Jak sie robi PYZY ?

41. Data: 2005-11-16 17:41:43

Temat: Re: Jak sie robi PYZY ?
Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-16 18:33:10 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Barto* skreślił te oto słowa:

> Ja niczego nie sugeruję. Proponuję jedynie więcej poczytać. Nie wiem tylko
> dlaczego się mnie uczepiłaś??????

Może to Ty poczytaj...

Aaaa, to nic osobistego, jakby nie Barto, ale inny Marunio czy Zeneczek
napisali coś bzdurnego też bym się pewnei czepiła :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

42. Data: 2005-11-16 17:42:49

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bzdura. To są cepeliny. Na Litwie wciąż pod ta nazwą.
>
> Dominik Jan Domin

Proszę sobie poiczytać tu:
http://www.wrotapodlasia.pl/pl/region/na+podaskim+st
ole/kartacz.htm
Pozdrawiam. B.

43. Data: 2005-11-16 17:43:48

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eee, poczekam az mnie przekonasz, że pyzy drożdżowe nie istnieją :)

Poczytaj tu:
http://www.wrotapodlasia.pl/pl/region/na+podaskim+st
ole/kartacz.htm
B.

44. Data: 2005-11-16 17:48:27

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aaaa, to nic osobistego, jakby nie Barto, ale inny Marunio czy Zeneczek
> napisali coś bzdurnego też bym się pewnei czepiła :)

Nie mam zamiaru kłócić się z Tobą i zgodnie z zasadą .........ustępuję
:-)))))
Pozdrawiam. B.

45. Data: 2005-11-16 17:59:32

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedz to mistrzyni polskiej kuchni Ćwierczakiewiczowej, że się omyliła
> nazywając (połowa XIX wieku) "pyzami" wytwory drożdżowe, a ziemniaczane
> okreslając "knedlami".
>
> Dominik Jan Domin

To http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/37
26/idc/5/ są knedle,
a to http://www.wrotapodlasia.pl/pl/region/na+podaskim+st
ole/kartacz.htm są
pyzy. Czytając uważnie znajdziesz różnicę. W ten sposób może wreszcie
zrozumiesz czym różnią się knedle od pyz.
B.

46. Data: 2005-11-16 18:03:41

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:8mw4x1mber5i.dlg@iska.from.poznan>
Lia <L...@p...onet.pl> pisze:

> I jak żyję - nie słyszałam, zeby ktoś na pyzy na parze mówił knedle.

A ja nie słyszałam, by ktoś na kluski na parze mówił pyzy.
(prócz poznaniaków oczywiście ;-)

--
PozdrawiaM

47. Data: 2005-11-16 18:05:52

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-16 18:43:48 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Barto* skreślił te oto słowa:

> Poczytaj tu:
> http://www.wrotapodlasia.pl/pl/region/na+podaskim+st
ole/kartacz.htm
> B.

Istnienie kartaczy implikuje nieistnienie pyz drożdżowych?
To jakaś alternatywna logika?

48. Data: 2005-11-16 18:06:19

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-16 18:48:27 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Barto* skreślił te oto słowa:

> Nie mam zamiaru kłócić się z Tobą i zgodnie z zasadą .........ustępuję
> :-)))))

Najłatwiej walnąc babola i udawać, że to była pyza :)

49. Data: 2005-11-16 18:08:25

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A z kolei u mnie w rodzinnym domu (Dolny Śląsk, babcia przesiedleniec ze
> Wschodu) pyzy były z drożdżowego, a knedle z ziemniaczanego.

Knedle i knedliczki to potrawa czeska (choć czytałem już nawet, że
...niemiecka ;-)) i wykonywana właśnie z ciasta drożdżowego i nie tylko z
drożdżowego, ale nie z ziemniaków tartych i gotowanych razem.
B.

50. Data: 2005-11-16 18:12:36

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogą byc i z truskawką :) Ale ciasto na knedle jest z gotowanych
> ziemniaków, troche zbliżone do tego na kopytka, a na pyzy jest
> głównie z surowych, z niewielkim dodatkiem gotowanych.
> Tych drożdżowych (poza racuchami) to wogóle nie znałam, póki
> nie pojechałam do Poznania :)

No bo tak jest.
B.

polskie nazwy przypraw: turmeric & fenugreek
Coś pysznego z piersi kurczaka
Sajgonki po mojemu...
Jak zrobić placki do kebabów ?
Mus czosnkowy???