techniki zachowania estetyki jajek na twardo :)

1. Data: 2005-04-19 08:57:02

Temat: techniki zachowania estetyki jajek na twardo :)
Od: "Enpi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak to w zyciu bywa, pytanie nasunelo mi sie podczas dzialan kuchennych.
Sprawa jest prozaiczna. Nie wiem co robie zle gotujac jajka na twardo.
Po ugotowaniu i ostudzeniu, zwyczajowo wypada je przed konsumpcja pozbawic
skorupki i tu sie czasem dzieja dziwne rzeczy.
Skorupka zachowuje sie zlosliwie i nie chce ladnie odchodzic od bialka.
Mocno don przywiera i czesto podczas tego zabiegu czesc bialka odchodzi wraz ze
skorupka.

Co na to poradzic? Moze zle techniki gotowania i studzenia stosuje.
A moze wplyw na to maja jeszcze inne czynniki.
Licze na opinie i rady doswiadczonych Grupowiczow.

Pozdrawiam serdecznie :)

Enpi

1. Data: 2005-04-19 09:08:22

Temat: Re: techniki zachowania estetyki jajek na twardo :)
Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Enpi" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> A moze wplyw na to maja jeszcze inne czynniki.
> Licze na opinie i rady doswiadczonych Grupowiczow.

Witam,
Po ugotowaniu jajek, obijam skorupkę i zanurzam jajka w zimnej wodzie.
Skorupka odchodzi bardzo ładnie a nie z połowa białka.
Pozdrawiam
Gocha

1. Data: 2005-04-19 09:11:04

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gocha" wrote in message news:d42i1r$c1g$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
| Po ugotowaniu jajek, obijam skorupkę i zanurzam jajka w zimnej wodzie.
| Skorupka odchodzi bardzo ładnie a nie z połowa białka.

Ja co prawda nie obijam, ale też zanurzam w zimnej wodzie i również nie mam
problemu ze skorupką.

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2005-04-19 09:51:01

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

"Enpi" <e...@o...pl> nakibordził(a):

> Co na to poradzic? Moze zle techniki gotowania i studzenia stosuje.
> A moze wplyw na to maja jeszcze inne czynniki.
> Licze na opinie i rady doswiadczonych Grupowiczow.

Po ugotowaniu wrzucam na chwilę do zimnej wody. Następnie obijam i jeszcze
delikatnie wałkuję dłonią. Skorupka odchodzi bez białka i zazwyczaj w dwóch,
trzech kawałkach :o)

--
Kamil 'Raczek' Raczyński ----> http://kamil.b7net.pl/
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/

1. Data: 2005-04-19 10:48:47

Od: "Enpi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> delikatnie wałkuję dłonią. Skorupka odchodzi bez białka i zazwyczaj w dwóch,

I PIEKNE DZIEKI!!!
TERAZ POPRAWIE SWOJA TECHNIKE I STRATY BIALKA ZOSTANA WYELIMINOWANE :)

POZDRAWIAM CIEPLUTQO
E.

1. Data: 2005-04-19 12:53:09

Od: "Piotrek Pfeiffer" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Enpi" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> Co na to poradzic? Moze zle techniki gotowania i studzenia stosuje.
> A moze wplyw na to maja jeszcze inne czynniki.
> Licze na opinie i rady doswiadczonych Grupowiczow.

Z poradnika babci :-))
Gotuj jajka w lekko osolonej wodzie.

Pozdrawiam
Czajka

1. Data: 2005-04-19 16:41:02

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Enpi" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co na to poradzic? Moze zle techniki gotowania i studzenia stosuje.
> A moze wplyw na to maja jeszcze inne czynniki.
> Licze na opinie i rady doswiadczonych Grupowiczow.

Ja gotuje jajka w wodzie z octem. Ocet (podobno) wyplukuje czesciowo wapn ze
skorupki dzieki czemu obieraja sie cudownie. A.. i dodaje jeszcze soli do
wody na wypadek gdyby jakies jajko peklo (wtedy nie wylewa sie tylko
pozostaje "zwarte")

Pozdrawiam
Kropelka

1. Data: 2005-04-19 19:02:36

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
A może po prostu gotujesz bardzo świeże jajka, im świeższe, tym skorupka gorzej
"odchodzi". Najlepiej się obierają "sklepowe", najgorzej świeżutkie prosto od
kury.
Pozdrawiam!
Marianka

1. Data: 2005-04-19 21:02:33

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Po ugotowaniu jajek, obijam skorupkę i zanurzam jajka w zimnej wodzie.
> Skorupka odchodzi bardzo ładnie a nie z połowa białka.

ja tez zawsze zanurzam w zimnej wodzie i nie zawsze tak ladnie odchodzi:(

1. Data: 2005-04-21 09:39:15

Od: "Industrial-Usagi" <industrialusagi@(NOSPAM)gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Technika sprawdzona. Obieramy pod bierzącą wodą tak by woda (chłodna)
distawałasie pod błonke która odziela skorupke od jajka. Oczywiście
wcześniej studzimy. Nawet jak nie posolimy wody to na 9 z 10 jakek obieramy
bez problemu.

Proste metody są najlepsze

Mateusz

Pomysł na drugie danko
Parapetówka
Intensywnie zielony czosnek- co to jest????
[OT] Rocky...
test