Strona główna Grupy pl.rec.dom Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?

Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?

Data: 2011-01-27 19:35:15
Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

Dnia 27-01-2011 o 12:36:48 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Oczywiście jest i widzę różnice pomiędzy jazda samochodem a rowerem-
> rowerem przyjemniej;)))
> Ale nie widze róznicy pomiędzy went grawitacyjna a mechaniczna. W domach
> w których bywam jest przewaznie grawitacyjna i nie ma ŻADNEGO
> dyskomfortu. W kilku miejscach byłem gdzie jest mechaniczna i nie
> zauwazyłem różnicy.
No właśnie nie zauważyłeś różnicy a jest, bo człowiek to takie bydlę,
że się szybko przyzwyczaja i nie czuje różnicy, zreszta ja sie też na tym
złapałem, dopiero obejrzenie dokładne okien i jednego parapetu uświadomiło
mi że mimo częsciowej wentylacji, że jest niedobrze, rosa na dolnej częsci
okna się robi a parapet wilgotny, czyli norma wymiany niewyrobiona.
Przy czym ja moge normę wymiany osiągnąć a nawet zmierzyć, ci z went
grawitacyjną
nie i nie wiedzą ile wymieniają. Co do oszczędności, wystarczy policzyć w
OZC
dla PRAWIDŁOwEJ wymiany powietrza jaka jest różnica w stratach energi dla
grawiacyjnej
a jaka dla mechanicznej. To że wiekszość tu czytających tych strat na
rachunkach nie widzi
to nie znaczy że mają extra ocieplenie tylko że mają niewystarczającą
wentylację grawitacyjną.

--
Pozdr
JanuszK