Jaki olej do chinszczyzny?

1. Data: 2005-09-20 19:46:47

Temat: Jaki olej do chinszczyzny?
Od: "carinus" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanko o rodzaj oleju jaki jest stosowany w barach z kuchnią orientalną
np. do potrawy "Kurczak w 5-ciu smakach".Nie widzialem zeby dyly dodawane
jakies przyprawy a jedynie koleś dolewal wazówką jakąś oleista ciecz z
duzego garnuszka (jakis olej).Z tego powstawal fajny sos ale ten smak jest
nie do uzyskania przy normalnym oleju.
Co to moze być?

2. Data: 2005-09-21 06:48:16

Temat: Re: Jaki olej do chinszczyzny?
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

carinus napisał:

> Mam pytanko o rodzaj oleju jaki jest stosowany w barach z kuchnią orientalną
> np. do potrawy "Kurczak w 5-ciu smakach".

Olej, który fachowo nazywa się bodaj "do głębokiego smażenia"; w sumie
chodzi o to, że nadaje się do smażenia w bardzo wysokich temperaturach
(wok).

> Nie widzialem zeby dyly dodawane
> jakies przyprawy a jedynie koleś dolewal wazówką jakąś oleista ciecz z
> duzego garnuszka (jakis olej).

A to już raczej nie olej, ale wywar/rosół - na bazie rosołu robi się
większość sosów do tzw. 'chińszczyzny', powstają zeń nie tylko zupy, ale
są właśnie podlewane rozmaite potrawy wymagające sosu.

PWZ

3. Data: 2005-09-21 07:38:02

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "carinus" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakies przyprawy a jedynie koleś dolewal wazówką jakąś oleista ciecz z
> duzego garnuszka (jakis olej).Z tego powstawal fajny sos ale ten smak jest

Hmmmm, a może był to olej sezamowy? On daje taki ładny zapach i posmak
orzechów. Często stosowany w chińskich przepisach i smaczny, a w połączeniu
z sosem sojowym daje ciekawy efekt.

Pozdrawiam,
Akulka

4. Data: 2005-09-21 07:41:21

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Olej zazwyczaj zwykły, czasami używa się oleju z orzechów ziemnych. Do
przyprawiania używa się oleju sezamowego, sosu rybnego, ostrygowego,
śliwkowego.
Poza tym dosyć często stosuje się ocet w połączeniu z cukrem.

Pzdr/Emek

5. Data: 2005-09-21 13:32:18

Od: "carinus" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Postaram sie dostac gdzies olej sezamowy i sprobuje jak to bedzie
smakowac.Musze jeszcze rozwiercic dysze od palnika kuchenki gazowej zeby
dobrze rozgrzac woka bo inaczej to nic tak dobrze nie wyjdzie.
Przydalaby sie jakas osoba ktora pracuje w takim barze i wie jak to sie
faktycznie wszystko odbywa i co sie dodaje.Ale dzieki za wszelki
sugestie.Jak odnajde wlasciwy skladnik specyficznego smaku chinskiego żarcia
to dam wszystkim znać.

pzdr carinus

6. Data: 2005-09-21 16:26:21

Od: "UFOLudek" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko oleju sezamowego dodawaj z wyczuciem. Ma bardzo mocny aromat.

7. Data: 2005-09-21 19:57:52

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Sep 2005 15:32:18 +0200, Waćpanna lub waćpan carinus, w
wiadomości <news:dgrndl$scd$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Postaram sie dostac gdzies olej sezamowy i sprobuje jak to bedzie
> smakowac.Musze jeszcze rozwiercic dysze od palnika kuchenki gazowej zeby
> dobrze rozgrzac woka bo inaczej to nic tak dobrze nie wyjdzie.

Na miłośc boską! Uważaj na siebie.
I na kontrole panów z gazowni, co co roku kuchenki oglądają :>
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

8. Data: 2005-09-21 20:05:24

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dgrndl$scd$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"carinus" <c...@p...onet.pl> wrote:

> Postaram sie dostac gdzies olej sezamowy i sprobuje jak to bedzie
> smakowac.Musze jeszcze rozwiercic dysze od palnika kuchenki gazowej zeby
> dobrze rozgrzac woka bo inaczej to nic tak dobrze nie wyjdzie.

Ja tam się nie znam na chińskiej kuchni (bo skąddym miał się znać), ale
o ile wiem, to idea woka jest taka, że umożliwia on przygotowanie potraw
"jednogarnkowych" na niewielkim płomieniu, który rozgrzewa mocno samo
dno, a pozostałe partie są chłodniejsze.

Władysław

9. Data: 2005-09-21 20:33:04

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 20 septembre 2005 ? 21:46:47, dans <dgpov2$kep$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]

> jakies przyprawy a jedynie kole? dolewal wazówk? jak?? oleista ciecz z
> duzego garnuszka (jakis olej).Z tego powstawal fajny sos ale ten smak jest

a czemu nie extra virgine ?

Ewcia

--
Niesz

10. Data: 2005-09-21 20:50:56

Od: "turecky " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> napisał(a):

> a czemu nie extra virgine ?

A w Chinach uprawia się oliwki ???

potrawy z krabow i rakow?
winogrona
piaskowe ze śliwkami??
Żydowskie ciasto ze śliwkami - prośba o przepis
sos śmietanowy