kluski leniwe - prośba o pomoc z przepisem/może macie swoje ulubione przepisy na te kluchy?

1. Data: 2005-04-19 10:04:37

Temat: kluski leniwe - prośba o pomoc z przepisem/może macie swoje ulubione przepisy na te kluchy?
Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Żegluję właśnie po przeglądarce w poszukiwaniu dobrego przepisu na kluski
leniwe z serem. Niestety im dłużej wędruję i im więcej czytam przepisów, tym
bardziej tracę jaką jakąkolwiek orientację w temacie.
Dopiero się uczę i stawiam jedne z pierwszych kroków w kuchni, która od
pewnego czasu stała się moim hobby - chyba dlatego, że *jeszcze* nic nie
zepsułam, mam nadzieję, że tak zostanie.. ;-)
No ale do rzeczy.. Ostatnio nauczyłam się robić pyszne kopytka (wg. przepisu
z Czarnej Oliwki na www.kuchnia.o2.pl) i chciałabym teraz spróbować zrobić
kluski leniwe... Naszło mnie na nie strasznie a co do przepisów 'z
przeglądarki' nie jestem taka pewna..
Od jakiegoś czasu czytam na bieżąco Waszą grupę i uznałam, że jesteście
odpowiednimi osobami do których powinnam się zwrócić o pomoc.
Bardzo zależy mi, by zrobić je jeszcze dzisiaj (chcica + wolny czas, którego
nie będę miała przez najbliższe 3 tygodnie).
Mam nadzieję, że ktoś z Was zlituje się i pomoże :-) Będę bardzo
wdzięczna...

Z prośbą o podpowiedzi i wszelkie wskazówki
oraz z serdecznymi pozdrowieniami
kłaniam się

Luiza

1. Data: 2005-04-19 10:07:38

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>jaką jakąkolwiek

:P przepraszam.. t z przejęcia i desperacji :]
'jakąkolwiek' - tak miało być ;-)

jeszcze raz pozdrawiam i przepraszam

Luiza

1. Data: 2005-04-19 10:12:40

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Luiza napisał(a):

> Mam nadzieję, że ktoś z Was zlituje się i pomoże :-) Będę bardzo
> wdzięczna...

Witaj :)

Ja robię leniwe podobne jak w przepisie wkn:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis113.html

Mogą być bez rodzynek.
--
Ania

1. Data: 2005-04-19 10:45:40

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." napisał/a w wiadomości...
> Witaj :)
> robię leniwe podobne jak w przepisie wkn:
> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis113.html

:-) bardzo dziękuję.. Lecę za chwile do sklepu po składniki i rzucam się by
robić te kluchy ;-)
Jeśli jednak ktoś jeszcze ma przepisy swoje ulubione na leniwe, to chętnie
wypróbuję.
Jeśli jakieś wskazówki, to też chętnie wysłucham..
Tak czy owak przepis już odpisany czeka na realizację ;-)

Dziękuję raz jeszcze A.L. :-)

Pozdrawiam
Luiza

1. Data: 2005-04-19 10:50:33

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" napisał w wiadomości ...
> Na pewno przepisów jest wiele.. tak jak i nazw :)
Oj tak.. tu masz rację ;-)

Uh.. już się doczekać nie mogę ;-)
Nie wiem co mnie naszło z tymi kluchami.. :-) odrobię chyba na rowerku
Dziękuję Ci bardzo i pozdrawiam ;-)

Luiza

1. Data: 2005-04-19 10:50:39

Od: "nusia" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z prośbą o podpowiedzi i wszelkie wskazówki
> oraz z serdecznymi pozdrowieniami

ja robię leniwe mniej więcej tak:
- ziemniaki ugotowane przeciśnięte przez preskę + kostka sera twarogowego +
mąka ziemniaczana
Posolić do smaku, zagnieść ciasto i dalej jak kopytka, podaję z przysmażoną
cebulką

Danka

1. Data: 2005-04-19 10:55:31

Od: "nusia" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> + mąka ziemniaczana
> Posolić do smaku, zagnieść ciasto i dalej jak kopytka, podaję z

Może to nie są pierogi ?

1. Data: 2005-04-19 10:58:04

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Luiza napisał:

Na pewno przepisów jest wiele.. tak jak i nazw :)

Ja robie tak (bo tak nam smakuje):

- pół kilo sera
- 1 jajo
- łyżka mąki ziemniaczanej
- 3 łyzki mąki zwykłej
- 1 ziemniak ugotowany na twardo jeśli np. został z obiadu, jeśli
takiego nie ma, to "w razie czego* " dosypuję jeszcze jedna łyżkę maki
zwykłej

Zagniatam, kroję jak kopytka, gotuję do wypłynięcia, podaję polane
masłem z bułką tartą.
mój syn posypuje to cukrem
reszta rodziny sola:)

* gdy ciasto ma zbyt luźną konsytencję (wszystko zależy od sera)

--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

1. Data: 2005-04-19 11:58:42

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nusia" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
+
> mąka ziemniaczana
> Posolić do smaku, zagnieść ciasto i dalej jak kopytka, podaję z
Hm... nigdy nie robiłam leniwych z ziemniakami!

Leniwe NAPRAWDĘ leniwe robię tak: serek homo naturalny, 1 jajko i mąki ile
zabierze - ma być takie dość luźne ciasto. Gotuję w lekko osolonej wodzie,
po ugotowaniu posypuję cukrem, polewam roztopionym masłem i - mój ukochany
wariant - posypuję ciemnym kakao. MNiam!

Margola Z Serkiem W Gotowości

1. Data: 2005-04-19 14:33:38

Od: "mari" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po ugotowaniu posypuję cukrem, polewam roztopionym masłem i - mój ukochany
> wariant - posypuję ciemnym kakao. MNiam!

a ja nigdy nie robilam leniwych bez ziemniakow :) smieszne to wszystko,
uwielbiam je z roztopionym maselkiem, cukrem i cynamonem :) pysznosci,
wlasnie mi sie ziemniaki gotuja na leniwe i ser juz czeka :)

Poleccie dobra jedzenie nad morzem...
techniki zachowania estetyki jajek na twardo :)
Pomysł na drugie danko
Parapetówka
Intensywnie zielony czosnek- co to jest????