Re: Jak walczyć ze strachem?

From: zażółcony <r...@c...op.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak walczyć ze strachem?
Date: Thu, 9 Jun 2016 16:50:29 +0200

W dniu 2016-06-09 o 13:08, Pszemol pisze:
> "zażółcony" <r...@c...op.pl> wrote in message

> Cool... też popieram.
> A coś z branży spożywczej może, aby się tematu żywności bliżej trzymać?
Ze stronki takiej jak tu:
http://www.biotechnolog.pl/rosliny-transgeniczne-gmo
-przyklady-modyfikacji

wybrałbym np:

"
Ryż
- zwiększona produkcja beta-karotenu, prekursora witaminy A -
wszczepione został geny pochodzące z żonkila, modyfikacja w zamierzeniu
miała rozwiązać problem braku witaminy A u dzieci w Azji Wschodniej.
"

Przydałoby się coś podobnego, co w naszej strefie pomagałoby zmniejszyć
niedobory witaminy D - może jakieś modyfikowany rzepak albo soja
i w efekcie więcej witaminy D w olejach spożywczych (oczywiście
tak, by te wartości dodane przetrwały proces tłoczenia - nie znam
się na tym, wiec nie wiem).

Ew. zastanawiam się nad modyfikacjami typu Bt jak ta w kukurydzy
(MON 810), która jest wyspecjalizowana do zwalczania konkretnego szkodnika.
Pytanie tylko, jak dużo czasu potrzeba szkodnikom, by tego typu
modyfikacje obejść.

Interesujące wydaje się np. uodpornienia ziemniaka na stonkę,
z tego względu, ze stonka jest u nas gatunkiem obcym, więc
tego typu modyfikacje nie walą na oślep po całym otoczeniu.