Jak smażyć aby nie spalić.....?.

1. Data: 2008-03-06 13:32:22

Temat: Jak smażyć aby nie spalić.....?.
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest cos takiego co pozwoliło by kontrolować temperature oleju na którym
smaży sie potrawy. Jakiś tani termometr lub coś w tym stylu.

Ostatnio próbowałem coś pichcić i w końcu doszedłem do takich wniosków:

1) Na początku smażenia temp nie może być zbyt niska dlatego iż powoduje to
przywieranie panierki do patelni. Jak na samym początku panierka przyklei
się do patelni to po chwili będzie się na niej przypalać......

2) Zbyt wysoka temp na początku powoduje oczywistą klęske. Nie ma nic
gorszego niż spalic olej na początku. ...

Stąd też takie moje rozważania aby znależć jakiś sposób na odpowiednio
rozgrzany olej na patelni na początku smażenia.

P.S. Nadmieniam iż moja siora (jak większość kucharzy) ustawia tą temp na
słuch (odpowiednie syczenie oleju), ale mnie się to kompletnie nie udaje

Pomożecie koledzy i koleżanki ?.

Pozdrawiam
Dr.Endriu

2. Data: 2008-03-06 14:40:28

Temat: Re: Jak smażyć aby nie spalić.....?.
Od: "akiloni" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> P.S. Nadmieniam iż moja siora (jak większość kucharzy) ustawia tą
> temp na słuch (odpowiednie syczenie oleju), ale mnie się to

praktyka czyni mistrzea :)
az

3. Data: 2008-03-06 14:47:07

Od: "Justyna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. Nadmieniam iż moja siora (jak większość kucharzy) ustawia tą temp na
> słuch (odpowiednie syczenie oleju), ale  mnie się to kompletnie nie udaje

Jak smażę naleśniki, to nagrzewam patelnię, aż zacznie się unosic lekki dymek
(ciasto szybko się smaży i nie przywiera), a przy pozostałych potrawach, to
jest taki moment, kiedy olej zaczyna się "ruszac" na patelni ( można to
zauważyc), wtedy wykładam kotlety, ryby czy co tam mam, chwilę obsmażam na
takiej gorącej z obu stron, potem mocno przykręcam gaz i dosmażam na małym
ogniu.
Jeśli chodzi o spadanie panierki z ryb, to koniecznie muszą byc one rozmrożone
i przed opanierowaniem dokładnie wytarte do sucha.

Justyna

4. Data: 2008-03-06 14:56:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dr.Endriu" <n...@i...pl> wrote in message
> [...]

Ad topic:

Często - repetitio mater studioram est!

5. Data: 2008-03-06 16:54:45

Temat: Re: Jak sma?yae aby nie spaliae.....?.
Od: Artur Górniak <a...@a...pl.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Justyna <j...@o...pl> napisał(a):
> Jeśli chodzi o spadanie panierki z ryb, to koniecznie muszą byc one rozmrożone
> i przed opanierowaniem dokładnie wytarte do sucha.

I jak najmniej należy rozbijać jajko.

Zbytnio rozbite jajko nie łapie rybki.
Zresztą z rybką i panierką to same kłopoty są.

Zbytnio rozmrożona ryba również może się nie trzymać panierki jeśli
ją się rozmrażało w wodzie i nią dodatkowo nasiąkła.

tzn. najlepsza jest rybka, która nie ma zbyt dużo wody w sobie.
Samo zamrożenie nie przeszkadza jeśli tylko podczas smażenia
ryba się nie rozwodni.

Inna sprawa, że kupne gotowe panierowane kotlety rybne są chyba
robione z dodatkiem jakiegoś kleju gastronomicznego.
Standardowa żadna się aż tak dobrze nie trzyma tak jak te gotowe.

Artur Górniak

6. Data: 2008-03-06 17:47:57

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (ciasto szybko się smaży i nie przywiera), a przy pozostałych potrawach,
> jest taki moment, kiedy olej zaczyna się "ruszac" na patelni ( można to

Fuj, błeee... kotlety smarzy się na smalcu!
Na oleju są niesmaczne...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

7. Data: 2008-03-06 18:34:55

Od: Grzegorz Janoszka <G...@J...nie-chce-spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr.Endriu pisze:
> Stąd też takie moje rozważania aby znależć jakiś sposób na odpowiednio
> rozgrzany olej na patelni na początku smażenia.

Są takie patelnie, zdaje się Tefalu, które mają znaczek, co zmienia
kolor po osiągnięciu właściwej temperatury. Tylko że problem pewnie może
być z tym, że ta "właściwa temperatura" jest pewnie inna dla różnych
rodzajów tłuszczów.

--
Grzegorz Janoszka

8. Data: 2008-03-07 09:27:31

Od: Szymuś <pwid_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam olej z ryżu - ma najwyższą temepraturę dymienia i nie ma smaku i
zapachu.

GOFRY
jaka konsystencje powinno...
2 pytania techniczne odnosnie muffinow i gofrow
Ciepła woda ZA DARMO. Bądź pierwszy i niech inni zazdroszczą Tobie
HOLOUBEK