Parapetówka

1. Data: 2005-04-19 07:45:06

Temat: Parapetówka
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

No więc stało się i robię parapetówkę.
Mam już prawie, prawie menu, oprócz dania na ciepło.
Najważniejsze jest to, żeby potrawa dała się szybko odgrzać (albo ew.
zrobić), nie była ciężka i było jej dużo :)
Chodzi o to, że impreza będzie w 2 turach: jedna w piątek, druga w sobotę
(nie wszystkim pasuje sobota, bo jest Jerzego / Wojciecha).
Będą kanapki z bagietki takie na ząb, sałatka z kuskusa z warzywami, do tego
jeszcze jedna, na którą nie mam pomysłu, i tu brakuje mi "konkretu" na
ciepło. Możecie mi podrzucić jakiś pomysł?
Na słodko będą lody z polewą i bakaliami, jakieś paluszki, czekolada, upiekę
jakieś ciasteczka i będzie deser na ciepło / zimno, który, pardon, zwałyśmy
z koleżanką za młodu "kupa w lesie" ;)
(Jakby ktoś chcial, służę przepisem, bo jest naprawdę dobre, tak naprawdę to
płatki ziemniaczane pieczone z miodem, bakaliami, marchewką i jabłkami,
nazwa pochodzi od wyglądu porawy;)

Będzie szampan, wino białe półwytrawne i czerwone półsłodkie. Albo nawet
jakaś Sangria z pijanymi owocami ;)

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

1. Data: 2005-04-19 07:49:08

Temat: Re: Parapetówka
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Apr 2005 09:45:06 +0200, Kinga 'Słowotok' Macyszyn
<k...@b...gazeta.pl> wrote:

> [...]
>nazwa pochodzi od wyglądu porawy;)
>
>Będzie szampan, wino białe półwytrawne i czerwone półsłodkie. Albo nawet

Jak zawsze proponuje chile con carne. mozna odgrzac, nie musi byc
palace na wylot, mozna na raz ugotowac wieeeelki sagan, nie
trzeba pilnowac (bo np moze byc w piekarniku) za bardzo, do tego
ryz albo bagietki.

jeszcze bardzo dobre sa pieczone kartofelki (bo male rozmiarowo)
z roznymi sosami.

Pierz, co ma za soba parapetowe na 40 osob...jedyny dzien, kiedy
pogoda byla marna i ten tlum sie przez NOWY dom przewalal ...
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-04-19 08:29:46

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> palace na wylot, mozna na raz ugotowac wieeeelki sagan, nie
> trzeba pilnowac (bo np moze byc w piekarniku) za bardzo, do tego
Dzięki, już googlam

> jeszcze bardzo dobre sa pieczone kartofelki (bo male rozmiarowo)
> z roznymi sosami.
A podaj pliz propozycję sosów.
I które to mają być kartofelki:
a) normalne pyry, obrane i pokrojone
b) takie kuleczki małe, co dają w Pizzy Hut
c) mrożone łódki ziemniaków
d) mrożone kulki pure?

> Pierz, co ma za soba parapetowe na 40 osob...jedyny dzien, kiedy
> pogoda byla marna i ten tlum sie przez NOWY dom przewalal ...
> K.T. - starannie opakowana
No to u mnie jakoś 3 x po 10 osób, bo się zrobił jeszcze jeden termin w
tygodniu dla weekendowowyjeżdżających, ale na 38 metrach :> Nie najnowszych,
ale w miarę nowych :)

1. Data: 2005-04-19 08:33:41

Od: Mme Kitzmoor <s...@m...nie> szukaj wiadomości tego autora

Na 19.04.2005, Kinga 'Słowotok' Macyszyn
<k...@b...gazeta.pl> przeskrobal:

> [...]
> I które to mają być kartofelki:
> a) normalne pyry, obrane i pokrojone
> b) takie kuleczki małe, co dają w Pizzy Hut

Hmm, a może chodzi o takie młodziutkie ziemnaki, z cienką skórką?
Pieczone, obtoczone w maśle czosnkowym z koperkiem...

Pozdrawiam
Iff

--
"Well, thanks to the Internet, I'm now bored with sex"
[Philip J. Fry]

http://glinki.com/?l=fwm04r

1. Data: 2005-04-19 08:41:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Apr 2005 10:29:46 +0200, Kinga 'Słowotok' Macyszyn
<k...@b...gazeta.pl> wrote:

>Dzięki, już googlam

>A podaj pliz propozycję sosów.

tatarski, ziolowy, pomidorowy.....przepisy sa Herbatki. Mialam
okazje jesc te sosy, dokanczac te sosy (bo zostalo - dlatego, ze
zrobila ona byle ja na te 40 osob, hehehe) - powinno byc w
guglowym archiwum grupy. jak nie znajdziesz, to wrzasnij,
poszukam i wpisze.
Dodam, ze pomidorowy ma w sobie cynamon, czego nikt sie nie
spodzioewa i nie czuje, bo nie wychodzi on na prowadzenie w
aromato-smakach tego sosu...Roilam i pomidorowy i tatarski i
wyszly mi tez baaardzo dobre.

