kluski leniwe - prośba o pomoc z przepisem/może macie swoje ulubione przepisy na te kluchy?

1. Data: 2005-04-19 14:42:22

Temat: Re: kluski leniwe - prośba o pomoc z przepisem/może macie swoje ulubione przepisy na te kluchy?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości

> Żegluję właśnie po przeglądarce w poszukiwaniu dobrego przepisu na kluski
> leniwe z serem.

Zazwyczaj robie i lubie z gotowanych ziemniakow, twarogu, masla i jajek, ale
od kiedy trafil mi sie przepis (z kalendarza) prosty i szybki w robieniu, to
robie wlasnie ten (zawiera bardzo malo maki-to jego plus):
Składniki na 3 porcje:

50 dag sera twarogowego,

3 jajka,

3 łyżki mąki,

4 dag masła do polania,

3 łyżki tartej bułki

sól

Ser wycisnąć praską lub zmielić w maszynce. Dodać jajka i mikserem lub
drewnianą pałką utrzeć składniki na puszystą masę.

Posypywać przesianą przez sitko mąką, mieszać od boków i dna naczynia ku
środkowi, tak jak miesza się ciasto biszkoptowe.

Kluski kłaść łyżką do wrzącej, osolonej wody, gotować ok. 3 minuty w
naczyniu odkrytym. Wyłączyć gaz i naczynie na krotka chwile przykryć.

Odcedzone z wody podawać z masłem i bułką tartą, posypane cukrem lub ze
śmietaną. (Kluski serowe nie nadają się do odgrzewania, ale podsmazyc na
masle mozna).

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

1. Data: 2005-04-20 00:16:13

Temat: Re: kluski leniwe - leniwe deserowe
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Margola wrote:
> Leniwe NAPRAWDĘ leniwe robię tak: serek homo naturalny, 1 jajko i mąki ile
> zabierze - ma być takie dość luźne ciasto. Gotuję w lekko osolonej wodzie,
> po ugotowaniu posypuję cukrem, polewam roztopionym masłem i - mój ukochany
> wariant - posypuję ciemnym kakao. MNiam!

Kto zamawial leniwe?

Leniwe deserowe
2 zoltka
2 bialka
5 lyzek cukru
200 gr twarogu
1 szklanka maki (160 gr)
maslo
tarta bulka
kwasna smietana
Ubic na sztywno bialka z 2 lyzkami cukru. Zoltka i reszte cukru ubic
mikserem az
puszyste, dodac twarog, miksowac, az gladkie, dodac make, miksowac na
wolnych
obrotach, az wymieszane. Dodac delikatnie bialka, mieszajac lopatka czy
lyzka, az nie widac smug samego bialka. Klasc lyzka na wrzaca wode,
gotowac 2
minuty po wyplynieciu, zmniejszajac ogien. Wyjac jeden na probe i
przekroic w
pol. Powinien wygladac w srodku jak sucha gabka, nie powinno byc zadnej
maziowatosci. Przelozyc lyzka wazowa na durszlak (nie przelewac do durszlaka
z woda, bo ciezar wody rozwali te bardzo delikatne pierogi, poczekac, az
chwile odsiakna, a potem przelozyc na patelnie z bardzo jasno zrumieniona
bulka i duza iloscia masla, i delikatnie obracac, zeby sie pokryly buleczka
na okolo. Podac z kwasna smietana. Mozna odsmazac, nawet niektorzy twierdza,
ze odsmazane sa lepsze.
MB

1. Data: 2005-04-20 10:19:35

Od: "dżdżownica" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Kto zamawial leniwe?
YHYHYHYHHYHYYHY
Ale do w cip!

> Leniwe deserowe
Desery leniwe - ciasto z bananem.

d.

1. Data: 2005-04-20 11:03:20

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kto zamawial leniwe?
> YHYHYHYHHYHYYHY
> Ale do w cip!

> Desery leniwe - ciasto z bananem.

Dżdżownico szanowna, Twoje teksty są czasem naprawdę sensowne i dowcipne,
ale w tym przypadku to czepiasz się bezpodstawnie, przecież Magda podała
ciekawy przepis na leniwe i tyle, brak tu merytorycznych przesłanek do
wbijania szpilek.
Kilku osób czepiasz się za samo to, że są, bez względu na to, co napiszą.
Jeśli można zapytać - daje Ci to jakąś satysfakcję??

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-04-20 20:10:00

Od: "mari" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

no i zrobilam wczoraj leniwe, ale po przeczytaniu tego watku zrobilam tak ze
polowe zrobilam z ziemniakami, a polowe bez wg podanych tu przez was
przepisow :) i jak dla mnie to z ziemniakami sa o niebo lepsze, moze to
kwestia przyzwyczajenia? :)

1. Data: 2005-04-20 20:13:41

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Kilku osób czepiasz się za samo to, że są, bez względu na to, co napiszą.
> Jeśli można zapytać - daje Ci to jakąś satysfakcję??

