Jak wyzwolic ludzi od Zła

41. Data: 2013-07-23 23:09:10

Temat: Re: Jak wyzwolic ludzi od Zła
Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-23 21:40, m...@g...com pisze:

> szyta na twoja miare... ;P

> milo znac twoje zdanie choć się już powtarzasz, w sumie nadal utwierdzasz
> mnie w przekonaniu slusznosci pierwszej danej ci odpowiedzi, oczywiście
> próbuj dalej przekonać siebie ze masz rację i wszyscy milcząco przyjęli
> to do wiadomości, ciekawe jak sobie z tym poradzisz zwłaszcza ze już
> skonczyl ci się arsenal argumentow -wiec pozostaly ci jedynie powtorki :P

> Alez masz rację! TOBIE nic nie miałem do powiedzenia :)

miales miales:) calemu swiatu albo przynajmniej usenetowi:)

> Po prostu zalóż ze to nie było do ciebie i będziesz mieć
> swiety spokoj. Martwy spokoj. ;P

czyli nie obroniles swojej tezy :)
powodzenia w nastepnych watkach

42. Data: 2013-07-24 07:22:34

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 23 lipca 2013 23:09:10 UTC+2 użytkownik mememe napisał:
> W dniu 2013-07-23 21:40, m...@g...com pisze:
>

> czyli nie obroniles swojej tezy :)
>
> powodzenia w nastepnych watkach

Twoja paniczna obrona własnego ego -poprzez atak na autora tezy-
wskazuje ze jego teza (ze wszystko jest dobre) wspaniale działa
i sama się broni...jak kazda prawda podstawowa. ;P
No i teraz powstrzymaj się od komentarza-w tym wątku... ;)

43. Data: 2013-07-24 20:47:45

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 lipca 2013 09:12:56 UTC+2 użytkownik m...@g...com
napisał:
> Zniewolenie ideą istnienia zła jest powszechne. Instynkt samozachowawczy karze nam
odróżniać co jest dla nas lepsze a co gorsze -ze względu na przetrwanie więc i
pozycję w stadzie. Ale jest to zachowanie odzwierzęce a nie ludzkie. Humanizm

> pozwala stanąć ponad uleganie zwierzęcym instynktom i wszystko co spotyka nas w
życiu umiec wykorzystywać do rozwoju osobistego i społecznego -wszystko przemieniać w
Dobro. Wzorcem tej postawy jest...Jezus...który nawet poddanie go ukrzyżowaniu
potrafił przekuć w akt wyzwalający (rozumiejących to) od zwierzęcego lęku przed
cierpieniem i śmiercią. I na tym właśnie polega Jego Dzieło Zbawcze
-wybawienie-wyzwolenie-uwolnienie 'idących za nim' od Lęku o siebie -w myśl idei że
wszystko co nas spotyka jest 'dane nam z ręki Boga' -jako Dobrego Ojca - czyli
prowadzi do konkluzji że cała Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku... :)

---------------------------
EWANGELIA W DNIACH TRUDNYCH

Nadstaw drugi policzek

Jednym z szokujących sformułowań, w którym Jezus Chrystus zawarł całą oryginalność
swojej Ewangelii i chrześcijaństwa, jest ten fragment z Kazania na Górze, który mówi:
Słyszeliście, że powiedziano: Oko za oko i ząb za ząb. A Ja wam powiadam: Nie
opierajcie się złu (por. Mt 5,30-39). Jezus wiedział, że to zdanie będzie jakby
włożeniem kija w mrowisko, że wywoła niezrozumienie i sprzeciw. Jedni w swojej
głupocie wezmą je jako zachętę do nieopierania się pokusie, drudzy zrobią wszystko,
by stępić jego ostrze, jeszcze inni -- i tych jest większość -- wzruszą ramionami nad
nim, zignorują je i będą sobie dalej spokojnie żyć, praktykując chrześcijaństwo nie
to Jezusowe, ale jakieś inne, swoje własne, skrojone na miarę swojej przeciętności i
swojego tzw. zdrowego rozsądku. Jezus wiedział, że tak będzie, dlatego dodał do tej
zasady swoje objaśnienie w postaci czterech przykładów, które ją ilustrują.

