Re: Jak tehnicznie podzielić kapsułkę antybiotyku?

From: Pit <n...@s...lonestar.org>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jak tehnicznie podzielić kapsułkę antybiotyku?
Date: Fri, 31 Jul 2015 23:01:23 +0000 (UTC)

Dnia 31.07.2015 IFJZV <s...@g...com> napisał/a:
> miałam w moczu eryt. limfoc. keratyny. liczne bakterie. pasma białek a
> pan i władca mojego rewiru stwierdził, że nic tu nie ma, podczas gdy ja
> już tracę siły.

W każdym zawodzie są zarówno wybitni fachowcy jak też i totalne głąby,
zawód lekarza nie jest tu wyjątkiem, a że błąd lekarza ma znacznie
poważniejsze konsekwencje niż błąd budowlańca układającego kafelki, to nie
zamierzam kwestionować, bo to oczywiste. Zresztą, nawet najlepsi lekarze
popełniają i będą popełniać czasem błędy, tego uniknąć się nie da. Znacznie
gorsze jest jeśli lekarz popełnia błąd poprzez swoje ewidentne zaniedbania
czy brak wiedzy. Są też i tacy, którzy traktują swój gabinet jak fabrykę,
nie skupiają się na jakości, tylko na ilości: robią proste wizyty
10-minutowe "aby sztuka", w rozliczeniu wpisują kod ICD-9 z serii 89.0xx
(porada lekarska/konsultacja), za co NFZ zapłaci coś około 25-30PLN (nie
pamiętam dokładnie, a nie chce mi się sprawdzać) i "następny proszę" i jak
lekarz jest "obrotny", to tysiaka dziennie (w 8 godzin) wyciągnie nie
ponosząc praktycznie żadnych kosztów leczenia pacjentów poza ewentualnym
opłacaniem recepcjonistki i praniem fartuchów, a jak powysyła skierowań na
badania diagnostyczne i potem wyniki podepnie pod swoje papiery przy
następnych wizytach (udając, że je analizuje ale "szkoda czasu") to kolejne
parę złotych za każde wyniki wpadnie, potem skierowanie do specjalisty i
"pacjent z głowy" - to jest największe przegięcie jakie zapewniło nam
Ministerstwo Zdrowia wprowadzając instytucję tzw. lekarza rodzinnego
(którego nie można "obejść" w normalnych przypadkach, tylko ileś tam wizyt
trzeba "odbębnić" zanim będzie skierowanie do specjalisty - to zwyczajne
marnowanie kasy na lekarza rodzinnego, którą mógłby dostać od razu lekarz
specjalista, zarówno on byłby zadowolony, bo by było więcej kasy na
leczenie pacjenta, jak i pacjent byłby zadowolony, bo od razu trafia tam
gdzie trzeba, no ale to jest Polska, tu nie może być normalnie).