Nie wiesz? Ta dżdżownica żywi się chaosem...
--
Ania

1. Data: 2005-04-20 22:13:57

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 20 avril 2005 ŕ 22:13:41, dans <d46dds$lf2$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Nie wiesz? Ta dżdżownica żywi się chaosem...

;)

--
Niesz

1. Data: 2005-04-21 08:03:27

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mari napisał:
> [...]
> polowe zrobilam z ziemniakami, a polowe bez wg podanych tu przez was
> przepisow :) i jak dla mnie to z ziemniakami sa o niebo lepsze, moze to

U mnie (zaznaczam, że u mnie w domu) te bez ziemniaków nazywają się
leniwe pierogi
a te pół na pół z ziemniakami to kopytka :)
z samych ziemniaków - paluszki ziemniaczane

leniwe pierogi podaję polane masłem z bułką tartą ( można posypać
jeszcze cukrem)
kopytka podaję z podsmażoną cebulką, ze skwarkami, z mięsem, z gulaszem
... itd

Ja tez nie lubię leniwych pierogow (nie lubię smaku ciepłego białego
sera), więc robię je tylko dla dzieci - wtedy robię sobie glodówkę ;-)
Uwielbiam za to kopytka, najchętniej z gulaszem wołowym lub na drugi
dzień przysmażone na patelni z chrupiącą skórką.
Wtedy jem soute ewentualnie popijając zimnym mlekiem lub kefirem:)
--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

1. Data: 2005-04-21 08:33:41

Temat: zapis i przepisy/Re: kluski leniwe - leniwe deserowe
Od: "dżdżownica" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

Szanowna Basiu, dziękuję za dobre słowa i wyjaśniam. Rzeczywiście kilka osób
jest obdarowanych przeze mnie słowem być może nadmiernie. To oczywiście
zaszłości, których pewnie nikt tu już nie pamięta i jak jest to na newsach,
takie utarczki budzą emocje.
Nie wtrącam się nigdy do merytorycznych dyskusji i nie sięję tam zamętu. Ale
jak ktoś pisze jakieś śmieszne słowa, jak np. Moja Mama Chrzestna L. z
Torunia ( "Nie wiesz? Ta dżdżownica żywi się chaosem...
"), to trudno mi się powstrzymać, aby nie skomentować.
Pani Bassett, po tym jak próbowała zniszczyć tę grupę i zakładała swoją
prywatną "nowakuchnia" na Yahoo, powinna tam pozostać. Sama, bo ludzie
przestali tam pisać i wrócili na prk. Nawet Czaplia wróciła.
Być może, że jej przepisy są bardzo dobre.
Nie sprawdzałam i sprawdzać nie będę. Zresztą, gdyby chcieć wypróbowywać
wszystkie przepisy, to śmietniki by się zapełniły po wręby.
Dostępność Internetu pozwala dowolnym oszołomom pisać. [Uwaga! Tu trolluję!]
Zwłaszcza w telewizyjnych programach nie pokazuje się tego, jak wszyscy
wymiotują po zjedzeniu tych "pyszności" zmajstrowanych na ekranie. Dlatego
też przepisy na kwiatki cukinii faszerowane bananem obsmażanym w lawendzie i
inne porady naszej Madzi mnie tylko śmieszą. Oczywiście niemożliwością jest
wychowywanie 53-letniej staruszki i to poprzez Internet.
Daże szutit NADA!

> Kilku osób czepiasz się za samo to, że są, bez względu na to, co napiszą.
> Jeśli można zapytać - daje Ci to jakąś satysfakcję??

Ja lubię pisać i to mi sprawia satysfakcję. A materiału dostarczają mi
dyskutanci. A do tego mam skłonności satyryczne. W.(ielki) Łoś nazwał mnie
"TOTO" mając na myśli wielkiego komika włoskiego (kiedyś o tym pisałem).
A tak zupełnie na marginesie, to na poskich newsach ludzie przestali mieć
"luzik". Zakładając, że jest to reprezentatywna próbka Społeczeństwa, to
rozdziobią nas kruki, wrony
Pozdrawiam
t[e]d[e]

1. Data: 2005-04-21 08:36:26

Od: "dżdżownica" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> >
> Nie wiesz? Ta dżdżownica żywi się chaosem...
> --
> Ania

Ależ Mamo, dżudżu żywi się nie chaosem (oj naczytało się tej sf
literatury... kiedyś tu taki jeden nawet coś dębowego podawał). Dżudżu żywi
się odpadkami... umysłowymi.
Nie ma jak u Mamy...
dżdżownica

Poleccie dobra jedzenie nad morzem...
techniki zachowania estetyki jajek na twardo :)
Pomysł na drugie danko
Parapetówka
Intensywnie zielony czosnek- co to jest????