Jakie mundurki wybrać?

221. Data: 2007-05-14 20:58:44

Temat: Re: Jakie mundurki wybrać?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message
news:10a6.0000018d.4648c91c@newsgate.onet.pl...

> mundurki sa narzedziem, jednym z wielu, w poprawie dyscypliny w szkolach.

Jakich "wielu"? Możesz choć kilka wymienić?.

> nikt o zdrowych zmyslach tak nie mysli.

Mam nadzieję, że ci o zdrowych zmysłach tak nie myślą:)
Jednak nie czytałaś tego wątku od początku.

> Ty chyba masz ludzi w szkole
> pracujacych za matolkow. potwierdzaja to moje przekonanie, jekie wynioslam
> z artykulow na ten temat, komentarzy rodzicow, z ktorymi utrzymuje
kontakt.
> to jest czesc reformy jaka zamierza sie uskutecznic.

JAKIEJ reformy? O żadnej reformie mowy nie ma. W tym właśnie sęk. Jest mowa
o policji i mundurkach. I nic więcej.

> za male masz widze zauwfanie do szkolnictwa, choc w sumie sama w nim
> uczestniczysz.

Do "szkolnictwa" mam zero zaufania. MAM zaufanie do poszczególnych szkół i
ich dyrekcji. Dlatego nie posyłam dziecka do pierwszej z brzegu szkoły,
tylko się nad jej wyborem dobrze wspólnie zastanawiamy.
A uczelnie wyższe nie podpadają pod MEN - to tak dla Twojej informacji.
Anka

222. Data: 2007-05-15 02:50:27

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Jakich "wielu"?  Możesz choć kilka wymienić?.

a slawetne trojki szkolne (klasowe) czy jakos tak. poza tym,
ocena z zachowania, repetowanie, nagana, dywanik u dyrektora, kuratorium.
miranko czyzbys nie chodzila do szkoly?

> Mam nadzieję, że ci o zdrowych zmysłach tak nie myślą:)
> Jednak nie czytałaś tego wątku od początku.

jednak czytalam.

> kontakt.
>
> JAKIEJ reformy? O żadnej reformie mowy nie ma. W tym właśnie sęk. Jest mowa
> o policji i mundurkach. I nic więcej.

i dlatego niedawno czytalam o ponownym powrocie do 4 klasowego
liceum, o trojkach szkolnych itp czyzbyz zapomniala?

> Do "szkolnictwa" mam zero zaufania. MAM zaufanie do poszczególnych szkół i
> ich dyrekcji. Dlatego nie posyłam dziecka do pierwszej z brzegu szkoły,
> tylko się nad jej wyborem dobrze wspólnie zastanawiamy.

to moze nie wypowiadaj sie o mundurkach tak ogolnie.

> A uczelnie wyższe nie podpadają pod MEN - to tak dla Twojej informacji.

moze dlatego nauczyciele akademiccy to juz zero inicjatywy samodzielnego
myslenia maja :>>>

iwon(K)a

223. Data: 2007-05-15 04:37:29

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a slawetne trojki szkolne (klasowe) czy jakos tak. poza tym,
> ocena z zachowania, repetowanie, nagana, dywanik u dyrektora, kuratorium.
> miranko czyzbys nie chodzila do szkoly?

Wymieniasz kary. Mundurek też jest karą?

> i dlatego niedawno czytalam o ponownym powrocie do 4 klasowego
> liceum, o trojkach szkolnych itp czyzbyz zapomniala?

Te trójki szkolne to właśnie "policja".
A 4-letnie liceum nie ma nic wspólnego z dyscypliną.

> to moze nie wypowiadaj sie o mundurkach tak ogolnie.

Niby dlaczego? Mam dziecko w gimnazjum !!!!

> moze dlatego nauczyciele akademiccy to juz zero inicjatywy samodzielnego
> myslenia maja :>>>

Zaczyna się. Iwon(c)e brakuje argumentów:)))))
Anka

224. Data: 2007-05-15 09:34:36

Od: "Hermiona" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorito" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> Po pierwsze wybór zawodu jest dobrowolny - jeśli Ci bardzo przeszkadza
> biały fartuch lub mundur - zawsze mozesz zostać artystą lub adminem w
> powyciąganym swetrze.