Jeśli cię ktoś uderzy w prawy policzek, nadstaw mu i drugi (Mt 5,39). To znaczy,
jeśli ktoś depcze największe i najświętsze twoje dobro, twój honor osobisty, nie
reaguj tak, jak reagują wszyscy -- rozlewem krwi, kalumnią, wytoczeniem procesu itd.
-- ale odpowiedz miłością, która pozwoli twemu przeciwnikowi zrozumieć, iż tak
pragniesz jego dobra, że gotów jesteś poświęcić dla niego drugi twój policzek, to
znaczy narazić na szwank dalszą twoją reputację. Jezus w czasie swego przesłuchania u
Annasza został uderzony w policzek. Odpowiedział: Jeżeli źle powiedziałem, udowodnij,
co było złego. A jeżeli dobrze, to dlaczego Mnie bijesz? (J 18,23). Z tego zdania
przebija miłość Jezusa do swego wroga, który powinien wiedzieć, że źle czyni. Jakże
łatwo po takiej uwadze dostać było można drugi policzek!

Drugi przykład: Temu, kto chce prawować się z tobą i wziąć twoją szatę, odstąp i
płaszcz (Mt 5,40). To znaczy, gdy ktoś nadużywa prawa i drogą rozprawy sądowej chce
ci wydrzeć to, co jest twoje, nie broń swego, daj twemu przeciwnikowi to, czego żąda
i jeszcze coś na dokładkę.

Trzeci przykład: Zmusza cię kto, żeby iść z nim tysiąc kroków, idź dwa tysiące (Mt
5,41). Prawo żydowskie zabraniało nakładać na barki robotników fizycznych zbyt
wielkie ciężary i zmuszać do przenoszenia ich ponad tysiąc kroków. Na tym tle tak
można by sparafrazować zdanie Jezusa: Jeśli ktoś wymaga od ciebie rzeczy, do których
nie ma żadnego prawa, ustąp, zrób to, a nawet więcej jeszcze, niż od ciebie żąda.

I ostatni przykład: Daj temu, kto cię prosi, i nie odwracaj się od tego, kto chce
pożyczyć od ciebie (Mt 5,41). Ewangelia Łukasza wyraża się tu jaśniej: Daj każdemu,
kto cię prosi, a nie dopominaj się zwrotu od tego, który bierze twoje... Jeżeli
pożyczek udzielacie tym, od których spodziewacie się zwrotu, cóż w tym
nadzwyczajnego!? (por. Łk 6,30.34). Innymi słowy, jeśli ktoś zabiera ci twoje dobra
materialne, nie broń się, pozwól się ich pozbawić.

Wszystkie te cztery przypadki mają jeden wspólny mianownik -- rezygnacja z naszych
słusznych praw lub -- jak to się potocznie mówi -- niedochodzenie swego. Innymi
słowy, Jezus zaleca swoim wyznawcom umieranie sobie z miłości do wroga.

Wszyscy w tym momencie odczuwamy, że tak zinterpretowana zasada nieopierania się złu
wywołuje w nas niezrozumienie, a może nawet zgorszenie i oburzenie. Czyż nie jest to
absurdem, a nawet popieraniem zła i bezprawia? W każdym bądź razie w świecie nikt
tego nie zachowuje. Wszyscy praktykują co innego, nieustępliwość tam, gdzie jest
nasza racja, bronienie swoich słusznych praw, jeżeli trzeba, to i przemocą.

