Re: Jak uniknąć strzykawki?

Data: 2007-08-04 13:35:02
Temat: Re: Jak uniknąć strzykawki?
Od: wirgo <k...@s...onet.pl>

Janko pisze:
> Witam, wiem że krew można pobierać strzykawką z żyły oraz także przez
> nakłucie opuszka palca. Ponieważ mam potworną fobię przed strzykawkami, to
> proszę mi powiedzieć czy jest możliwość zrobienia poniższych badań tym
> drugim sposobem (tylko poprzez nakłucie palca).
>
> Lekarz zlecił mi następujące:
> - podstawowe (OB, morfologia, mocz)
> - bakteriologiczne (posiew moczu)
> - cukrzycowe (cukier we krwi)
> - serologiczne (grupa krwi)
> - urologiczne (kreatynina, mocznik, kwas moczowy, elektrolity)
> - hematologiczne (płytki krwi, wł. krzepnięcia)

> [...]
Witam

Niestety nie, nie ma mozliwosci na taka ilosc badan i takie badania jak masz
zlecone pobrania krwi z opuszka palca.
Masz racje - grupe krwi wystarczy oznaczyc raz w zyciu. Ale aby odstapic od
badania grupy krwi to musisz miec albo krewkarte, albo - w przypadku starych
dowodow- wbita grupe krw do dowodu, albo wynik poprzedniego badania grupy
krwi. Zaden lekarz nie bedzie honorowal grupy krwi podanej na "gebe".
Tak wiec nieominie Cie strzykawka, chociaz w tej chwili nie ejst to juz
tradycyjna strzykawka :) Raczej systemy prozniowe :)
A jesli juz usiadziesz do badania, to uprzedz laborantke przed swoim
strachem. :)
I pamietaj byc na czczo :)

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)