Wiesz, mam znajomego - admina w powyciaganym swetrze. Pewnego pieknego dnia
dyrektor banku w ktorym pracuje zarzadzil, ze nie tylko te osoby, ktore maja
kontakt z klientem musza byc w garniturach, ale wszyscy. I tak admin mial
wybor - zwolnic sie czy nabyc garniturek.
Nie mowie o informatykach piszacych programy dla klientow - ci w wiekszosci
juz od dawna biegaja w garniturkach... Zycie wymusza rozne kompromisy
odn0osnie stroju, nawet gdy w momencie wyboru zawodu zadnych takich wymagan
nie bylo.
I na prawde warto dzieciom uzmyslowic, ze sa rzeczy wazne (tu wracam do
cytowanych wczesniej przez kogos dzieci z Wrzesni, czy odmowy pojscia na
manifestacje pod pomnikiami w momencie 1 wizyty popieza JPII w Polsce i
transmisji telewizyjnej mszy na Pl.Zwyciestwa) i sa rzeczy, o ktore nie
warto kruszyc kopii ("stroj sluzbowy" czy mundurek szkolny). Owszem,
uzasadnienie ministerstwa jest do bani, ale sa sensowne powody do
wprowadzenia takowych.

> Widziałam kiedyś w dzienniku pomysł stosowany w jednej ze szkół - gdy
> któryś z uczniów (lub częściej uczennic) przychodził ubrany niestosownie
> dostawał na wierzch dyżurny fartuch.
> Szkoła miała takich kilka, można było sobie nawet wybrać, a wszystkie były
> naprawdę brzydkie.
>
> Pomysł genialny w swojej prostocie ...
> I dużo bardziej wychowawczy niż mundurki.

Tego nie jestem pewna. Wg. mnie nie istnieje 1 idealna metoda wychowawcza,
bo i ludzie nie sa identyczni. Mam 2 corki, dzieci tych samych rodziców,
wychowywane w tej samej rodzinie i sa baaardzo rozne. Kazda trzeba
wychowywac inaczej, kazda inaczej odbiera te same slowa, trafiaja inne
argumenty.
I patrzac z ich perspektywy, predzej zaakceptuja mundurki dla calej szkoly
niz takie karne "fartuszki".
Te "fartuszki potraktuja jako upokorzenie ubranej w nie osoby i ten kto to
zrobil (nakazal komus- nawet nie im, tylko komukolwiek) zalozenie go straci
u nich autorytet. Znajda 5999 argumentow, ze sie uwzial, ze ta osoba byla
ubrana zgodnie z regulaminem, ze zostala skrzywdzona.....
Poza tym jednolitosc stroju latwiej dokladnie opisac i odstepstwa sa
widoczniejsze.

Zatem pomimo tego, ze nie jestem milosniczka p.Giertycha, ze uzasadnienie
podane jako glowne przez ministerstwo jest cienkie, ja widze sens
wprowadzenia mundurkow i generalnie jestem podobnie jak wiekszosc rodzicow w
Polsce za. Zdecydowanie najwiekszy to szok dla mlodziezy konczacej
gimnazjum, czym mniejsze dzieci tym latwiej przyjma i szybciej sie
przyzwyczaja. Efekty w postaci identyfikacji w dodze do i za szkoly kto jest
skad beda pewnie dopiero za pare lat, do tego czasu najwieksze rozrabiaki
beda lekcewazyc regulamin szkolny i w tym punkcie. W zasadzie w szkole
bedzie po prostu stosownie ubrana mlodziez - ubrana a nie polnaga.

Kasia

225. Data: 2007-05-15 10:02:13

Od: "Hermiona" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tylko się nad jej wyborem dobrze wspólnie zastanawiamy.
> A uczelnie wyższe nie podpadają pod MEN - to tak dla Twojej informacji.

Widzisz, masz wybor, czyli mieszkasz w duzym miescie, gdzie gimnazjow jest
wiecej i maja w miare sensowny dojazd. Sa i mniejsze miasta i miejscowosci,
w ktorych jest 1 gimnazjum. Sa i dzieci nieco mniej zdolne, czyli takie,
ktore maja srednia ponizej 5.0. I takie czesto nie moga juz wybrac innego
gimnazjum niz rejonowe.
Zatem trzeba, zeby cale szkolnictwo bylo choc nieco lepsze. Jesli mundurki
rozwiaza choc malutka czastke problemow, to jest malutki krok naprzod.
Trzeba myslac o nastepnych, sensownych, a nie negowac wszystkiego.
Pozdrawiam
Kasia

226. Data: 2007-05-15 12:00:33

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> szkolach.

> Wymieniasz kary. Mundurek też jest karą?

wymieniam narzedzia w poprawie dyscypliny.
nie. mundurek nie jest kara. w inna strone niech twe myslenie sie
potoczy :)

> Te trójki szkolne to właśnie "policja".

no i co z tego? dwoja tez jest "policja".

> A 4-letnie liceum nie ma nic wspólnego z dyscypliną.

ma. juz o tym dyskutowalismy czas jakis temu.

