Zupa rybna (P)

1. Data: 2002-09-11 17:31:13

Temat: Zupa rybna (P)
Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie wydebilam od mojego szwagra przepis na moim zdaneim pyszna i bardzo
prosta zupe rybna, co prawda malo podobna do rosyjskiej uchy ale ryba jest
jej podstawa.

300 gram filetow z ryby
1,5 litra wywaru z warzyw
2 cebule
3 pomidory
2 zabki czosnku
2 lyzki oleju
maslo
sok z cytryny
natka, sol, pieprz ziarnisty
pieczywo tostowe

Filety pokroic na kawalki i skropic sokiem z cytryny - zostawic na 30 minut.
Cebule pokroic w krazki i podsmazyc na oleju, dodac do tego rybe, sol i
pieprz. Chwile podsmazyc.
Przelozyc do garnka, zalac wywarem z warzyw, gotwac 20 minut. Sparzyc
pomidrory i obrac je ze skorki, czosnek rozetrzec. Dodac do zupy czosnek i
pokrojone na kawlki pomidory. Gotoowac okolo 5 minut.
Przygotowac tosty opiekajac je na masle. Zupe mozna zaprawic smeitana ale ja
wole taka czysta. Oczywscie posypac natka. W przepisie bylo coby grzanki
zalac zupa ale ja wole zupe na talerzu a tosta w reku.

Smacznego

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-09-12 06:05:59

Temat: Re: Zupa rybna (P)
Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka ma być ryba - słodkowodna?
Pozdr. Gośka (Lublin)

t003.jasien.net...

1. Data: 2002-09-12 06:17:04

Od: "JACooL" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wole taka czysta. Oczywscie posypac natka. W przepisie bylo coby grzanki
> zalac zupa ale ja wole zupe na talerzu a tosta w reku.

Witam

Pewnie wiele osob wie, ale jak bylem u znajomych na Ukrainie to mowili ze
kiedys do uchy bralo sie wode ze zbiornika, z ktorego byly zlowione rybki.
Naturalnie to bylo kiedys, dawno temu kiedy woda byla bardzo czysta. Aha no
i rybki sie tylko skrobie, patroszy , myje i z lepkami do garnaka - to
zostalo do dzis. Pychotka :P

Pozdrawiam JACooL

1. Data: 2002-09-12 15:00:05

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Smacznego
>

> --
> Catalina

Witam!

Przeczytalem Twoj przepis kilka dni temu ,ale dopiero dzisiaj zamierzam takowa
zupke
se ugotowac.Kupilem filet z pstraga. Wiec trzymaj kciuki za mnie i siebie
oczywiscie.Jak sie jutro odezwe na grupie tzn ze jeszce zyje.( po spozyciu
zupki rybnej Ha ha ha!!!

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-09-12 19:52:57

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Chyba zaraz zaczne Ciebie chwalic!!
Zupka rybna sie konczy gotowac.Smakuje "juz" pysznie.Pozwolilem sobie dodac
troche przypraw w postaci papryki slodkiej i szczypte ostrej.Dodaly pikantnosci.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-09-14 14:06:09

Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jaka ma być ryba - słodkowodna?

Wszystko jedno ;-) ale moj szwagier raczej robi z morskich np z mintaja

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-09-14 14:06:12

Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba zaraz zaczne Ciebie chwalic!!
Nie mnie a mojego szwagra ;-)

> Zupka rybna sie konczy gotowac.Smakuje "juz" pysznie.Pozwolilem sobie
dodac
> troche przypraw w postaci papryki slodkiej i szczypte ostrej.Dodaly
pikantnosci.
Zapewne masz racje jesli nie trzeba dbac o diete i ostr przyprawy ;-)

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-09-17 12:13:43

Od: d...@e...net.ae (Tomek W) szukaj wiadomości tego autora

Catalina wrote:
> Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> Wszystko jedno ;-) ale moj szwagier raczej robi z morskich np z > > > mintaja
> Catalina
Wlasnie dzis zrobilem z "hamura" tut ryba morska/zatokowa ( w kazdym
badz razie woda slona). Wyszlo bardzo dobrze.
Przyznaje jednak ze przekroczylem przepisy patentowe i dodalem papryki w
proszku bo mam zakodowane ze rybna zupa ma byc bardzo ostra i czerwona.
Tomek W.

1. Data: 2002-09-17 20:53:15

Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek W" <d...@e...net.ae> napisał w wiadomości

> Przyznaje jednak ze przekroczylem przepisy patentowe i dodalem papryki w
> proszku bo mam zakodowane ze rybna zupa ma byc bardzo ostra i czerwona.

Bo to jest bardziej dietetyczna wersja zupki - ale ciesze sie ze sprobowales
i smakowalo ;-)

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-09-18 09:54:03

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Bo to jest bardziej dietetyczna wersja zupki - ale ciesze sie ze sprobowales
> i smakowalo ;-)
>
> --
> Catalina
Witam ponownie!!

Juz Ci tez pisalem ze do swojej -no nie Twojego przepisu zupki rybnej -dodalem
przyprawe papryki slodkiej i ostrej.Faktycznie dodaje smaku.Byc moze troche
przedobrzylem z gatunkiem ryb.Do tej pory ugotowalem dwie jedna z fileta
pstraga a druga z fileta lososia.Znajomi mowia ze powinenem ja gotowac co
najwyzej z dorsza albo z okonia ma byc smaczna.Tylko pytanie? Kto mi oskrobie
te okonki.Wyfiletowac to se moge sam.Ale przepis puszny Najlepszy jaki do tej
pory "studiowalem" Tamte na sucho co prawda .NAstepny zamrozony filet z lososia
czeka na swoja kolej byc moze jeszcze w tym tygodniu.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

przepis na dobry piernik .
garnki - jakie zepter czy może inne