Ja jeszcze osobiscie bardzo lubie twarozek tzw wiejski, z
odrobina smietany, do tego ziola rozne, najlepiej swieze,
mieszanka tak ze trzech - nie wiem czy natka to ziolo, albo
koperek, ale tez sie nada. jeszcze mozesz wziac taki np kminek,
czarnuszke, czarny pieprz caly, zawinac w podwojna folie taka na
rolce, zrobic z tych nasiona ladny pakiecik, polzyc na desce do
krojenia i walnac w to pare razy mlotem jakims albo walkiem....
Moze jeszcze byc pasta
tunczykoowo-kukurydzowo-majonezowo-drobno-posiekana-
cebulowo...

>I które to mają być kartofelki:
>a) normalne pyry, obrane i pokrojone
>b) takie kuleczki małe, co dają w Pizzy Hut
>c) mrożone łódki ziemniaków
>d) mrożone kulki pure?

tylko swieze. Moga byc bardzo grubo obrane wlasnie obierki -
wyjda Ci wtedy lodki -, albo osemki dlugich kartofli, albo cala
kupa malych kartofelkow. Ja jeczesto "rozpedzam" w mikrofali,
przykryte, na pare minut na full), potem siup do torebki z
olejem, pomajtac tymi kartoflami, potem je na blache, mozna je
posolic i piec az ...upieczone, co w przypadku rozpedzenia w
mikrofali daje ok pol godziny w piekarniku

>No to u mnie jakoś 3 x po 10 osób, bo się zrobił jeszcze jeden termin w
>tygodniu dla weekendowowyjeżdżających, ale na 38 metrach :> Nie najnowszych,
>ale w miarę nowych :)

a to rzeczywiscie 30 na raz sie nieda ;) jak ugotujesz wielki
sagan chile to Ci wystarczy na wszystkie tury obiadowe :)))

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-04-19 09:15:07

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał(a):

> pardon, zwałyśmy z koleżanką za młodu "kupa w lesie" ;)
> (Jakby ktoś chcial, służę przepisem, bo jest naprawdę dobre, tak

Więc ja poproszę o tę kupę :).

A co do dania na ciepło, Krysia bardzo dobrze Ci poradziła. Bardziej
pracochłonnie byłoby, gdybyś to chili wpakowała w naleśniki - moi goscie
bardzo chwalili takie krokiety. Możesz też zrobić krokiety z różnymi
nadzieniami. Wszystko można przygotować wcześniej, a gdy goście przyjdą
smażyć na 2-3 patelniach, szybko to idzie.
--
Ania

1. Data: 2005-04-19 09:17:15

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> a to rzeczywiscie 30 na raz sie nieda ;) jak ugotujesz wielki
> sagan chile to Ci wystarczy na wszystkie tury obiadowe :)))

Nie byłabym sobą, gdybym się nie przyczepiła do Krysiowej literówki ;).
Krysiu, Chile należy podawać posypane Brazylią i Oregonem ;).
--
Ania, wredna :D

1. Data: 2005-04-19 09:21:05

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl>

> Więc ja poproszę o tę kupę :).
[...]

Niech Państwo się nie krępują i jedzą, mamy kupę do jedzenia, jak
zbraknie to się dorobi.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-04-19 09:23:32

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc ja poproszę o tę kupę :).

Kupa w lesie
1 opakowanie płatków owsianych, koniecznie górskich wymieszać z dowolną
ilością dowolnych bakalii (u mnie będą rodzynki, orzeczy włoskie, migdały i
suszone morele) zalać gorącą wodą, tak, żeby wszystko wsiąkło i zostawić na
2 godziny. Do masy dodać 2 marchewki starte na grubych oczkach, 2 łyżki
miodu albo cukru pudru (to już jak kto woli), opcjonalnie 2 łyżki zmielonego
siemienia lnianego.
Małą tortownicę wyłożyć folią aluminiową, położyć masę. Na wierzch zetrzeć
dowolną ilość ulubionych jabłek, wymieszanych z cynamonem i z odrobiną cukru
pudru. Na to można, ale nie trzeba posypać grubym cukrem - kryształem.
Piec ok. 45 minut w temperaturze 180-200 stopni. Podawać na ciepło lub na
zimo.

> [...]
> nadzieniami. Wszystko można przygotować wcześniej, a gdy goście przyjdą
> smażyć na 2-3 patelniach, szybko to idzie.
Pomyślałam o tortillas, tych plackach z mąki kukurydzianej i pszennej. Ale
to naprawdę dużo roboty... Chyba, że kogoś przekonam, żeby przyszedł
wcześniej i mi pomógł.
Zawsze można w piątek zrobić samo chilli, a w sobotę, jak będzie więcej
czasu, zrobić placki i pozawijać.

Dziękuję za wszystkie rady.
Btw, do chilli w takim razie chyba czerwone wino? To do kanapek białe i do
sałatki?
Pogubiłam się :(

1. Data: 2005-04-19 09:28:16

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał(a):

> Dziękuję za wszystkie rady.
> Btw, do chilli w takim razie chyba czerwone wino? To do kanapek białe i
> do sałatki?

Najprosciej do wszystkiego wódkę, moja droga ;).
--
Ania

Intensywnie zielony czosnek- co to jest????
[OT] Rocky...
test
Re: Toffi z mleka skondensowanego...
ziemniaki mikrofalowe po Tomkowemu