Jaki specyfik na zatwardzenie?

1. Data: 2007-02-25 17:18:50

Temat: Jaki specyfik na zatwardzenie?
Od: "szafir lecz nieoszlifowany" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co kilka tygodni mam silne zatwardzenia, którym towarzyszą chwilowe bóle
brzucha, zawroty głowy, efekty gorąca (nie-motyla), rzadko omdlenia (choć 2 razy
się zdarzyły). Jak im przeciwdziałać: jakich nie przyjmować pokarmów, jakie
zakupić specyfiki dostępne w aptece (najbardziej by mnie interesowały jakieś
ustrojstwa w postaci herbatek)?

2. Data: 2007-02-25 17:35:59

Temat: Re: Jaki specyfik na zatwardzenie?
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szafir lecz nieoszlifowany" <c...@o...pl> napisał w
wiadomości news:0c82.000000a1.45e1c4f9@newsgate.onet.pl...
> [...]
> jakie
> zakupić specyfiki dostępne w aptece (najbardziej by mnie interesowały

Siemię lniane 2-3 x dziennie po szklance naparu z 1-2 łyżek - pić łącznie z
nasionami.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2007-02-25 18:26:04

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Feb 2007 18:35:59 +0100, regen napisał(a):

> Siemię lniane 2-3 x dziennie po szklance naparu z 1-2 łyżek - pić łącznie z
> nasionami.

I do tego ograniczyć jedzenie o conajmniej 50%, bo 6 łyżek siemienia
dziennie to będzie, licząc 15 gram na łyżkę, jakieś 500 kalorii, 20 gram
białka, 40 gram tłuszczu, niecałe 30 gram błonnika i prawie 30 gram
węglowodanów. Po prostu super rada, po miesiącu takiej kuracji dziewczyna
przytyje 3-5 kg.

--
best regards,
scream (at)w.pl

4. Data: 2007-02-25 18:38:26

Od: "Angie" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brzucha, zawroty głowy, efekty gorąca (nie-motyla), rzadko omdlenia (choć

Jesc duzo błonnika. Suszone sliwki podobno sa dobre na zaparcia. Duzo wody.
Ruch

W aptece mozna kupic tabletki ziolowe Alax. Ale radze zaczac od lekarza bo
omdlenia nie sa typowym objawem zaparc

Angie

5. Data: 2007-02-25 19:14:16

Od: "LL" <l...@g...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakie
> zakupić specyfiki dostępne w aptece (najbardziej by mnie interesowały

Zioła - SENES- dostepne w aptece w postaci saszetek do zaparzania.Naprawdę
skuteczne-czasem trzeba posiedziec w domu jak człowieka "ruszy"

6. Data: 2007-02-25 19:22:08

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Angie" <j...@o...eu> napisał w wiadomości

> Jesc duzo błonnika. Suszone sliwki podobno sa dobre na zaparcia. Duzo
> wody. Ruch

jablka, muesli, nasiona, owsianka, nasiona slonecznika itp. lepsze od od
wszelkich lekow - i bardzo skuteczne

7. Data: 2007-02-25 19:23:14

Od: "d852" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak im przeciwdziałać:

8 browarów.

8. Data: 2007-02-25 19:26:34

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> białka, 40 gram tłuszczu, niecałe 30 gram błonnika i prawie 30 gram
> węglowodanów. Po prostu super rada, po miesiącu takiej kuracji dziewczyna

Nie podniecaj się tak - to niezdrowe :) .
Popełniasz kilka błędów:

1) nasiona lnu połykane w całości w większości nie są trawione.
2) 100 gramów nasion ma 415 kcal - 6 łyżek nasion waży ok 50 gramów więc
przy całkowitym wcłonięciu wszystkich substancji odżywczych jest to 200
kalorii - ponieważ wchłania się mniej niż 10 % - daje to 20 Kcal -
tyle co kęs chleba .

Licząc oczywiście maksymalną zaleconą przeze mnie dawkę i dużą 15 ml łyżkę .

A skąd wziąłeś te 3-5 kg miesięcznie , nie znając nawyków żywieniowych
pacjenta, to już zupełnie nie wiem. Tak samo stwierdzenie o koniecznym
ograniczeniu jedzenia" do 50 % - to chyba z kosmosu :)

Pozdrawiam
regen

PS. W języku polskim liczba mnoga od "gram" brzmi "gramów"

9. Data: 2007-02-25 20:06:27

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Feb 2007 20:26:34 +0100, regen napisał(a):

> Nie podniecaj się tak - to niezdrowe :) .

Nie podniecam sie.

> [...]
> przy całkowitym wcłonięciu wszystkich substancji odżywczych jest to 200
> kalorii - ponieważ wchłania się mniej niż 10 % - daje to 20 Kcal -

1) 100 gramów nasion ma 534 kcal
2) skąd dane, że 6 łyżek nasion waży 50 gramów?

> A skąd wziąłeś te 3-5 kg miesięcznie , nie znając nawyków żywieniowych
> pacjenta, to już zupełnie nie wiem. Tak samo stwierdzenie o koniecznym
> ograniczeniu jedzenia" do 50 % - to chyba z kosmosu :)

Moja babcia przez jakiś czas jadła siemię, tyle że raz dziennie, 2 łyżki, i
przytyła sporo.

> PS. W języku polskim liczba mnoga od "gram" brzmi "gramów"

Dzięki.

--
best regards,
scream (at)w.pl

10. Data: 2007-02-25 20:27:57

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1) 100 gramów nasion ma 534 kcal

Dane o kaloryczności wziąłem z opakowania . Oczywiście nie wiem jak było to
wyliczane przez producenta. A propos Twojej babci - może wynikało to z czego
innego , może np. taka kuracja pobudzała jej apetyt ?

Pozdrawiam
regen

zapalenie układu moczowego (?)
kamienie w woreczku zolciowym
Nudności, zawroty głowy po urazie ponad 2 m-ce temu
Wymaz z gardła- prosba o przetłumaczenie z łac.
dziwna przypadłość zmęczeniowa