Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

81. Data: 2011-01-27 11:01:39

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-01-2011 o 23:00:56 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> To juz calkowicie bez sensu.
Powyżej napisałem dlaczego tak robię.

> I co złego sie dzieje zima u posiadaczy went grawitacyjnych
Nic, przecierz do pracy można jezdzić rowerem zamiast samochodem
wkońcu też się jedzie :) tutaj też się wietrzy :) widzisz różnicę?

--
Pozdr
JanuszK

82. Data: 2011-01-27 11:36:48

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I co złego sie dzieje zima u posiadaczy went grawitacyjnych
>Nic, przecierz do pracy można jezdzić rowerem zamiast samochodem
>wkońcu też się jedzie :) tutaj też się wietrzy :) widzisz różnicę?

Oczywiście jest i widzę różnice pomiędzy jazda samochodem a rowerem- rowerem
przyjemniej;)))
Ale nie widze róznicy pomiędzy went grawitacyjna a mechaniczna. W domach w
których bywam jest przewaznie grawitacyjna i nie ma ŻADNEGO dyskomfortu. W
kilku miejscach byłem gdzie jest mechaniczna i nie zauwazyłem różnicy. Moze
po np imprezie na 15 osób łatwiej wywietrzyc czy w trakcie imprezy łatwiej
wentylowac ale to sa okazjonalne sytuacje. A w trakcie normalnej
eksploatacji te róznice moim zdaniem sa niezauważalne. No ale to moje zdanie
moja opinia a w domach z mechaniczną wentylacja bywam okazjonalnie.
A z kosztami to tez różnie bywa, coraz mniej już jest opini że went mech
pozwala na oszczędności. sami uzytkownicy jak czytam pisza juz raczej o
komforcie bo odczuwalnych oszczednosci czy zwrotu kosztów w krótkim czasie
sie nie spodziewają. Ale to inny temat już.
Werbiński pisze dużo bzdur ale tu zadał w miarę sensowne pytanie: co zmienia
went mech w stosunku do went grawitacyjnej? Wilgotność? tu są rozbiezne
opinie. Itd. Padaja opinie że went mech mozna łatwiej sterowac niz
grawitacyjna. To pewnie fakt, ale np światło w kiblu tez można włączać przy
pomocy laptopa(went mech) z salonu lub tradycyjnie włącznikim przy
drzwiach(grawitacyjna). Dwie rózne metody a efekt ten sam- zapalone
światło(przewietrzony dom)

Krzysiek

83. Data: 2011-01-27 11:48:56

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
>To nie wiem, może Marek? ten co się obraził :)

To był Jarek P.Pomyliłem Was. Sorry.

http://lh3.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TDiyZYHJtPI/AAAAAA
AADSo/B8Fm5M5KcJk/s640/JP100510.jpg

Krzysiek

84. Data: 2011-01-27 18:50:39

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
o.googlegroups.com...

> OK - to daj fotke swojego dachu. Albo projekt :) Albo chociaz napisz,
> jak masz rozwiazane kanaly wentylacyjne - ile ich masz i jak sie
> koncza? Ile masz kominow? Tylko szczerze :)

Adam, co to zmieni? Moze ja lubie kominy, a Wy wciskacie, ze wentylacja
grawitacyjna to kominy.

Pozdro.. TK

85. Data: 2011-01-27 19:20:07

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Sty, 19:50, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> Adam, co to zmieni? Moze ja lubie kominy, a Wy wciskacie, ze wentylacja
> grawitacyjna to kominy.

No widzisz. Bo wentylacja to kominy. Tak sie robilo od zawsze i dalej
tak sie robi. Wiec po co tak stanowczo piszesz, ze "Dajcie spokoj z
tymi kominami!! Przeciez do wentylacji nie trzeba budowac kominow...
" ? ;) Pokaz mi kogos kto ma wentylacje grawitacyjna i nie ma
komina :) Zeby powstal ciag musi byc komin.
pozdr.

--
Adam Sz.

