Re: Jaka szarlotka (przepis potrzebny) HELP

1. Data: 2002-09-23 17:36:31

Temat: Re: Jaka szarlotka (przepis potrzebny) HELP
Od: "Mariola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

KRUSZANIEC
- 1 kostka margaryny
- 4 żółtka duże lub 5 małych
- ? kg mąki (3 szklanki)
- 3 łyżki cukru
- 4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 szklanka cukru do piany ubitej z białek
- z owoców najlepsze są : agrest lub czarna porzeczka
UWAGA: gdy robimy ciasto z jabłkami, wtedy należy
dodać 2 łyżki oliwy
1.Posiekać margarynę
2.Dodać żółtka, mąkę i cukier oraz proszek do
pieczenia
3.Razem wszystko zagnieść
4.Podzielić na 3 części (do jednej dodać kakao)
5.Dobrze schłodzone ciasto powinno się dobrze
tarkować
6.Położyć na blachę :
- najpierw ciasto białe
- potem kakaowe
- owoce (jabłka, porzeczki, agrest,aronia, rabarbar itd.)
- piana ubita z białek z cukrem (ubić na sztywno pianę, potem dalej ubijając
wsypywać stopniowo cukier)
- na końcu starkowane ciasto białe
Piec 45 minut w temperaturze 180 *C
To mój ulubiony przepis.Mam też inne. Pozdrawiam ...........Mariola