Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

21. Data: 2011-01-24 10:49:33

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

news:ihja6v$gqe$1@news.onet.pl...

> Niestety. U mnie drogiej energii elektrycznej, bo schładzana podczas
> parowania woda akwariowa, ogrzewana jest grzałką elektryczną i
> oświetleniem. Mój nawilżacz jest ultradźwiękowy, bierze jedynie z 40W
> prądu, ale nie mam pojęcia jaka jest skuteczność nawilżania takim czymś -
> z urządzenia wylatuje zimna mgiełka, która nie jest parą wodną, lecz
> drobinami wody zawieszonymi w powietrzu.

Ta mgiełka jest płynem i aerozolem, odparowuje w powietrzu do postaci
gazowej pobierając energię z ogrzewania pomieszczenia.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

22. Data: 2011-01-24 11:04:26

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dlatego o tym mysle :-) Ale ja nie moge żwirowego (bezprzeponowego) bo mam
> za wysoko wodę gruntową. A z przeponowego wilgoci niet.

A GWC wodne na glikolu - to też będzie zabezpieczało wilgoć?

MS

23. Data: 2011-01-24 11:43:09

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sty, 12:04, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:

> A GWC wodne na glikolu - to też będzie zabezpieczało wilgoć?

Nie. Tu obieg wody (roztworu wody z glikolem) jest zamkniety,
wymieniane jest jedynie cieplo.
Jezeli ktos nie wymienia pol kubatury domu na godzine tylko sensowne
100-150m3/h to nie powinien miec problemu z wilgocia (czy jej brakiem
wlasciwie;). Ja nie mam. A w lato to nie ma wiekszego znaczenia i
wentylacja moze chodzic na maksa, dostarczajac mozliwie jak najwiecej
schlodzonego GWC powietrza.
pozdr.

--
Adam

24. Data: 2011-01-24 13:30:12

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-01-2011 o 10:54:02 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> dlatego o tym mysle :-) Ale ja nie moge żwirowego (bezprzeponowego) bo
> mam za wysoko wodę gruntową.
Możesz, robi się górkę :) np taras przy domu i już masz podniesione
ile trzeba.

A z przeponowego wilgoci niet.
Zgadza się, a mogą być nawet szkodniki bo wilgoć w lecie się skrapla w
rurach
i jej nadmiar trzeba odprowadzać, aby coś tam w rurach nie zaczeło
'rosnąć' :)

Ja mam GWC zrobione przy domu od strony południowej, miałem za duży wykop
pod fundamenty
i to wykorzystałem (miałem go zamiar robić później), mam go od ławy aż po
samą powierzchnię,
od góry zaizolowany styro i folią. Drenaż ław robi mi też za odwodnienie
GWC.

--
Pozdr
JanuszK

25. Data: 2011-01-24 14:12:59

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie. Tu obieg wody (roztworu wody z glikolem) jest zamkniety,
wymieniane jest jedynie cieplo.

Ale to nie jest tak że im większe różnice temperatur na wejściu/wyjściu
powietrza z i do domu (a GWC ma te róznice zmniejszać) to wysuszanie
powietrza i usuwanie wilgoci z powietrza wywiewanego jest większe?

MS

26. Data: 2011-01-24 14:57:07

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> Ale to nie jest tak że im większe różnice temperatur na wejściu/wyjściu
> powietrza z i do domu (a GWC ma te róznice zmniejszać) to wysuszanie
> powietrza i usuwanie wilgoci z powietrza wywiewanego jest większe?

tak nie jest - to co w rurę wylotową wpadnie to z domu ginie.

b.

27. Data: 2011-01-24 15:12:57

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sty, 15:12, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:

> Ale to nie jest tak e im wi ksze r nice temperatur na wej ciu/wyj ciu
> powietrza z i do domu (a GWC ma te r znice zmniejsza ) to wysuszanie
> powietrza i usuwanie wilgoci z powietrza wywiewanego jest wi ksze?