86. Data: 2011-01-27 19:35:15

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-01-2011 o 12:36:48 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> w których bywam jest przewaznie grawitacyjna i nie ma ŻADNEGO
> dyskomfortu. W kilku miejscach byłem gdzie jest mechaniczna i nie
No właśnie nie zauważyłeś różnicy a jest, bo człowiek to takie bydlę,
że się szybko przyzwyczaja i nie czuje różnicy, zreszta ja sie też na tym
złapałem, dopiero obejrzenie dokładne okien i jednego parapetu uświadomiło
mi że mimo częsciowej wentylacji, że jest niedobrze, rosa na dolnej częsci
okna się robi a parapet wilgotny, czyli norma wymiany niewyrobiona.
Przy czym ja moge normę wymiany osiągnąć a nawet zmierzyć, ci z went
grawitacyjną
nie i nie wiedzą ile wymieniają. Co do oszczędności, wystarczy policzyć w
OZC
dla PRAWIDŁOwEJ wymiany powietrza jaka jest różnica w stratach energi dla
grawiacyjnej
a jaka dla mechanicznej. To że wiekszość tu czytających tych strat na
rachunkach nie widzi
to nie znaczy że mają extra ocieplenie tylko że mają niewystarczającą
wentylację grawitacyjną.

--
Pozdr
JanuszK

87. Data: 2011-01-27 20:14:33

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
c.googlegroups.com...

> [...]
> " ? ;) Pokaz mi kogos kto ma wentylacje grawitacyjna i nie ma
> komina :) Zeby powstal ciag musi byc komin.

Kanal wentylacyjny i wywiewka wentylacyjna nad dachem. Zaden komin.
A ze sie nie robi? Jak sie nie robi? Kupe nowych domow w kolo ma wywiewki
wentylacyjne i komin jako taki potrzebny nie jest. Inna sprawa to kominy
spalinowe, te musza byc tak czy tak. Mozna tez zaprojektowac dom w ten
sposob, ze wystarczy praktycznie w ogole jeden komin, choc ja za wzorem Jana
Werbinskiego nie zamierzam isc i przywiazywac sie do baniaka w srodku domu
to i do jednego komina przywiazywac sie nie bede. Wystarczy tylko swiadomosc
problemu, ale to nie jakas koniecznosc, zeby porownawczo stosowac jako
argument za wentylacja mechaniczna. Po prostu kominy jakie opisujesz wcale
nie musza byc.
Ale skoro spytales to odpowiem. Mam cztery kominy, mialo byc piec, ale jeden
okazal sie niekonieczny i zakonczylismy go ze stropem na strychu. Sluzy do
prowadzenia niektorych kabli, rury od odkurzacza i wentylacji garderoby pod
dach. Jeden z kominow to typowa wentylacja dwoch pomieszczen i z tego mozna
byloby zrezygnowac na korzysc wywiewki. Na dzis mozna uznac, ze obecny stan
to blad. Drugi komin to wentylacja lazienek, wywiewka kanalizacyjna i kanal
na instalacje hydrauliczna. Tu wolalem zeby komin byl. To tez najwyzszy
punkt domu z ktorego latwo zrobic uziom, oraz zalozyc anteny. Za kominem mam
do tego celu specjalnie zrobiony wylaz dachowy. Trzeci komin to komin
spalinowy do kominka, nie ma o czym gadac. Czwarty komin to komin spalinowy
z kotlowni, wentylacja kotlowni i garazu. Na dzis blad, bo zaden kociol do
niego podlaczony nie jest. To raczej postep a nie blad budowlany. Dwa kominy
na dzis zastapilbym wywiewkami, jeden zostaje jako filar do anten, drugi do
kominka. Gdybym budowal stan surowy dzis to sprawy kominowe rozwiazalbym
inaczej, wtedy o tym malo kto mowil. A ze czytaja nas rowniez Ci co dopiero
zaczynaja lub zaczna to niech wiedza. :-)

Pozdro.. TK

88. Data: 2011-01-27 20:33:43

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>OZC
>dla PRAWIDŁOwEJ wymiany powietrza jaka jest różnica w stratach energi dla

A jaka jest prawidlowa wymiana powietrza wg. OZC o jakiej swiat od czasow
wyjscia z jaskin nie slyszal?

>a jaka dla mechanicznej. To że wiekszość tu czytających tych strat na
>rachunkach nie widzi
>to nie znaczy że mają extra ocieplenie tylko że mają niewystarczającą
>wentylację grawitacyjną.

A ja z duzym prawdopodobienstwem gwarantuje kazdemu, ze po zatkaniu
wszystkich kanalow wentylacyjnych na cala zime nie zauwaza roznicy w ilosci
spalanego opalu. Wiecej wyciaga wlaczony okap na czas korzystania z kuchni
niz traci sie przez wentylacje jaka by nie byla.
Jakies dwa lata temu okazalo sie, ze w moim starym mieszkaniu nie dzialala
wentylacja. Wszystkie kanaly byly niedrozne. Po przypadkach zaczadzenia
administrator strasznie sie przejal i zarzadzil modernizacje tego
dziadostwa. Zima po modernizacji ilosc spalanego opalu byla na poziomie
standardowym. Na oko nie zmienilo sie nic poza mniejsza wilgocia w
mieszkaniu. Tyle opalu ile kupowalo sie przez wiele lat tyle samo idzie i
dzis.