Dobrze, jeżeli uświadomimy sobie, że sprawiedliwość świata i sprawiedliwość Jezusa są
sobie zupełnie przeciwstawne. Ale jest również niesłychanie ważne, byśmy zdali sobie
sprawę z tego, dokąd prowadzi sprawiedliwość świata. Ludzi o złej woli jest niedużo.
Wszyscy mają dobrą wolę, wszyscy są przekonani, że mają rację i tylko o uznanie tej
racji walczą ze swoim otoczeniem. I jaki jest tego efekt? Ten, że ludzkość stoi dziś
u progu wojny atomowej, która może się stać naszym zbiorowym samobójstwem. Ratunkiem
przed tą perspektywą jest krzyż, na którym umiera Jezus, bo tak nas ukochał, że nie
przeciwstawił się złu, nie bronił swego prawa do życia. Z tej miłości wszyscy
korzystamy, ona jest dla nas źródłem nowego życia i nowej nadziei. Taka miłość
niczego nie rujnuje; to dopiero ona jest w stanie stworzyć nową cywilizację,
cywilizację miłości. Ale na to taka sama miłość musi być w nas.

18 czerwca 1982 r.

http://mateusz.pl/ksiazki/chpo/chpo4-07.htm

44. Data: 2013-07-29 21:12:55

Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-24 07:22, m...@g...com pisze:

> [...]
> i sama się broni...jak kazda prawda podstawowa. ;P
> No i teraz powstrzymaj się od komentarza-w tym wątku... ;)

niby dlaczego?
nadal
czekam z niecierpliwoscia az uzasadnisz swoje stwierdzenie...

45. Data: 2013-07-30 08:52:15

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 21:12:55 UTC+2 użytkownik mememe napisał:

> niby dlaczego?

bo wyszlo mi na to ze nie chcesz kontynuować udziału w tym watku ;P

> nadal
>
> czekam z niecierpliwoscia az uzasadnisz swoje stwierdzenie...

Życie to nie dyskusja akademicka, czy wypróbujesz "wszystkodobrość"
w realu czy nie to twoja osobista sprawa, nic tu po moich uzasadnieniach ;)
A poza tym nie czuje potrzeby czegokolwiek w temacie komukolwiek uzasadniać.
I co mi zrobisz? Odsadzisz od twojej wersji czci, wiary i psychopoprawnosci? :P

46. Data: 2013-08-01 21:30:09

Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-30 08:52, m...@g...com pisze:

> [...]
> I co mi zrobisz? Odsadzisz od twojej wersji czci, wiary i psychopoprawnosci? :P

to ze nie potrafisz udowodnic tezy to fakt.
a to co czujesz... coz, po prostu mi to zwisa.

47. Data: 2013-08-02 07:12:30

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 21:30:09 UTC+2 użytkownik mememe napisał:

> to ze nie potrafisz udowodnic tezy to fakt.

Ow domniemany 'fakt' wygenerowal twoj zaprogramowany tak a nie inaczej mozg, tak samo
jak to ze istnieje jakakolwiek teza której brak udowodnienia
chce -w obronie swoich zafiksowanych na ich powielaniu programow- udowodnić ;P
Kiedy zrozumiesz ze żyjesz w przestrzeni wprogramowanych ci przymusow mentalnych
które -dla udowodnienia swojej poprawności- musisz narzucać również innym? ;)

> a to co czujesz... coz, po prostu mi to zwisa.

Czyli publicznie przyznajesz się do braku empatii a tym samym
do praktycznie zerowego poziomu EQ, stad i reszta twoich problemów...
Pozwoliles zdominować swoja osobowość programom-myślom które odcinają cie
od wrazliwosci tak na innych jak i na wlasny swiat uczuc, bo bez watpienia wkurza cie
ze jest mi dobrze w DOBRYM swiecie (wiec nie zwisa ci to co czuję)
Iaczej w ogole nie podjalbys rozmowy w tym watku...oraz nie napisalbys powyższego.
Czyli jesteś jeszcze na dodatek zakłamany. I jak ci z tym?
Zwisa ci to nadal? ;P

48. Data: 2013-08-02 08:23:26

Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-02 07:12, m...@g...com pisze:

> [...]
samo jak to ze istnieje jakakolwiek teza której brak udowodnienia
> chce -w obronie swoich zafiksowanych na ich powielaniu programow- udowodnić ;P

tak tak, jestem zaprogramowany kiedy prosze o uzasadnienie publicznie
gloszonego pogladu...
a moze zamiast dobudowywac pokraczne teorie, po prostu napisz, co jest
dobrego w przypadkach, ktore wymienilem.

