Re: Parapetówka

From: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Parapetówka
Date: Tue, 19 Apr 2005 09:41:27 +0100

On Tue, 19 Apr 2005 10:29:46 +0200, Kinga 'Słowotok' Macyszyn
<k...@b...gazeta.pl> wrote:

>Dzięki, już googlam

>A podaj pliz propozycję sosów.

tatarski, ziolowy, pomidorowy.....przepisy sa Herbatki. Mialam
okazje jesc te sosy, dokanczac te sosy (bo zostalo - dlatego, ze
zrobila ona byle ja na te 40 osob, hehehe) - powinno byc w
guglowym archiwum grupy. jak nie znajdziesz, to wrzasnij,
poszukam i wpisze.
Dodam, ze pomidorowy ma w sobie cynamon, czego nikt sie nie
spodzioewa i nie czuje, bo nie wychodzi on na prowadzenie w
aromato-smakach tego sosu...Roilam i pomidorowy i tatarski i
wyszly mi tez baaardzo dobre.

Ja jeszcze osobiscie bardzo lubie twarozek tzw wiejski, z
odrobina smietany, do tego ziola rozne, najlepiej swieze,
mieszanka tak ze trzech - nie wiem czy natka to ziolo, albo
koperek, ale tez sie nada. jeszcze mozesz wziac taki np kminek,
czarnuszke, czarny pieprz caly, zawinac w podwojna folie taka na
rolce, zrobic z tych nasiona ladny pakiecik, polzyc na desce do
krojenia i walnac w to pare razy mlotem jakims albo walkiem....
Moze jeszcze byc pasta
tunczykoowo-kukurydzowo-majonezowo-drobno-posiekana-
cebulowo...

>I które to mają być kartofelki:
>a) normalne pyry, obrane i pokrojone
>b) takie kuleczki małe, co dają w Pizzy Hut
>c) mrożone łódki ziemniaków
>d) mrożone kulki pure?

tylko swieze. Moga byc bardzo grubo obrane wlasnie obierki -
wyjda Ci wtedy lodki -, albo osemki dlugich kartofli, albo cala
kupa malych kartofelkow. Ja jeczesto "rozpedzam" w mikrofali,
przykryte, na pare minut na full), potem siup do torebki z
olejem, pomajtac tymi kartoflami, potem je na blache, mozna je
posolic i piec az ...upieczone, co w przypadku rozpedzenia w
mikrofali daje ok pol godziny w piekarniku

>No to u mnie jakoś 3 x po 10 osób, bo się zrobił jeszcze jeden termin w
>tygodniu dla weekendowowyjeżdżających, ale na 38 metrach :> Nie najnowszych,
>ale w miarę nowych :)

a to rzeczywiscie 30 na raz sie nieda ;) jak ugotujesz wielki
sagan chile to Ci wystarczy na wszystkie tury obiadowe :)))

Pierz
K.T. - starannie opakowana