Strumienie nie mieszaja sie. Dlatego w zime wpuszczajac suche
powietrze, a wypuszczajac wilgotne - osuszasz je :) Zeby je podniesc -
musisz przed wpuszczeniem na salony go poprostu nawilzyc, co robi
zwirowy GWC. U mnie wilgotnosc jest w normie - nigdy nie spadla do
15-20%. Zreszta - wentylacja grawitacyjna robi wiekszy ruch i wymienia
wiecej powietrza na te suche z zewnatrz. Ja sobie przynajmniej moge
regulowac, a nawet sterowac moca wentylatorow w zaleznosci od
wilgotnosci (czujnik wilgoci polaczony z rekuperatorem i moglbym
utrzymywac stala wilgotnosc).
pozdr.

--
Adam Sz.

28. Data: 2011-01-24 17:58:41

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...

> [...]
> regulowac, a nawet sterowac moca wentylatorow w zaleznosci od
> wilgotnosci (czujnik wilgoci polaczony z rekuperatorem i moglbym

Wracajac do pytania. Mam wentylacje grawitacyjna. Poziom tlenu i wilgoci,
jak pisalem. Jaki parametr zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?

Nawiasem mówiac mam namiastke GWC. Otóz jak na maksa wlacze wyciag kuchenny
540m3/h, to moge sobie sprawdzac skad wieje. Okazuje sie, ze duzo powietrza
idzie z piwnicy. Piwnica dziala jak wymiennik ciepla. Czy to nie swietne
rozwiazanie? :-)

--
Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

29. Data: 2011-01-24 18:09:08

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sty, 18:58, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

> Wracajac do pytania. Mam wentylacje grawitacyjna. Poziom tlenu i wilgoci,
> jak pisalem. Jaki parametr zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?

Juz Ci Ghost napisal. Rekuperator odzyskuje cieplo wentylacyjne.
Prawidlowa wentylacja grawitacyjna zapewnia prawidlowa wilgotnosc i
poziom tlenu. Ale zuzywa cieplo, ktore rekuperator potrafi odzyskac. A
dodatkowo pozwala (ale to ogolnie wentylacja mechaniczna) na
precyzyjne kontrolowanie stopnia wentylowania pomieszczen. No to
przeciez sa podstawy wentylacji, wiec mysle, ze sobie z nas zartujesz
takimi pytaniami ;)

> [...]
> idzie z piwnicy. Piwnica dziala jak wymiennik ciepla. Czy to nie swietne

Pewnie. Tylko w zimie ogrzanie tych wyrzucanych 540m3/h troche bedzie
kosztowac, no i w zaleznosci od piwnicy - zapach stamtad dochodzacy
nie musi byc specjalnie przyjemny :)
pozdr.

--
Adam Sz.

30. Data: 2011-01-24 18:13:10

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
j.googlegroups.com...

> Juz Ci Ghost napisal. Rekuperator odzyskuje cieplo wentylacyjne.
> Prawidlowa wentylacja grawitacyjna zapewnia prawidlowa wilgotnosc i
> poziom tlenu. Ale zuzywa cieplo, ktore rekuperator potrafi odzyskac. A

Tylko ze w pomieszczeniach pozbawionych wentylacji grawitacyjnej, a
przewietrzanych jedynie okazjonalnym otwarciem drzwi sa takie same parametry
powietrza. Tam nie trace ciepla przez wentylacje. Co mi da rekuperator?

> [...]
> precyzyjne kontrolowanie stopnia wentylowania pomieszczen. No to
> przeciez sa podstawy wentylacji, wiec mysle, ze sobie z nas zartujesz

Po co mi precyzyjnie kontrolowany stopien wentylacji pomieszczen? Jaki
parametr fizyczny powietrza ulega zmianom tak istotnym, aby go kontrolowac
PREZYZYJNIE?

> Pewnie. Tylko w zimie ogrzanie tych wyrzucanych 540m3/h troche bedzie
> kosztowac, no i w zaleznosci od piwnicy - zapach stamtad dochodzacy
> nie musi byc specjalnie przyjemny :)
> pozdr.

U mnie zapach neutralny. Piwnica ogrzewana tylko cieplem przechodzacym z
sufitu i z jadra ziemi. ;)

--
Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?