Jaka marynata do karkówki z grilla?

1. Data: 2014-04-30 23:13:29

Temat: Jaka marynata do karkówki z grilla?
Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem ponad 2kg karkówki z dobrego wiejskiego źródła.
Tak sobie przeglądam przepisy na marynaty do karkówki
z grilla...
Używałem marynaty na bazie mieszanki zakupionej kiedyś
na jakimś straganie + pieprz, czosnek, cebula, olej.
Wychodziło super ale teraz mam zamiar wypróbować
marynaty z winem i octem.
Macie jakieś sprawdzone przepisy?
g.

2. Data: 2014-04-30 23:48:25

Temat: Re: Jaka marynata do karkówki z grilla?
Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

[...]

Jak dla mnie, każda marynata jest dobra, ale swoja to poezja, nigdy nie mam
pod tym względem standardów. Dziś np. do jutrzejszego kurczaka na grilla
dałem: chrzan, musztardę, majonez, pieprz biały, gałkę, majeranek, paprykę,
czosnek, sól. Co wyjdzie, to wyjdzie i tak się zje.
Dawaj przyprawy jakie lubisz, i tak się zje :)

pzdr.
Artur

3. Data: 2014-04-30 23:51:54

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wino i ocet, powiadasz, wina bym dodał, z octem chyba bym był ostrożny,
próbuj, i daj znać :)

4. Data: 2014-05-01 00:05:18

Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "artustas" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> Wino i ocet, powiadasz, wina bym dodał, z octem chyba bym był
ostrożny,
> próbuj, i daj znać :)

Miałem na myśli ocet aromatyczny (winny).
Kiedyś tutaj toczyła się dyskusja nt roli jaką pełni alkohol lub ocet
ew. sok z cytryny czy mus jabłeczny w marynacie.
Chodziło o zmiękczenie mięsa w czasie marynowania.
Chcę zakombinować od tej strony i pytam o cudze doświadczenia.

5. Data: 2014-05-01 07:57:41

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.04.2014 23:13, Grzegorz pisze:
> [...]
> na jakimś straganie + pieprz, czosnek, cebula, olej.
> Wychodziło super ale teraz mam zamiar wypróbować

Przyprawy różne, czasem gotowa mieszanka np. do karkówki + olej +
czosnek + obowiązkowo musztarda + min. 24 h w tej marynacie - zawsze się
sprawdza.

A np. do boczku z grilla robiłam kiedyś na słodko - słono (ciemny sos
sojowy, ketchup, miód + jakaś tam mieszanina zielska i czosnku) i też
wyszło super ;

--
Pozdrówki
Anai

6. Data: 2014-05-01 08:32:00

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-04-30 23:13, obywatel Grzegorz uprzejmie donosi:
> [...]
> na jakimś straganie + pieprz, czosnek, cebula, olej.
> Wychodziło super ale teraz mam zamiar wypróbować

I z winem i z octem to IMO dwa grzybki w barszcz.

> Macie jakieś sprawdzone przepisy?

A wrzucam, co się tam nawinie.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

7. Data: 2014-05-01 08:46:08

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Dnia 2014-04-30 23:13, obywatel Grzegorz uprzejmie donosi:
>
> I z winem i z octem to IMO dwa grzybki w barszcz.

> A wrzucam, co się tam nawinie.

To tak, jak ja , marynaty "nawinie" to moja specjalność.
W ubiegły weekend był boczek w marynacie z resztki sosu Salsa Hot Dip El
Tequito, który został dziecku po zjedzeniu czipsów, sosu sojowego, czosnku,
chili, pieprzu, pół kieliszka spirytusu, łyżeczki cukru, oleju i ziół
prowansalskich. Boczuś wyszedł palce lizać, mankamentem były kawałki papryki
z salsy, które wpadały na palenisko.

J.

www.kontestacja.com

8. Data: 2014-05-01 08:56:06

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-01 08:46, krys pisze:

> [...]
> Tequito, który został dziecku po zjedzeniu czipsów, sosu sojowego, czosnku,
> chili, pieprzu, pół kieliszka spirytusu, łyżeczki cukru, oleju i ziół

Spirytusu bym dziecku nie polecał.

9. Data: 2014-05-01 10:12:27

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cef wrote:

> Spirytusu bym dziecku nie polecał.

Po pierwsze, grill był nie dla dzieci, po drugie, moje dziecko jest w wieku,
kiedy już może spożywać i marynowane mięsko, i torcik nasączany;-)

J.

www.kontestacja.com

10. Data: 2014-05-01 10:24:14

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-05-01 08:56, obywatel cef uprzejmie donosi:

> Spirytusu bym dziecku nie polecał.

Bo tego spirytusu to zostaje w boczku moc wielka, taaa...

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

Szparagowo
miod z mniszka
Koperek w dużych ilościach
CHILD MOLESTORS at http://www.virtualcourth ouse.info
Hello Dariusz K. Ładziak !! Pogratulować pysznego żurku !!