Re: Jak tehnicznie podzielić kapsułkę antybiotyku?

From: Pit <n...@s...lonestar.org>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jak tehnicznie podzielić kapsułkę antybiotyku?
Date: Fri, 31 Jul 2015 20:29:01 +0000 (UTC)

Dnia 31.07.2015 Stokrotka <o...@g...pl> napisał/a:

> Skoro lubię, to działa lepiej na oganizm. Do tego własnie jest w muzgu
> obszar lubię i nielubię, bym mogła oddzielić to co dla mnie - dla mojego
> ciała- dobre a co złe.

Po pierwsze to tak nie działa (przykład: narkomania - można brać
substancje, które wywołują stan "lubię" a sieją spustoszenie), a po drugie
w dużej mierze można to lubię/nie_lubię warunkować bez użycia chemii (i to
w bardzo duże skrajności, na przykład lubienie zadawania sobie bólu czy
lubienie hamburgera i chipsów oraz nielubienie warzyw). Do tego może dojść
reframing (sztuczne wytłumaczenie, które jest "logiczne" dla danej osoby)
na przykład "cierpienie uszlachetnia" i... średniowieczny pokutnik z
uwielbieniem umartwiający swoje ciało gotowy :D

> Jakoś w moim domu inaczej mnie uczono picia alkoholu.

Nie piję w ogóle jeśli do tego zmierzasz (alkohol mi nie smakuje i nigdy
nie smakował, zdarzało się wypić z "powodów socjalnych" bo nietaktem byłoby
odmówić, ale to historia).

> Ciebie widać nie uczono, i nie rozumiesz pszyjemności płynącej z picia tego
> trunku.

No jeśli dla Ciebie przyjmowanie antybiotyków jest analogiczne do
przyjemności płynącej ze spożywania alkoholu, to w zasadzie kończy dyskusję
:D

> Kłamiesz. Zastszyk , jeśli antybiotyk jest tego typu, robi pielęgniarka, i
> ma ona __obowiązek obserwować pacjenta i zmniejszyć dawkę w odpowiedniej
> sytuacji, a naet odstawić.__

Pielęgniarka nie ma prawa podać pacjentowi antybiotyku jeśli wcześniej
takiego zalecenia nie dał lekarz, to lekarz przepisuje konkretny
antybiotyk, jego ilość i sposób podawania, a pielęgniarka tylko wykonuje
zalecenie lekarza. Jeśli coś jest nie tak, to pielęgniarka ma przede
wszystkim powiadomić lekarza a nie sama decydować co zrobić (oczywiście
lekarz może wydać dyspozycję "jak ciśnienie spadnie poniżej X/Y, to
wstrzymać podawanie leku" itp.)

> A więc blefujesz jak typowy zarozumiały konował.

Personalna wycieczka? Ok, proszę bardzo :D Ile lat przepracowałaś w
szpitalach i czy choć raz przeczytałaś jakiś regulamin czy akt prawny z tym
związany? Ja mam za sobą kilkanaście wdrożeń dużych systemów
informatycznych w szpitalach i regulacji prawnych oraz regulaminów się
naczytałem nawet więcej niż trochę (między innymi kto jakie klasy leków ma
prawo przepisać pacjentowi a kto nie, są leki których pielęgniarka nawet
nie ma prawa podać pacjentowi a co dopiero przepisać).

> NIe można pisać o antybiotyku bez pisania o bakteri.
> Jeśli nie ma bakteri (itp, pierwotniaki i inne) , wywal wszystkie na
> śmietnik, a leczenie antybiotykami traktuj jak duża część świata medycznego
> traktuje homeopatie.

O ile się dobrze orientuję, to nie jest to grupa pl.sci.paramedycyna czy
pl.sci.paranauki, tylko grupa pl.sci.medycyna, a więc rozmawiamy o
medycynie konwencjonalnej a nie "odczynianiu uroków".

> No wiedzisz ty piszesz o penicylinie, ja o anonimowym antybiotyku.

Nie istnieje taki lek jak "anonimowy antybiotyk". Każdy antybiotyk działa
inaczej, dlatego nie można komuś dawać rad "przełam kapsułkę na pół i zatkaj
chlebkiem" jeśli nawet nie wiesz o jakim antybiotyku mowa.

> Dziwi mnie tylko twoje bezgraniczne niedouczenie, bo penicylina jest słynnym
> antybiotykiem w sensie działań niepożądanyh, lub powodowania reakcji
> alergicznej, gdy podający MUSI się z tym liczyć, i odstawić lek, od razu,
> bez względu czy lekaż jest tuż obok.