> Niby dlaczego? Mam dziecko w gimnazjum !!!!

dlatego, ze masz dziecko w "dobrym" gimnazjum (tak zalozylam, bo nie
mysle, ze wyslalas go do beznadziejnej szkoly). chodza wiec tam dzieci,
ktore nie chadza do pierwszej z brzegu szkoly. tam jest powazniejszy
problem. moje dziecko tez chodzi do liceum "dobreg" a w tych "pierwszych
z brzegu" zainstalowano wykrywac do metalu.

czy teraz juz jasniej?

> Zaczyna się. Iwon(c)e brakuje argumentów:)))))

akurat to miala byl pewna aluzja, ale widze, ze nie zostala wlasciwie
zroaumiana. :>
iwon(K)a

227. Data: 2007-05-15 12:05:20

Od: "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(.....)

> [...]
> podane jako glowne przez ministerstwo jest cienkie, ja widze sens
> wprowadzenia mundurkow i generalnie jestem podobnie jak wiekszosc rodzicow w
(...)

nie zacytowalam wszystkiego z uwagi na kb ale calosc jest dla mnie
ganialna. brawo. podpisuje sie pod Tym calkowicie! dzieki za takie
rozsadne slowa rodzica (okazuje sie, ze wiekszosc jednak jest za).
chyba ten post jest podsumowaniem naszych rozwazan. :)

iwon(K)a

228. Data: 2007-05-15 12:58:06

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hermiona" <b...@o...eu> wrote in message

> Zatem trzeba, zeby cale szkolnictwo bylo choc nieco lepsze. Jesli mundurki
> rozwiaza choc malutka czastke problemow, to jest malutki krok naprzod.
> Trzeba myslac o nastepnych, sensownych, a nie negowac wszystkiego.

Nie neguję. Ale sama piszesz, że szkoły są różne. Niech więc każda szkoła
sama zdecyduje, jakie formy zdyscyplinowania uczniów na ich terenie będą
najlepsze. Nie wszędzie wprowadzenie mundurków jest konieczne, za to są
szkoły, gdzie samo ich wprowadzenie nic nie da. Jaką masz pewność, że w tych
szkołach ktoś zrobi jeszcze ten następny krok, skoro do tej pory nie
potrafił? Że w ogóle będzie potrafił te mundurki wyegzekwować, skoro dotąd
nie potrafił uczniów zdyscyplinować? Może zamiast muindurków, trzeba
ZAPROPONOWAĆ szkołom wzór wewnętrznego regulaminu, posłać tam pedagoga,
który nauczy nauczycieli, jak sobie radzić z młodzieżą, podjąć działania na
szerszą skalę, a nie wszystkich jak leci ubierać w mundurki, bo to naprawdę
jest tylko działanie pozorne, pod publiczkę, nic z niego nie wynika.
Anka

229. Data: 2007-05-15 13:36:40

Od: "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szerszą skalę, a nie wszystkich jak leci ubierać w mundurki, bo to naprawdę
> jest tylko działanie pozorne, pod publiczkę, nic z niego nie wynika.

jeszcze sie taki nie urodzil, zeby kazdemu dogodzil. gdyby szkoly decydowaly,
na pewno znalazla by sie kolejna "miranka", ktora stwierdzila by, ze jej
dziecku nie potrzeba mundurka do dyscypliny. zeby szkola znalazla inne
rozwiazanie a nie mundurki. nawet jesli jest to "pod publiczke" jest to dosc
sensowne rozwiazanie. w Usa w wiekszosci prywtnych szkol obowiazuja mundurki.
nie tylko sa po to, zeby odroznic dzieci od plebsu. dzieci chodzace tam, sa
mocno wyslekcjonowane, tam sa dzieci, ktorych rodzice dbaja o wychowanie
potomkow, jakiejsc szczegolnej dyscypliny one nie potrzebuja (tak jak w szkole
syna) a jednak mudnurki maja. bo takie szkoly dzieci wychowuja, a nie tylko
ucza.

iwon(K)a

230. Data: 2007-05-15 13:51:41

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szkole
> syna) a jednak mudnurki maja. bo takie szkoly dzieci wychowuja, a nie

Iwon(k)o, przecież my piszemy o zwyczajnych osiedlowych szkołach. U nas
większość prywatnych szkół też ma mundurki. To nie prywatne szkoły są tu
problemem (i tematem rozmowy).
Anka

Nawrot rotawirusa w ciagu 2 tygodni
gdzie jakis dobry serwis www o ADHD i Alergii ?
Problemy przed Komunią
Ciekawe zajęcia dla 4-latki,Warszawa
Wrażenia po Komunii?