Data: 2007-10-13 07:30:07
Temat: Re: Jak zachęcić dziecko do rysowania?
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
> Imo złe rozwiązanie dla Was, klasa integracyjna jest przeznaczona dla
dzieci
> z bardzo konkretnymi problemami typu autyzm i orzeczeniem o konieczności
> takiego właśnie kształcenia, które kiedyś trafiłyby do szkoły specjalnej.
> Nie jest, i absolutnie nie powinna być, enklawą dla wszystkich dzieci,
które
> mają jakieś kłopoty ze szkołą w drobniejszej skali. Tak się otrzymuje
klasę
> specjalną - idealny przepis na antyintegrację. Nauczyciel wspomagający nie
> jest drugim nauczycielem pomagającym uczyć wszystkie dzieciaki, tylko
specem
> o tak dobranych kwalifikacjach, by najlepiej odpowiadały potrzebom dzieci
> integrowanych i to dla nich znajduje się w tej klasie, nie dla wszystkich.
> Lemur coś już o tym wspomniał.
>
> Zalety nauki dziecka pełnosprawnego w klasie integracyjnej są natury
> technicznej raczej: mniej dzieci, zwykle przydzielona stała sala (często
> dzieci na wózkach są), plan układany niejako pod klasy intg., wyposażenie,
> etc.
>
> EwaSzy
>
To wszystko racja, i w tej sytuacji myslałabym o innym rozwiązanu, szukaniu
szkoły gdzie są mniejsze klasy, gdzie nauczyciel może poświęcić więcej uwagi
każdemu dziecku.
Sylwia analizowałaś talenty muzyczne swojego dziecka? Może warto by to
sprawdzić.
Szkoły muzyczne realizujące program ogólnokształcącej szkoły podstawowej i
szkoły muzycznej, mają często dwie fajne cechy rozwijają talent muzyczny
dziecka i nauka w zakresie programów ogólnokształcących odbywa się w małych
grupach (ale trzeba to sprawdzić czy podobnie jest w Warszawie)
Pozdrawiam
Monika
|