A mnie dziwi jak można być taką idiotką i z uporem maniaka uciekać od tego,
że podałem przykład penicyliny nie jako najlepszego antybiotyku na świecie,
tylko jako przykład antybiotyku wymagającego dużego stężenia i bardzo
szybko wydalanego (jako kontrprzykład do Twojej teorii, że najlepiej
przyjmować często w małych porcjach aby utrzymać stały poziom - różne
antybiotyki działają różnie). A jeśli chodzi o penicylinę: gdy powoduje
niepożądane efekty uboczne (bo na przykład nerki jej szybko nie wydalają),
to się nie zmniejsza dawki, tylko tak jak napisałaś, penicylinę się
odstawia (a nie zmniejsza dawki jak pisałaś wcześniej) i zastępuje się ją
innym antybiotykiem, który oczywiście przepisuje lekarz (odstawienie
antybiotyku w trakcie leczenia, bez zastąpienia go innym może być bardzo
niebezpieczne).

> Nie podam, ale powiem ci, że mam ulotkę od antybiotyku w dawce M i w dawce
> 2M i są praktycznie identyczne. Tyle, że wersja mniejsza (M) jest
> nieosiągalna w aptece.

No tak, jak trzeba konkrety które można zweryfikować, to jest "napisali
bla, bla, bla, ale nie powiem gdzie".

> Mącisz i dorabiasz ideologię.

Bo? Jakieś konkrety? Idź do pierwszego z brzegu lekarza (takiego
dyplomowanego z prawem wykonywania zawodu a nie "szamana" leczącego efektem
placebo) i zapytaj o takie rzeczy dotyczące antybiotyków doustnych jak:
1) Czy jeśli antybiotyk jest w osłonce/kapsułce, to można tę osłonkę dzielić
na pół i "zatykać chlebkiem" i jest to bez wpływu na jego działanie?
2) Czy ma znaczenie kiedy bierzesz antybiotyk w stosunku do spożywanych
posiłków (jaka jest różnica między wzięciem antybiotyku zaraz przed/po
jedzeniu a na przykład dwie godziny przed/po jedzeniu).
3) Jak picie soków cytrusowych czy mleka w ciągu godziny przed czy w
godzinę po spożyciu antybiotyku wpływa na jego wchłanialność (a co gorsza
jak wpływa bezpośrednie popijanie antybiotyków sokami cytrusowymi)?
4) Czy antybiotyki nowej generacji (nie penicylinę, to był przykład)
powinno się brać częściej niż 1-2 razy na dobę?
5) Czy można "luźno" podchodzić do dawek i częstotliwości przyjmowania
antybiotyków (zwłaszcza nowej generacji), czyli czy jeśli jest zalecane
3x10mg, to można sobie brać 6x5mg i działanie jest "lepsze"? Jak ważne jest
dokładne trzymanie się harmonogramu zwłaszcza przy stosowaniu antybiotyków
starszej generacji przyjmowanych wiele razy na dobę?
6) Czy w przypadku wystąpienia działań ubocznych (takich z Twojej kategorii
"nie lubię", czyli nieprzyjemnych, ale nie zarażających życiu czy w istotny
sposób zdrowiu) należy samodzielnie zmniejszyć sobie dawkę leku bez
konsultacji z lekarzem?
7) Czy jeśli wystąpią poważne działania niepożądane (duże osłabienie,
intensywna biegunka itp.) należy samodzielnie zdecydować o przerwaniu
brania antybiotyku (lub zmniejszeniu jego dawek)?
8) A co jeśli wystąpi blada skóra, duszności czy drobny obrzęk w okolicach
szyi/jamy ustnej? Czy można ot tak po prostu odstawić antybiotyk i
stwierdzić "e tam, nie chce mi się, po niedzieli do lekarza pójdę"?
[Podpowiedź: Wymieniłem kilka objawów nadchodzącego wstrząsu
anafilaktycznego]
9) Czy w trakcie leczenia antybiotykami można sobie "sączyć po kropelce"
alkohol tak jak go nauczyli pić w domu?
10) Czy rozsądne jest przerwanie kuracji antybiotykowej przed czasem, bo
czujesz się dobrze a branie antybiotyku do końca spowoduje tylko większe
"spustoszenie" w organiźmie i przedłuży utrzymywanie się efektów ubocznych?
11) Czy rozsądnie jest spożywanie witamin i wapnia (czy to w tabletkach czy
w pokarmach bogatych w te składniki) podczas kuracji antybiotykami?
12) Czy rozsądne jest samodzielne branie antybiotyku "bo został po
poprzednim leczeniu, a objawy są podobne do tych kiedyś"?

Nie chce mi się już więcej pisać... nie odpowiadaj mi (bo odpowiedzi znam),
po prostu zapytaj lekarza.