> Kiedy zrozumiesz ze żyjesz w przestrzeni wprogramowanych ci przymusow mentalnych
> które -dla udowodnienia swojej poprawności- musisz narzucać również innym? ;)

narzucac? stwierdzenie, ze bzdury opowiadasz nie jest narzucaniem
pogladow, tylko wyrazeniem opinii.
wyszukanie dobra w przykladach, o ktore cie pytalem z pewnoscia mogloby
na te opinie wplynac.

> Czyli publicznie przyznajesz się do braku empatii a tym samym
> do praktycznie zerowego poziomu EQ, stad i reszta twoich problemów...

o, to juz drugi chiron... Epidemia jakas czy co?

> [...]
cie ze jest mi dobrze w DOBRYM swiecie (wiec nie zwisa ci to co czuję)

to, ze jest ci dobrze nie oznacza ze wszystko jest dobre. przeciez to
proste. pomysl chwile.

> Iaczej w ogole nie podjalbys rozmowy w tym watku...oraz nie napisalbys powyższego.
Czyli jesteś jeszcze na dodatek zakłamany. I jak ci z tym?

karkolomna implikacja.

> Zwisa ci to nadal? ;P

nadal.

49. Data: 2013-08-02 11:31:30

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 08:23:26 UTC+2 użytkownik mememe napisał:

samo jak to ze istnieje jakakolwiek teza której brak udowodnienia

> tak tak, jestem zaprogramowany

Jestes zaprogramowany -jak każdy. Ty jeszcze temu negujesz.

> kiedy prosze o uzasadnienie publicznie gloszonego pogladu...

Prosisz? GHDZIE? Zacytuj tę swoją prosbe. ;P
Od samego poczatku próbujesz 'wymusić zeznania'
niczym aparatczyk specsluzb z kościelną praktyką ;)

> a moze zamiast dobudowywac pokraczne teorie, po prostu napisz, co jest
>
> dobrego w przypadkach, ktore wymienilem.

I znów: jeśli sam nie potrafisz zobaczyć w nich pozytywnych okolicznosci,
pożytecznych tak dla jednostki jak i spolecznosci -nie ma sensu ci tego
wykladac: nawet "wbijając młotkiem" (czyli mną-jak byles 'laskaw' się wyrazic) "perly
w ryjek" (czyjkolwiek) ;P

> narzucac? stwierdzenie, ze bzdury opowiadasz nie jest narzucaniem
>
> pogladow, tylko wyrazeniem opinii.

i niech ci nigdy nawet przez myśl nie przejdzie ze masz cokolwiek innego
do zaoferowania -poza swoimi ułomnymi (jak ci już wykazano) opiniami ;P

> wyszukanie dobra w przykladach, o ktore cie pytalem z pewnoscia mogloby
>
> na te opinie wplynac.

ale ja nie mam ambicji ani ochoty na czyjekolwiek opinie wplywac
a już tym bardziej na twoje. Jak na razie postawe roszczeniową w
temacie uzyskania żądanych przez ciebie rozszerzonych wykładów
mojego myslenia do których chętnie bys się zapewne przyssal... ;P

> o, to juz drugi chiron... Epidemia jakas czy co?

Idziesz w dobra strone. Tyle ze mylisz chorobę z lekarstwem ;P

cie ze jest mi dobrze w DOBRYM swiecie (wiec nie zwisa ci to co czuję)

> to, ze jest ci dobrze nie oznacza ze wszystko jest dobre. przeciez to
>
> proste. pomysl chwile.

