Jak zrobic nereczki?

1. Data: 2013-04-06 21:06:29

Temat: Jak zrobic nereczki?
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie - jak zrobić nereczki z cebulką.

Zacznę od tego, że jakieś 20 lat temu byłem w knajpie i znajomy wziął
właśnie nereczki (niestety nie pamiętam jakie - ale po wielkości
plasterków - raczej wieprzowe lub cielęce) z cebulką. Z chlebem. Dał mi
spróbować i miodzio. Wyglądało to tak - plasterki (średnicy 4-6 cm,
w przekroju jakies 1-2 mm) nereczek położone na zrumienionej cebulce.
Same plasterki miały środek z tłuszczyku.

A teraz jak ja to zrobiłem (i spierdoliłem).
W sklepie kupiłem nerki - nie pamiętam jakie, ale nieduże więc pewnie
wieprzowe. Byłiy przekrojone do połowy wzdłuż. Zgodnie z większością
przepisów - wymoczyłem w wodzie i powyciskałem, potem 3 razy
obgotowałem, potem pokroiłem w plasterki i obsmażyłem z cebulą.

No i właśnie - niby ok a jednak - fetor nie do przebrnięcia (mam dość
wyczulony węch) i ogólnie konsystencja - twarde to gówno do
niemożliwości. Nie dałem rady.

No więc jak mistrzowsko przyrządzić nereczki?

2. Data: 2013-04-09 00:15:34

Temat: Re: Jak zrobic nereczki?
Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Kwi, 23:06, tomjas <t...@W...onet.pl> wrote:
> [...]
> wyczulony węch) i ogólnie konsystencja - twarde to gówno do
> niemożliwości. Nie dałem rady.
>
> No więc jak mistrzowsko przyrządzić nereczki?

==========

Odpowiadam: Po pierwsze primo możesz mi zaufać, bo w tym temacie
jestem obeznany i efekt zawsze jest znakomity.

1) Na 99% kupiłeś wieprzowe, Cielęce nerki w wyglądzie w ogóle nie
przypominają nerki (jeśli trochę masz pojęcie o anatomii) i przyrządza
się je zupełnie inaczej niż wieprzowe.

2) Jeżeli wieprzowe, początek miałeś prawie prawidłowy. Przed
wciepaniem do gotowania należy je ponacinać delikatnie w poprzek tak
co jekieś 1cm. Z obu stron. Podczas gotowania należy często bełtać, bo
przywierają do gara i potem jest syf i baba miałkoli, że bydło w
kuchni. Szumowiny zbieraj durchszlakiem i won do zlewu z nimi.
Wymień wodę i tak ze 2 razy po 20-30 minut. AHA !!! Przed gotowaniem
usuń całą błonę zewnętrzną !!

3) Teraz odcedź i opłucz w zimnej wodzie. Ale porządnie !! Pociapaj
na plasterki 1-no centymetrowe.

4) Na patelnię PALMA, cebula, ziele ang., liść laurowy, parę
gwoździków. Jak się cebulka zeszkli, sos sojowy wlatuje. UWAGA!!
Będzie prychać!!

5) Tera wjeżdżają nery, podsypujemy mielonym pieprzem,podlewamy H2O i
dusimy. Jak kto lubi andente (tak sie to pisze?), to max.30-40 . Jak
bardziej ciaprate, to ciuta ponad godzinę.

6) Na 10 min. przed finałem mielona papryka słodka. Śmiało!! 2-3
Stołowe... Jak lubisz na ostro, dowal też ostrej.

7) Hahh!!! Opcjonalnie możesz pociaprać też kiszone ogóry w kostkę
1cm i wciepać teraz do tego. Pasuje idealnie..

8) Pół szklanki mleka z wymiąchanymi 2-ma łyżkami mąki i zagęszczasz
sos.

Finito !! Żarcie jak tralala.. Ze świeżym pieczywem najlepsze.. I nic
nie capi !!

A jeśli dorwiesz gdzieś nery cielęce, to krótka piłka.
PALMA,cebulka,czosnek białe wytrawne i sruuu.. to wszystko na patelnię
na 5 minut...

3. Data: 2013-04-09 00:19:34

Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 02:15, Stachu Chebel <s...@g...com> wrote:

> [...]
>
> A jeśli dorwiesz gdzieś nery cielęce, to krótka piłka.
> PALMA,cebulka,czosnek białe wytrawne i sruuu.. to wszystko na patelnię

============

A jak lubisz azjatyckie smaki, to paprykę zastąp curry. Zaje..ste !!

4. Data: 2013-04-22 23:55:28

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 8 Apr 2013 17:15:34 -0700 (PDT), Stachu Chebel wrote:

> [...]
>
> A jeśli dorwiesz gdzieś nery cielęce, to krótka piłka.
> PALMA,cebulka,czosnek białe wytrawne i sruuu.. to wszystko na patelnię
Dzięki za szczegółowy przepis. Rozumiem, że jak Palmę zastąpię smalcem
(jakoś bardziej pasuje mi do polskiej kuchni) to nie zrobi
różnicy?oTeraz muszę poszukąc nereczek bo przecież w "normalnych"
supermarketach to ich nie będzie.
W ciągu najbliższych dni na pewno przećwiczę przepis!

5. Data: 2013-04-25 13:28:05

Od: "Radek K." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-22 23:55, tomjas pisze:

> różnicy?oTeraz muszę poszukąc nereczek bo przecież w "normalnych"
> supermarketach to ich nie będzie.

W Intermarche bedą jak najbardziej.

6. Data: 2013-04-25 23:41:31

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak lubisz azjatyckie smaki, to paprykę zastąp curry. Zaje..ste !!

Stachu na prezydenta

7. Data: 2013-05-25 12:38:54

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-09 02:15, Stachu Chebel pisze:
> [...]
> kuchni. Szumowiny zbieraj durchszlakiem i won do zlewu z nimi. Wymień
> wodę i tak ze 2 razy po 20-30 minut. AHA !!! Przed gotowaniem usuń

A proszku ixi nie używasz? Po kiego grzyba tyle się z tym męczysz.
Ściągasz błonę ktoisz na talarki i do durszlaka pod zimną wodę. Po
przepłukaniu od razu na patelnię i potraktować przyprawami - pieprz
ziołowy, majeranek, kurkuma ew. można trochę poświęcić Vegetą. Gdy
zaczynają wrzeć żadnego odoru, a przyjemny, apetyczny aromat.

Gmo zmienia funkcje narządów.
Co z mąki owsianej?
Kuchnia w TV
Zupa gulaszowa