Jakie gatunki tuji???

21. Data: 2003-04-13 19:55:15

Temat: Re: Jakie gatunki tuji???
Od: "Too old..." <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> napisał w wiadomości
news:b7c3s7$4g8$1@nemesis.news.tpi.pl...

> No to które polecasz, mniej czy bardziej ?

No jeśli chodzi o tuje dla dzieci ,to raczej żadna się nie nadaje . Także
np. cisy i inne takie .
Bezpieczniejsze są jakieś zwykłe liściaste .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

22. Data: 2003-04-14 00:31:47

Od: "AO" <andrzejopejda(at)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:3e971301@news.home.net.pl AO

> Hejka. Ja też się zastanawiam :-) Żona zbiera przywieszki i stoi jak
> byk: Thuja Occ. "Aurescens" poj. 3l wys. 70-80 cm. POLROS... Mam jeszcze
> inne tuje, później kupione "Sunkist", "Golden Globe", "Danica", "Hoseri" i
> wschodnią "Aurea Nana" ale te trudno by było pomylić z "Aurescens".
Możliwe,
> że pomylono u producenta przywieszkę.
> Pozdrawiam zdezorientowanie ...cki

Przestrzegam przed wiara w etykiety. Najbardziej wiarygodne etykiety to te
najmniej dekoracyjne, czesto wypisane (wybazgrane) olowkiem, najbardziej
warygodnie szkolki to te male, w ktorych sprzedawca jest sam wlasciciel. Sam
kiedys wykarczowalem "kolekcje" jasminowcow kupiona w jednej z renomowanych
(i duzych) szkolek. Podobnie przytrafilo mi sie rok temu z wiciokrzewami,
ktore (niestety) zaczalem rozmnazac dla innych jeszcze przed upewnieniem sie
co do tozsamosci roslin, ale tez zaufalem etykietom i po raz kolejny renomie
szkolki.

Wracajac do zywopotu, posadzilem sobie 2-3 lata temu zywoplot zlozony z
trzech odmian zoltych tui: Aurea Kordusii, Aurescens i Sunkist (w dalszym
ciagu planuje dosadzic YellowRibbon). Z dotychczasowych obserwacji mlodych
okazow (do 2 m wysokosci) nie potrafie podac widocznej roznicy miedzy Aurea
Kordusii i Aurescens, choc sa pewne roznice widoczne w budowie korony u
starszych egzemplarzy. Co wiecej, sa np. bardzo duze roznice miedzy
egzemplarzami nalezacymi do jednej i tej samej odmiany: mam fotografie
fragmentow szpaleru Aurea Kordusii z egzemplarzami rozniacymi sie od siebie
jak Flip od Flapa a rosnacymi w odleglosci ok. 0,7 m od siebie. Szpaler ten
sam sadzilem z materialu pochodzacego wprost od producenta tzw. mlodziezy.
Widac na tym przykladzie, ze klonowanie nie gwarantuje otrzymania idealnych
kopii przynajmniej jesli chodzi o wzrost i pokroj (od waskokolumnowego do
stozkowatego). Trudno tez zwalic na warunki glebowe: odstep tylko ok.
0,7-1,5 m! Prawdopodobnie w najwiekszym stopniu zalezy to od samego pedu, z
ktorych byly ukorzeniane sadzonki (stad roznice m. Ellwangeriana Aurea i
Rheingold).

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.sieciogrod.pl