Sam sobie pomysl -widać za mało jeszcze to robiles ;)
"Ludziom kochającym Boga wszystko sluzy ku dobremu..."
Jeśli za Boga uznamy calą Rzeczywistość jej akceptacja
-afirmacja calego bytu jako takiego afirmuje również
nasz byt. Sprobuj a się przekonasz -organoleptycznie :P
Żadne dowody nie sa do tego potrzebne -a nawet zbędne.
Dlatego na twoja szkode byłoby ci je podawac -na tacy.

powyższego. Czyli jesteś jeszcze na dodatek zakłamany. I jak ci z tym?

> karkolomna implikacja.

na miare twojego zakręcenia :)

> nadal.

wiec do następnego wątku...o ile wytrzymasz sobie ten odpuscic ;P

50. Data: 2013-08-06 21:17:32

Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-02 11:31, m...@g...com pisze:

> [...]
>
> Prosisz? GHDZIE? Zacytuj tę swoją prosbe. ;P
> Od samego poczatku próbujesz 'wymusić zeznania'
> niczym aparatczyk specsluzb z kościelną praktyką ;)

wiem, ze nie potrafisz, nie wysilaj sie bo ci zylka peknie :)

> [...]
> wykladac: nawet "wbijając młotkiem" (czyli mną-jak byles 'laskaw' się wyrazic)

no prosze, co pozytecznego jest dla jednostki w wieku 3 miesiecy
umierajacej na raka? i spolecznosci? jakie korzysci ma z tego
spolecznosc?

> i niech ci nigdy nawet przez myśl nie przejdzie ze masz cokolwiek innego
> do zaoferowania -poza swoimi ułomnymi (jak ci już wykazano) opiniami ;P

po coz mialbym ci cokolwiek ofiarowywac?

> [...]
> temacie uzyskania żądanych przez ciebie rozszerzonych wykładów
> mojego myslenia do których chętnie bys się zapewne przyssal... ;P

twojego myslenia? nie przesadzaj.

> Idziesz w dobra strone. Tyle ze mylisz chorobę z lekarstwem ;P

cie ze jest mi dobrze w DOBRYM swiecie (wiec nie zwisa ci to co czuję)

> Sam sobie pomysl -widać za mało jeszcze to robiles ;)

najwidoczniej. a ty za malo widziales. pewnie kolega z tych, co im
jeszcze mama obiad robi i nie mierza sie jeszcze z rzeczywistoscia.
dlatego kolega farmazony wypisuje. ale zycie cie wyszkoli, jak kazdego.
doczekasz sie.

> "Ludziom kochającym Boga wszystko sluzy ku dobremu..."
> Jeśli za Boga uznamy calą Rzeczywistość jej akceptacja
> -afirmacja calego bytu jako takiego afirmuje również
> nasz byt. Sprobuj a się przekonasz -organoleptycznie :P

tak tak, afirmacje... moze gdyby dzialaly to hospicja stalyby sie
zbedne. kto wie?

> Żadne dowody nie sa do tego potrzebne -a nawet zbędne.

jasne, dowody na skutecznosc afirmacjii sa calkowicie zbedne. tak jak i
homeopatii.

> Dlatego na twoja szkode byłoby ci je podawac -na tacy.

tak tak, wiem, dzieci na chemii to samo dobro. w tym cierpieniu NIE DA
SIĘ znalezc dobra. MLOTKU.

powyższego. Czyli jesteś jeszcze na dodatek zakłamany. I jak ci z tym?

> na miare twojego zakręcenia :)

> wiec do następnego wątku...o ile wytrzymasz sobie ten odpuscic ;P

wiem wiem, nie masz pojecia o czym piszesz. od poczatku.

to ja się głodzę a te larwy śmietankę spijają
debska olo ghost eniłan!
Pokłosie
Spokojnej nocy...
Czarne Łabędzie przybywajcie!