Pozdro.. TK

89. Data: 2011-01-27 20:36:55

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Sty, 21:14, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> Ale skoro spytales to odpowiem. Mam cztery kominy, mialo byc piec, ale jeden

O w morde.. To odpowiedz sobie teraz szczerze, gdybys od samego
poczatku zalozyl, ze bedziesz mial wentylacje mechaniczna i tylko
jeden kanal spalinowy do kominka. Ile bys oszczedzil rezygnujac z tych
trzech pozostalych kominow? Ja tak mam - jeden maly komin (jeden kanal
spalinowy do kominka, jeden "wentylacyjny" na okablowanie z dachu -
anteny WiFi, tv etc i trzeci wentylacyjny... nieuzywany, zaslepiony i
niepotrzebny). Dodatkowe oszczednosci eksploatacyjne wynikaja z braku
tego mega-mostka cieplnego dla pomieszczen znajdujacych sie na
poddaszu.

Co do zamiennikow - zdajesz sobie jednak sprawe, ze taka wywiewka
wentylacyjna w dachowce dwie stowy kosztuje ? :) Dobrych kilka takich
by trzeba dac. No i IMHO nie zawsze uzyskasz tym prawidlowy ciag
(szczegolnie dla pomieszczen na poddaszu). W mojej okolicy nikt nie
zastepuje kominow tymi wywiewkami. Wszyscy buduja wielkie kominy..
Oczywiscie ci, ktorzy nie maja wentylacji mechanicznej.

Tak tylko lekko naciskam, jak mamy byc obiektywni to przedstawic
trzeba wszystkie za i przeciw, po obu stronach :) Jak czasem slysze
argumenty, ze went. mechaniczna z rekuperatorem to 20k pln, a
grawitacyjna jest za darmo, to mnie poprostu sciska;) Prawda taka, ze
mozna zblizyc sie do mechanicznej z porzadnym rekuperatorem za 4-5k
pln, planujac wszystko juz w fazie projektu. Plus GWC ~2k pln i mamy
zapewniona prawidlowa, przyjemna wentylacje, chlodek w lato i
jakiestam oszczednosci w ogrzewaniu (calkiem niemale).
pozdr.

--
Adam Sz.

90. Data: 2011-01-27 21:04:02

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>No właśnie nie zauważyłeś różnicy a jest, bo człowiek to takie bydlę,
>że się szybko przyzwyczaja i nie czuje różnicy,

Skoro nie czuc różnicy to tym bardziej nie widze problemu.

> [...]
>mi że mimo częsciowej wentylacji, że jest niedobrze, rosa na dolnej częsci
>okna się robi a parapet wilgotny, czyli norma wymiany niewyrobiona.
Widzisz Ty masz went mech(co prawda nieskończona) i masz takie problemy, ja
niemam went mech i nie mam też problemow z wilgocia na parapecie itp

>Przy czym ja moge normę wymiany osiągnąć a nawet zmierzyć, ci z went
>grawitacyjną
>nie i nie wiedzą ile wymieniają.

A do czego mi ta wiedza o ilosci wymian u mnie potrzebna? Zaduchu nie ma
wiloci nie mam, grzyba nie mam, mam czym oddychac, goscie przychodzą nie
narzekaa na nieświeża atmosferę- po co wiec mam cos jeszcze mierzyć i z
normami porównywać.

> [...]
.>rachunkach nie widzi
>to nie znaczy że mają extra ocieplenie tylko że mają niewystarczającą

A jaka jest prawidłowa wymiana powietrza/? Taka jaka OZC policzy czy taka w
jakiej mieszkańcy nie czuja dyskomfortu?
i czy liczba wymian w went mech ma być mniejsza czy większa od went
grawitacyjnj. Bo chyba tu w tym watku nawet jeden z dyskutantów napisal że
wet mech powinno więcej wymian roobc niż grawitacyjna a ktoś inny pisał
odwrotnie. idajmy na prawdę spokój z ta oszczędnością ciepla. Zrób test ile
spalasz gazu czy czegos tam innego przez tydzien z rawitacyjna a potem
tydzien z mechaniczna. Zobaczymy czy marketingowe 80 odzysku ciepła będzie
odczuwalne w kosztach ogrzewania.

Kris

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?