tak to sprawa (mam nadzieję) doczekała się epilogu...
Dziękuję tu grupowiczom za wszystkie przekazane mi sugestie.
Chciałbym je trochę skomentować:
1. Niestety butelka ze słodkim płynem nie zwabiła żadnego szkodnika.
2. Sugestie z zaklejaniem wylotu pianką odrzuciłem z założenia, gdyż podobno
i tak zrobiłyby sobie nowe wyjście. Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że
od pomieszczeń mieszkalnych dzieliła je tylko warstwa wełny, kawałek deski i
folia. Nie chciałem ryzykować batalionu szerszeni w mieszkaniu.
3. Zastosowaliśmy pomysł z zatrutym mięcem. Kilka nawet wisiało śniętych pod
dachem - podejrzewam, że się zatruły.
4. Zdecydowanie najskuteczniejsza była lampa owadobójcza. Świeciła się co
wieczór koło ich gniazda budząc wielkie zainteresowanie. Jednak nie zabijała
tylko porażała. Chodziły potem śnięte po balkonie i koło domu. Dobijaliśmy
je kwałkiem drzewa. W ten sposób zatłukliśmy ich 26 sztuk.
Potem zmodyfikowaliśmy to rozwiązanie podstawiając pod lampę wiaderko z
trutką. Już nie chodziły nam po domu niedobitki - topiły się w wiaderku
(doliczyłem się 27 sztuk).
5. Sytuacja stała się stabilna - dziennie latało ich około 5 sztuk (w
szczytowym okresie doliczyliśmy się 30 latających). Postanowliliśmy
ostatecznie rozwiązać problem. Po obserwacji zauważyliśmy, że lampa zatłukła
strażników i gniazdo nie jest strzeżone. Udało sie zorganizować ubranie
ochronne (nawet nie było potrzebne, bo żaden z gniazda nie wyleciał).
Przygotowaliśmy sobie kwałek plastiku z dziurką, który na taśmie dwustronnej
przykleiliśmy na wlocie do gniazda. (nawet się trzymało). Przez mały otwór
za pomocą specjalnie dopracowanej końcówki psiknąłem muchozol. 3x w
odstępach co godzinę. Co tam się działo. Dach się trząsł. Dziś rano
znalazłem koło domu dwa niedobitki. Ale już nic nie lata i mam nadzieję, że
tak zostanie.

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za cenne rady.