Re: Jak to jest z tym/ta sushi?/dlugie

From: "Feliks" <f...@p...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jak to jest z tym/ta sushi?/dlugie
Date: Sun, 26 Mar 2000 18:12:15 -0800

Robert Maron <r...@r...net> wrote in message
news:slrn8dsf3v.18i.robmar@robmar.mimuw.edu.pl...
> On Sun, 26 Mar 2000 08:23:06 -0800, Feliks <f...@p...net> wrote:
> : Robert Maron <r...@r...net> wrote in message
> [...]
> : > a! Tobie chodzi o robione samemu przy stole, a nie otrzymane gotowe
> : > w knajpie, restauracji (bo tamte jemy zawsze paleczkami oczywiscie)
> : >
> : > to jeszcze bym dodal, ze ryz mozna rozprowadzac mala lopatka (lyzka)
do
> [...]
kes,
> : sa tacy co jedza palcami, nawet w restauracji ( oczywiscie )...ale bylem
> : pare razy w sushi bar i zawsze widzialem jak japonscy spece nakladali i
> : ugniatali ryz ( i nie tylko ryz, ale wszystkie dodatki ) rekoma.... a
robili
> : to nie tylko z wprawa, szybko i zgrabnie, ale jeszcze do tego ze
swoistym
> : wdziekiem...
>
> no oczywiscie, ze kucharz robi to rekoma
>
> zupelnie inna sprawa, to jak to jesc, a o tym byla mowa

Wiec napisalem jak to jesc tez... Zreszta jesli chodzi o jedzenie z tym bywa
roznie....Dla muzulmanina naturalne jest jedzenie reka ( PRAWA.... jedzeniem
lewa w krajach arabskich mozna bardzo obrazic gospodarza..lewa reka sluzy
do czego innego..), W USA pizze je sie rekoma, to samo kurczaki...Jedzacy te
potrawy nozem i widelcem przybysz z Europy wzbudza lekka sensacje...W
niektorych, zwlaszcza zachodnich stanach USA mieso kroi sie nozem a potem je
widelcem, odkladajac noz na bok...ponoc to pozostalosc z czasow gdy jedna
reka musiala byc gotowa do zlapania za rewolwer... Zreszta mysle, ze gdyby
ktos w ameryce jadl sushi palcami u nog tez nie wzbudzil by zadnej
sensacji...Tolerancyjni amerykanie uznali by, ze skoro mu tak wygodnie to
jego sprawa....
F.