Re: Jak zrobić orzechówkę ?

From: Shrek <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jak zrobić orzechówkę ?
Date: Wed, 13 Aug 2003 18:01:24 +0200
Sender: j...@p...onet.pl@131.116.254.209

> Prawdopodbnie piłaś orzechówke inaczej robioną - w tym przepisie
> jest bardzo duże stężenie i "orzechowości" i alkoholu.

No i wlasnie o to chodzi ;)
Pisalem przeciez dalej:

"W wersji mniej hardcore urzywa sie wodki, a orzechow powinno byc nie
wiecej niz 1/4 calosci i kroi sie je na wieksze kawalki (tak na moje oko
gdzies z 6 orzechow na flaszke)."

Czyli to co podalem jako przepis babci nalezy traktowac wylacznie
leczniczo, a wiadomo, ze lekarstwo nie musi byc smaczne. Jak pamietam,
to az mnie trzeslo jak to wypilem (i to nie tylko z tego powodu, ze byla
robiona na spirytusie), ale naprawde postawilo mnie na nogi.

Jesli natomiast chcesz miec orzechowke "do picia" to trzeba stosowac
drugi przepis. Wodka a nie spirytus, i okolo 6 oprzechow na flaszke
(0.75 litra), co daje circa to samo co prepis podany przez Ciebie, prawda?

Quod attinet jeszcze slodzenia: ja osobiscie staram sie nalewki robic
bez cukru (sa wyjatki), ale wiem naprzyklad, ze chorwaci robia
orzechowke slodka - smakuje pamion z mojego otoczenia, bo mnie prawde
mowiac nie za bardzo. U nich sie to nazywa "oriechowica", czyli calkiem
swojskio.

Pozdr.,
Shrek