Jak smażyc skórkę pomarańczową?

1. Data: 2005-04-20 11:59:28

Temat: Re: Jak smażyc skórkę pomarańczową?
Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

news:d45gbl$k5f$1@proxy.provider.pl...
> Chcę nasmażyć skórkę pomarańczową, żeby była jako dodatek do ciast, a
> konkretnie do jabłek na szarlotkę. Jak się smaży skórkę? Trzeba ją
> najpierw wysuszyć (coś mi chodzi po głowie, że moja mam tak robiła),
> dodać cukru i smażyć na jakimś tłuszczu czy bez? Pomóżcie.

Szklanka wody + szklanka cukru
dodac skórke i dotować az syrop
bedzie zastygać
(wystarczy kapnac kropelke na jakis talerzyk)

Marek

1. Data: 2005-04-20 13:09:12

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> Ale na ile skórek te proporcje? Bo ja będę miała co najwyżej z dwóch
> pomarańczy ;-)

A bo ja wiem...
ile sie zmieści albo dokad sie nie zacznie przypalać..

Marek

1. Data: 2005-04-20 13:13:59

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-04-21 05:42:13

Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja nie smażę. Siekam drobno i przesypuję cukrem, dokładając skórki i
cukier w miarę konsumpcji pomarańcz. Co jakiś czas pomieszam. I w takiej
postaci dodaję do ciast.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

1. Data: 2005-04-21 05:42:33

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale na ile skórek te proporcje? Bo ja będę miała co najwyżej z dwóch
> pomarańczy ;-)

Jak będziesz miała tylko z dwóch to w ogóle nie warto zaczynać. W dawnych
czasach, gdy pomarańcze były rarytasem, skórki sie suszyło. I dopiero jak
się ich nazbierała odpowiednia ilość to się je moczyło (dość długo - dobę?)
i dopiero smażyło.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-04-21 07:46:52

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpierw wysuszyć (coś mi chodzi po głowie, że moja mam tak robiła), dodać
> cukru i smażyć na jakimś tłuszczu czy bez? Pomóżcie.

Skórkę się suszy jeśli zbiera się ją przez dłuższy czas. Świeżą skórkę
trzeba moczyć zmieniając wodę. Potem się ją gotuję, ja równiez kilka razy
zmieniam wodę - mam większą pewność że wygotowywane chemikalia nie wejdą mi
z powrotem w skórkę. Ugotowaną skórkę poddaję wstępnej obróbce - mianowicie
wycinam (wygarnaim) białą warstę wewnętrzną. Są dwie szkoły - wycinać ją i
nie wycinać, ja jestem reprezentantką tej pierwszej. Potem skórkę kroję w
kosteczkę. Cukier w ilości mniej więcej dwa razy tyle (objętościowo) co
skórki zalewam odrobiną wody - tyle żeby cukier cały namókł, zagotowuję i
wrzucam skórkę. Gotuję po trochu przez 2-3 dni aż skórka zacznie być
szklista.

Co do ilości, uważam, ze skórka z dwóch pomarańczy to wcale nie jest mało.

Kasia

1. Data: 2005-04-21 12:44:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA napisał(a):

> Skórkę się suszy jeśli zbiera się ją przez dłuższy czas. Świeżą skórkę
> trzeba moczyć zmieniając wodę. Potem się ją gotuję, ja równiez kilka razy

Dzięki za wskazówki.

Ewa

1. Data: 2005-04-21 13:35:04

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Dodam jeszcze, bo czytając ten cytowany fragment zauwazyłam, ze wyraziłam
się nieprecyzyjnie, że skórkę suszoną tez się moczy, raz żeby przywrócic ją
do stanu pierwotnego, dwa żeby wymoczyć z niej chemikalia.

Kasia

1. Data: 2005-04-21 14:06:11

Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Świeżą skórkę
> trzeba moczyć zmieniając wodę. Potem się ją gotuję, ja równiez kilka razy
> zmieniam wodę
i ona jeszcze później czymś pachnie??
--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

Precle z serem i czosnkiem
Ciasto z beza
kluski leniwe - prośba o pomoc z przepisem/może macie swoje ulubione przepisy na te kluchy?
Poleccie dobra jedzenie nad morzem...
techniki zachowania estetyki jajek na twardo :)